Пор.
№
| Дата
| Зміст програмного матеріалу
| Примітки
|
| | Борис Грінченко. Життя і різножанрова творчість. Багатогранність діяльності. І.Франко про нього. Тематика поетичної творчості. Оповідання «Каторжна» - утвердження прагнення людини до любові, добра. Психологізм твору. Дилогія про життя пореформеного села («Серед темної ночі», «Під тихими вербами»).
| |
| | Розвиток мовлення№ 3.Твір-характеристика образу головної героїні оповідання «Каторжна» (усно).
| |
| | Домінантні чинники у світогляді людини на рубежі віків. Посилення зв’язку з культурою Європи, активні націєтворчі процеси. Основні риси українського модернізму. Альманах «З-над хмар і з долин». «Молода муза». «“Нова школа” у прозі», «нова» драма.
| |
| | Михайло Коцюбинський. Життя і творчість, гуманізм світогляду. Еволюція художньої свідомості. Значення стильового новаторства Коцюбинського для української літератури.
| |
| | Психологічна новела «Intermezzo» з жанровими ознаками «поезії у прозі». Автобіографічна основа. Проблеми душевної рівноваги, повноцінного життя, специфіка творчого процесу.
ТЛ:новела, імпресіонізм.
| |
| | Психологічно переконливе розкриття внутрішнього стану людини. Символічні образи, ускладнена метафора. Поетика імпресіонізму.
| |
| | Повість «Тіні забутих предків». Зміст твору. Трагічна доля Івана й Марічки як наслідок суперечності між мрією і дійсністю.
| |
| | Духовний світ людини у зв’язку зі світом природи. Фольклорне тло твору. Образи та символи в ньому. Образи Івана та Марічки як утілення романтичної ідеї незнищенності кохання. Роль описів. Мова твору.
| |
| | Ольга Кобилянська. Життя і творчість. Формування світогляду. їїпроза - найяскравіша модель раннього українського модернізму. Жанрові особливості, провідні теми та ідеї прози.
ТЛ:взаємопроникнення літературних родів.
| |
| | «Земля» - психологічне трактування вічних проблем: людини і землі, злочину і кари на українському матеріалі. Модерністська проблема сакрально-містичного зв’язку людини із землею. Розкриття споконвічного прагнення селянина бути господарем на землі. Сюжет повісті.
| |
| | Трагічна історія родини Федорчуків - новітня інтерпретація християнського мотиву братовбивства. Михайло і Сава - протилежні психологічні типи.
| |
| | Марійка та Івоніка - уособлення цінностей народної моралі.
| |
| | Сава і Рахіра - втілення духовної деградації. Трагедія шляхетної, чутливої душі в жорстоких обставинах тогочасного сільського життя (образ Анни). Глибокий психологізм і символізм твору як новаторство О.Кобилянської.
| |
| | Контрольна робота № 4.Розгорнуті відповіді на запитання за творчістю Б.Грінченка, М.Коцюбинського, О.Кобилянської.
| |
| | Василь Стефаник. Життя і творчість. «Покутська трійця». Новаторство письменника.
| |
| | «Камінний хрест» - психологічне розкриття теми еміграції. Історична основа твору. Сюжетно-композиційні особливості. Багатозначність символічних образів.
ТЛ:експресіонізм.
| |
| | Позакласне читання № 2.Осип Маковей. Оповідання.
| |
| | Леся Українка. Життєвий і творчий шлях. Роль родини, оточення та самоосвіти у формуванні її світобачення. Неоромантизм як основа естетичної позиції поетеси.
ТЛ:неоромантизм.
| |
| | Символічність, романтичні образи, прийом контрасту, світоглядна декларація сильної вольової особистості у вірші «Contra spem spero!». Громадянська лірика («І все-таки до тебе думка лине...», «І ти боролась, мов Ізраїль...»). Філософська лірика («То be or not to be?..»).
| Вивчити напам’ять поезію «Contra spem spero!».
|
| | Пейзажна та інтимна лірика («Стояла я і слухала весну...», «Хвиля», «Все, все покинуть, до тебе полинуть...», «Уста говорять: “він навіки згинув!..”»).
| |
| | Розвиток мовлення № 4.Написання асоціативного етюду, викликаного певним художнім образом.
| |
| | Драма-феєрія «Лісова пісня». Фольклорно-міфологічна основа сюжету. Проблематика твору.
ТЛ:драма-феєрія.
| |
| | Символічність образів Мавки і дядька Лева - уособлення духовності і краси. Мати Лукаша і Килина - антиподи головної героїні Мавки. Симбіоз високої духовності та буденного прагматизму в образі Лукаша.
| |
| | Природа і людина у творі. Неоромантичне утвердження духовно-естетичної сутності людини, її творчих можливостей. Конфлікт між буденним і високим, дійсністю і мрією. Художні особливості твору.
| |
| | Контрольна робота №5.Письмовий твір на одну з тем: «Трагічна подія як композиційний центр новел В.Стефаника», «Ідеал людини у творчості Лесі Українки».
| |
| | Микола Вороний. Життя і творчість, багатогранна діяльність. «Ідеолог» модернізації української літератури. Його творчість - перша декларація ідей і форм модернізму. Зміст і художні особливості поезії М.Вороного. Мотив необхідності для поета бути «цілим чоловіком» («Іванові Франкові»),
ТЛ:символізм.
| |
| | Єдність краси природи і мистецтва («Блакитна Панна»), Узагальнено-ідеалізований жіночий образ як сюжетний центр вірша. Згадка про революцію як данина естетиці доби соціальних перетворень («Інфанта»),
| Вивчити
напам’ять
поезію
«Блакитна
Панна».
|
| | Олександр Олесь (О.Кандиба). Життя і творчість, світоглядні переконання. Неоромантичні, символістські тенденції у творчості («3 журбою радість обнялась...»).
| Вивчити напам’ять одну з поезій (на вибір).
|
| | Прагнення гармонії людини і природи («Чари ночі»), Музичність, звукова виразність поезій. Експресивне висловлювання патріотичних почуттів («0 слово рідне! Орле скутий!..»).
|
| | Виразне читання № 2.Читання поезій Олександра Олеся.
| |
| | Символізм драматичного етюду «По дорозі в Казку». Зміст, тема, проблеми. Лідер - духовно сильна особистість. Трагічна суперечність між духовністю, мрією і жорстокістю.
ТЛ:драматичний етюд.
| |
| | Володимир Винниченко. Життя і творчість, громадська і політична діяльність.
| |
| | Прозові і драматичні твори. Ідейно-стильові особливості збірки «Краса і сила». Перший український науково-фантастичний роман «Сонячна машина».
ТЛ:неореалізм, психологічна драма.
| |
| | Поєднання в новелі «Момент» реалістичного змалювання дійсності та філософського підтексту.
| |
| | Образ Панни - втілення ідеї вічної жіночності, краси. Імпресіонізм новели. Значення художньої спадщини Винниченка.
| |
| | Контрольна робота№ 6. Тестування за творчістю М.Вороного, Олександра Олеся, В.Винниченка.
| |
| | Література рідного краю № 2.Літературні персоналі! територіальної громади (проза). «До великого прагнути в житті – це вже подвиг...» (за романом Михайла Слабошпицького «Марія Башкирцева»)
| |
| | Урок-підсумок. Бесіда про вивчені твори української літератури.
| |