Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

І семестр





 

Пор. № Дата Зміст програмного матеріалу Примітки
Вступ
    Шляхи пізнання дійсності: науковий і художній. Художня література як «друга реальність», один із видів мистецтва. Літературознавс­тво як наука про літературу. ТЛ:поняття національного і вселюдського, літературний процес.  
    Початки літературної творчості народу (народні обряди, міфи, фольклор). Українська література в контексті розвитку суспільства певного часу.  
    Складні історико-культурні умови розвитку української літератури у другій половині XIX ст.  
Літературний процес 70—90-х років ХІХ ст.
    Іван Нечуй-Левицький. Життєвий і творчий шлях.  
    «Кайдашева сім’я» - соціально-побутова повість-хроніка. Реалізм твору, вічна актуальність проблеми батьків і дітей. Особливості сю­жету і композиції. ТЛ:соціально-побутова повість, повість-хроніка. Поглиблення по­няття про реалізм.  
    Майстерність змалювання характерів старих Кайдашів (Омелька і Марусі), їхніх синів (Карпа і Лавріна), невісток (Мотрі й Мелашки). Художні деталі у портретах персонажів, колоритність їхньої мови.  
    Традиції народного побуту й моралі, цінності національної етики засобами комічного (гумор, художні тропи). Оцінка «Кайдашевої сім’ї» І.Франком. ТЛ:засоби змалювання комічного.  
    Розвиток мовлення№ 1.Усний переказ епізоду повісті Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я».  
    Історична повість «Князь Єремія Вишневецький». Проблематика твору, його патріотичний пафос.  
    Образ Максима Кривоноса у творі. Любов Єремії до Тодозі Світайлихи, її оцінка. Засудження зради Єремії Вишневецького.  
    Особливості композиції твору. Художня майстерність. Основні риси стилю митця. Значення творчості письменника, вшанування його пам’яті.  
    Позакласне читання№ 1.Іван Нечуй-Левицький. «Старосвітські батюшки та матушки».  
    Панас Мирний - «перший симфоніст української прози» (0.Гончар). Життєвий і творчий шлях письменника. Загальна характеристика його творчості.  
    Перший в українській літературі соціально-психологічний роман «Хіба ревуть воли, як ясла повні?». Історія його створення, співав­торство з Іваном Біликом. Робота над змістом. ТЛ:епос та його жанри; соціально-психологічний роман; поглиб­лення поняття про сюжет і композицію.  
    Складність і суперечливість характеру Чіпки - головного героя роману, його еволюція від правдошукача до розбійника. Типове й екстремальне у долі героя.  
    Розвиток мовлення № 2.Складання анкети головного героя ро­ману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?».  
    Люди «соціального дна» у романі. Роздум над проблемою життє­вого вибору персонажів (Чіпки, Грицька, Максима).  
    Жіночі образи утворі (Мотря, Галя), утвердження в них народних поглядів на духовне здоров’я людини.  
    Ідейнеспрямуваннятвору,алегоричністьйогоназви.Художнямай-стерність (пейзажі, художні деталі, портрети, мовні достоїнства). Зіставлення особливостей стилю творів І.Нечуя-Левицького та Па­наса Мирного. ТЛ:індивідуальний стиль письменника.  
    Борис Грінченко. Життєвий і творчий шлях. Борис Грінченко - вели­кий майстер малих епічних жанрів. Оповідання «Каторжна», утвер­дження в ньому прагнення людини до любові, добра. Глибокий психологізм у розкритті образу Докії.  
    Майстерне відтворення психології дитячої душі в оповіданні «Дзво­ник». Образ головної героїні твору. Огляд інших творів письменни­ка: дилогія «Серед темної ночі» та «Під тихими вербами», повість «Сонячний промінь», драма «Степовий гість». Значення творчості письменника в історії української літератури.  
    Контрольна робота № 1 (комбінована).Творчість Нечуя-Левицького, Панаса Мирного, Б.Грінченка.  
    Українська драматургія і театр 70-90-х pp. XIX ст. «Театр кори­феїв».  
    Іван Карпенко-Карий. Життєвий і творчий шлях. ТЛ:драма, її особливості; жанри драматичних творів (поглиблено).  
    Комедія «Мартин Боруля», її багаторічне життя на сцені. Психологіч­на переконливість і трагікомічне звучання образу Мартина Борулі.  
    Інші образи у п’єсі (Марисі, Степана, Миколи, Омелька, чиновника Трандальова). Спорідненість п’єси І.Карпенка-Карого з комедією Ж.-Б.Мольєра «Міщанин-шляхтич».  
    Історична трагедія І.Карпенка-Карого «Сава Чалий» - одне з вер­шинних явищ української драматургії XIX ст. Історична основа твору.  
    Проблематика твору. Сава Чалий - уособлення трагічної самот­ності неординарної особистості.  
    Образи Гната Голого, представників народу, шляхетського стану. Значення творчості І.Карпенка-Карого.  
    Позакласне читання №2.Іван Карпенко-Карий. «Наймичка».  
    Михайло Старицький. Життєвий і творчий шлях. Загальна характе­ристика творчості письменника.  
    Заклик до молоді як надії на майбутнє України боротися за щастя народу («До молоді»). Майстерне використання казково-фантас­тичних мотивів при змалюванні минулого і сучасного рідного краю (балада «Гетьман»), Поезія «Виклик», що стала народною піснею (музика М.Лисенка) як перлина інтимної лірики.  
    Історико-романтична повість «Облога Буші», її пригодницький сю­жет, драматизм, сценічність, антимілітаристське спрямування.  
    «Талан» - драма з життя української інтелігенції, змалювання не­легкої долі акторів. ТЛ:соціально-побутова драма.  
    Марія Заньковецька як прототип образу Лучицької. Морально-етичні проблеми сім’ї та становище українського театру за п’єсою.  
    Контрольна робота № 2 (комбінована).Творчість І.Карпенка-Карого, М.Старицького.  
    Сторінки української поезії 70-90-х рр. XIX ст. Провідна роль по­етичної творчості І.Франка в літературі цього періоду. Збірка Лесі Українки «На крилах пісень» як нове явище в українській поезії піс­ля Т.Шевченка.  
    Павло Грабовський (огляд). Стисла розповідь про життя поета, який творив у засланні (збірки «Пролісок», «3 півночі», «Кобза»), Поєднання в поезії високих громадянських мотивів («До Русі-України») та інтимної лірики («До Н.К.С.», «До матері»).  
    Вірш «Я не співець чудовної природи» як естетичне кредо пись­менника. Поетичний цикл «Веснянки», його спорідненість із «Вес­нянками» І.Франка.  
    Іван Франко. Життєвий і творчий шлях видатного українського письменника, вченого, громадського діяча.  
    Збірка «3 вершин і низин» як важливий етап у розвитку української літератури. Загальне уявлення про її композицію (основні цикли). Програмний вірш «Гімн» («Замість пролога»).  
    Новаторство поетичного циклу «Веснянки». Поезія «Гримить! Бла­годатна пора наступає...». Яскраві тропи, алітерації, поетичний па­ралелізм, які увиразнюють алегоричні образи вірша. Вірш-заклик «Розвивайся ти, високий дубе...», поетичний паралелізм і поетич­на антитеза. ТЛ: поглиблення поняття про ліричні жанри (сонет, веснянка, гімн, терцини, філософська лірика). Ліричний цикл. Ліричний герой. По­етичний образ, його різновиди. Віршові розміри (повторення). Вивчити напам’ять два вірші (з інтимної та грома­дянської лірики) (на вибір).
    Цикл «Вольні сонети», майстерність автора в опануванні цим жан­ром. Утвердження в сонетах загальнолюдських цінностей із твор­чості великих майстрів епохи Відродження: краси материнства і вічної жіночності («Сікстинська мадонна»).
    Поетична збірка «Зів’яле листя». Вірш «Чого являєшся мені у сні...» - поетична перлина збірки. Оригінальність тропів, зокрема порівнянь, у змалюванні образу коханої. Поетичне протиставлення краси дівчи­ни її характерові в поезії «Ой ти, дівчино, з горіха зерня...». Яскравість поетичних порівнянь у вірші. Роль риторичних запитань.
    Поетичний образ нестерпного людського болю у вірші «Безмежнеє поле в сніжному завою...». Утвердження невмирущості справжніх людських почуттів, ідеалів кохання у поезії «Хоч ти не будеш цвіт-кою цвісти...».
    Збірка «Мій Ізмарагд». Філософська та громадянська поезія. Зміс­товий зв’язок «Легенди про вічне життя» з поезією збірки «Зів’яле листя». ТЛ:філософська лірика.  
    «Декадент» - поетичне кредо І.Франка. Полемічний характер вір­ша. Вираження в ньому життєствердної позиції ліричного героя-митця, думки про високе призначення поета і поезії. Інші поетичні збірки І.Франка («Із днів журби», «Semper tiro»).  
    Контрольна робота №3. Письмовий твір на одну з тем: «Народна поети­ка - живлюще джерело інтимної лірики Івана Франка», «Лі­рична драма Івана Франка «Зів’яле листя» - перлина світової інтимної лірики»  
   
    Виразне читання№ 1. Декламування поезій Івана Франка.  
    Філософська поема «Мойсей» - одна з вершин творчості І. Франка. Композиційне та ідейне значення прологу до поеми як духовного заповіту українському народові. Вивчити напам’ять уривок з прологу до поеми.
    Образ Мойсея у поемі, розкриття складності його характеру. Сві­тове значення поеми, її актуальність.  
     
    Загальна характеристика прози І.Франка. Цикл «Бориславські оповідання». Повісті.  
    Новела «Сойчине крило», зображення в ній жіночої долі в новітній інтерпретації.  
    Повість «Перехресні стежки». Особливість жанру (соціально-пси­хологічна повість). Змалювання життя і побуту провінційної інтелі­генції.  
    Протиставлення образів Рафаловича і Стальського, зображення громадської діяльності першого.  
    Трагічна доля Регіни, її нерозділеного кохання. Феміністичні ідеї у творі.  
    Драматургія І.Франка. Соціально-психологічна драма «Украдене щастя». Фольклорна основа твору. Соціально-психологічний кон­флікту п’єсі.  
    Майстерність зображення трагічної долі героїв (Анни, Михайла, Миколи). Роздуми над тим, у кого з героїв украдено щастя. Сценіч­на історія п’єси.  
    Публіцистична діяльність І.Франка (стаття «Що таке поступ?»). Лі­тературознавча праця «Із секретів поетичної творчості». Значення творчості І.Франка. І.Франко - перекладач та дослідник творів за­рубіжної літератури. Вшанування пам’яті митця.  
    Контрольна робота № 4 (комбінована).Прозова і драматургіч­на творчість І.Франка.  
    Література рідного краю№ 1.Літературні персонали терито­ріальної громади (проза). «До великого прагнути в житті – це вже подвиг...» (за романом Михайла Слабошпицького «Марія Башкирцева»)  
    Повторення вивченого у І семестрі.  






Дата добавления: 2015-08-17; просмотров: 622. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!




Функция спроса населения на данный товар Функция спроса населения на данный товар: Qd=7-Р. Функция предложения: Qs= -5+2Р,где...


Аальтернативная стоимость. Кривая производственных возможностей В экономике Буридании есть 100 ед. труда с производительностью 4 м ткани или 2 кг мяса...


Вычисление основной дактилоскопической формулы Вычислением основной дактоформулы обычно занимается следователь. Для этого все десять пальцев разбиваются на пять пар...


Расчетные и графические задания Равновесный объем - это объем, определяемый равенством спроса и предложения...

Разработка товарной и ценовой стратегии фирмы на российском рынке хлебопродуктов В начале 1994 г. английская фирма МОНО совместно с бельгийской ПЮРАТОС приняла решение о начале совместного проекта на российском рынке. Эти фирмы ведут деятельность в сопредельных сферах производства хлебопродуктов. МОНО – крупнейший в Великобритании...

ОПРЕДЕЛЕНИЕ ЦЕНТРА ТЯЖЕСТИ ПЛОСКОЙ ФИГУРЫ Сила, с которой тело притягивается к Земле, называется силой тяжести...

СПИД: морально-этические проблемы Среди тысяч заболеваний совершенно особое, даже исключительное, место занимает ВИЧ-инфекция...

Различие эмпиризма и рационализма Родоначальником эмпиризма стал английский философ Ф. Бэкон. Основной тезис эмпиризма гласит: в разуме нет ничего такого...

Индекс гингивита (PMA) (Schour, Massler, 1948) Для оценки тяжести гингивита (а в последующем и ре­гистрации динамики процесса) используют папиллярно-маргинально-альвеолярный индекс (РМА)...

Методика исследования периферических лимфатических узлов. Исследование периферических лимфатических узлов производится с помощью осмотра и пальпации...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.007 сек.) русская версия | украинская версия