Студопедия — Chapter XI. § 1. The interjection is a part of speech which expresses various emo­tions without naming them.
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Chapter XI. § 1. The interjection is a part of speech which expresses various emo­tions without naming them.






THE INTERJECTION

§ 1. The interjection is a part of speech which expresses various emo­tions without naming them.

 

§ 2. According to their meaning interjections fall under two main groups, namely emotional interjections and imperative interjections.

1. Emotional interjections express the feelings of the speaker. They are: ah, oh, eh, bravo, alas, etc.

... A man jumped on top of the barricade and waving exuberantly shouted, "Americans! Hurrah!" (Heym) (joy)

Alas! The white house was empty and there was a bill in the window "To let". (Dickens) (sorrow)

Psha! There's no possibility of being witty without a little ill nature. (Sheridan) (contempt)

Oh, bother! I can't see anyone now. Who is it? (Shaw) (indigna­tion)

" Dear me!"; says Mr. Chillip meekly smiling with something shin­ing in his eyes. (Dickens) (surprise)

2. Imperative interjections show the will of the speaker or his order or appeal to the hearer. They are: here, hush, sh-sh, well, come, now, etc.

Here! I've had enough of this. I'm going. (Shaw) (protest)

"Upon my word I was not awake, sir," replied Oliver earnestly. "I was not, indeed, sir." " Tush, tush, my dear!" said the Jew abruptly resuming his old manner. (Dickens) (order)

 

§ 3. Interjections may be primary and secondary.

1. Primary inteijections are not derived from other parts of speech. Most of them are simple words: ah, oh, ehf pooh, hum, fie, bravo, hush. Only a few primary interjections are composite: heigh-ho! hey-ho! holla-ho! gee-ho!

2. Second interjections are derived from other parts of speech

They are homonymous with the words they are derived from. They are: w ell, now, here, there, come, why, etc.

(Derivative interjections should not be confused with exclamation- words, such as nonsense, shame, good, etc.)

Derivative interjections maybe simple: well, here, there, come, etc. and composite: dear me, confound it, hang it, etc.

Interjections are used as independent sentence-words or independ­ent elements of the sentence.1

TheDaughter: Sixpence thrown away! Really mamma, you might have spared Freddy that.

TheGentleman: Phew! (Shaw)

Well, I don't like those mysterious little pleasure trips that he is so fond of taking. (Voynich)

Note. Formulas of courtesy, greetings, etc. should not be regarded as interjections. Thus, good-bye, thank you art not interjections because they do not express emotion or will.

See Chapter XV, §42.

 







Дата добавления: 2015-09-07; просмотров: 1372. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Обзор компонентов Multisim Компоненты – это основа любой схемы, это все элементы, из которых она состоит. Multisim оперирует с двумя категориями...

Композиция из абстрактных геометрических фигур Данная композиция состоит из линий, штриховки, абстрактных геометрических форм...

Важнейшие способы обработки и анализа рядов динамики Не во всех случаях эмпирические данные рядов динамики позволяют определить тенденцию изменения явления во времени...

ТЕОРЕТИЧЕСКАЯ МЕХАНИКА Статика является частью теоретической механики, изучающей условия, при ко­торых тело находится под действием заданной системы сил...

Искусство подбора персонала. Как оценить человека за час Искусство подбора персонала. Как оценить человека за час...

Этапы творческого процесса в изобразительной деятельности По мнению многих авторов, возникновение творческого начала в детской художественной практике носит такой же поэтапный характер, как и процесс творчества у мастеров искусства...

Тема 5. Анализ количественного и качественного состава персонала Персонал является одним из важнейших факторов в организации. Его состояние и эффективное использование прямо влияет на конечные результаты хозяйственной деятельности организации.

Меры безопасности при обращении с оружием и боеприпасами 64. Получение (сдача) оружия и боеприпасов для проведения стрельб осуществляется в установленном порядке[1]. 65. Безопасность при проведении стрельб обеспечивается...

Весы настольные циферблатные Весы настольные циферблатные РН-10Ц13 (рис.3.1) выпускаются с наибольшими пределами взвешивания 2...

Хронометражно-табличная методика определения суточного расхода энергии студента Цель: познакомиться с хронометражно-табличным методом опреде­ления суточного расхода энергии...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.008 сек.) русская версия | украинская версия