РОЛЬ ВІЗАНТІЙСЬКОГ ЛІТ ДОСВІДУ ДЛЯ СТАНОВЛЕННЯ І РОЗВИТКУ УКР ПИСЬМЕНСТВА
1. Своєрідність літератури 20-30-х рр. ХХ ст. “Розстріляне відродження” як вияв духовних потенцій української нації. 2. Розмаїття стилів і течій у літературі цієї доби. 3. Модерністичні тенденції вітчизняного письменства 20-х рр. ХХ ст. 4. Авангардизм як художньо-мистецький феномен, його український національний варіант. Розвиток футуризму (М.Семенко, Г.Шкурупій). 5. Основні літературно-мистецькі організації українського Ренесансу. 6. Поняття “вітаїзму”, “кларнетизму”. 7. Основний зміст дискусії 1925-28 рр., роль і культурологічна концепція М.Хвильового. 8. Основні літературознавчі праці про літературу “розстріляного віжродження”. 9. Розвиток українського театру. Трагічна доля Л.Курбаса і театру “Березіль”. 10. Трагічність творчої долі П.Тичини. Критика різних років про Тичину. 11. Філософсько-поетична картина світу в “Сонячних кларнетах” П.Тичини, ідейно-композиційна своєрідність збірки. 12. Майстерність відтворення поетом найтонших нюансів людських почуттів (“О панно Інно...”, “Подивилась ясно...”, “З кохання плакав я...”). 13. Гармонія людини і природи в поезіях “Арфами, арфами”, “Ой, не крийся, природо...” та ін. 14. Концепція “національної трилогії” П.Тичини, драматичний образ доби (“Золотий гомін”, “Дума про трьох Вітрів”, “Скорбна мати”). 15. Ідейно-художній зміст збірки “Замість сонетів і октав” П.Тичини. Особливості поетики і версифікації збірки. 16. М.Зеров – лідер “грона п’ятірного”. Мотиви, образи, композиційні особливості збірки “Камена”. 17. Інтимно-пейзажна лірика М.Рильського (відповідь ілюструйте знанням текстів напам’ять). 18. Патріотичний пафос оди М.Рильського “Слово про рідну матір”, жанрові особливості твору, засоби художньої виразності. 19. Філософський зміст, своєрідність образності і поетики поеми М.Рильського “Жага”. 20. Мотиви праці, творчості, краси і мистецтва, тема поета і поезії у творчому доробку М.Рильського. 21. Основні мотиви творчості, риси індивідуального стилю В.Сосюри. Інтимна лірика поета. 22. Трагічна доля поезії “Любіть Україну” В.Сосюри, прочитайте твір напам’ять. Зробіть повний ідейно-художній аналіз поезії. 23. Переосмислення історії України в поемі В.Сосюри “Мазепа”. Своєрідність композиції. Полемічність твору. Інтерпретація образу легендарного гетьмана (порівняти з потрактуванням Байрона, Пушкіна та ін.). 24. В.Сосюра – найніжніший лірик “розстріляного відродження”. Автобіографізм роману “Третя Рота”. 25. Ліро-епос В.Сосюри: автобіографічність поеми “Червона зима”, біблійна образність “Каїна” і “Мойсея”, мартиролог української культури у поемі “Розстріляне безсмертя”. 26. Ідейно-художній світ поезії П.Филиповича (збірки “Земля і вітер”, “Простір”). 27. Людина і природа у збірці М.Драй-Хмари “Проростень”. 28. Один із “грона п’ятірного” – Ю.Клен. Загальна характеристика збірки “Каравели”, поема “Прокляті роки” та епопея “Попіл імперій”. 29. Місце М.Хвильового в літературному процесі 1920-30-х рр. Роль письменника в літературній дискусії 1925-28 років. 30. Проблематика і поетика новели М.Хвильового “Я (Романтика)”. 31. Соціально-психологічний конфлікт новели М.Хвильового “Мати”. 32. Трагедія і героїка революційної доби в новелістиці М.Хвильового (“Кіт у чоботях”, “Солонський яр” та ін.). 33. Імпресіоністичність стилю М. Хвильового (“Арабески”, “Ластівка”, “Синій листопад”). 34. Сатира М.Хвильового (“Іван Іванович”, повість “Санаторійна зона”). 35. Філософсько-інтелектуальна проза В.Підмогильного. Багатопроблемність новелістики. 36. Роман “Місто” – вершина творчості В.Підмогильного. Філософсько-психологічна проблематика твору. 37. Образ Степана Радченка (роман В.Підмогильного “Місто”): складність морально-етичного малюнку. Головний герой у світовому контексті. 38. Художньо довершене змалювання визвольних змагань у романі Ю.Яновського “Чотири шаблі”. 39. Трагедія роду і народу в романі Ю.Яновського “Вершники”. Своєрідність побудови твору. Образно-стилістична система. 40. Розкриття колізій революції та громадянської війни, їх художнє розкриття у новелістиці Г.Косинки (“На золотих богів”, “Політика” та ін.). 41. Стефаниківський тип новелістики. Психологізм новелістики Г.Косинки. 42. Пошук головних життєвих істин, тема народної волі, державності, пробудження національної свідомості в оповіданнях “Фавст”, “Гармонія”, “В житах” Г.Косинки. 43. Розвиток українського театрального мистецтва у 20-30-х рр. ХХ ст. Діяльність Л.Курбаса і М.Куліша. 44. Життєвий і творчий шлях М.Куліша. Оцінка його художнього доробку критикою. 45. Зображення голоду, соціальної кризи у драмі М.Куліша “97”. 46. Образ народного правдошукача у драмі “Народний Малахій” М.Куліша. Культурологічний контекст твору. Оригінальність жанрової структури. 47. Проблема збереження мови як запоруки збереження нації у драмі-“філологічному водевілі” М.Куліша “Мина Мазайло”. 48. Соціально-психологічна драма М.Куліша “Маклена Граса”: проблематика, умовність хронотопу. 49. “Патетична соната” – вершина творчості М.Куліша, особливості образно-композиційної будови драми. 50. Особливості драматургії І.Кочерги, романтичність стилю. 51. Історичний і символічний зміст драматичної поеми “Свіччине весілля” І.Кочерги. 52. О.Вишня – найвидатніший український гуморист і сатирик ХХ століття. Етапи творчості. Жанрове розмаїття прози (“усмішка”, “реп¢яшок”, фейлетон, новела, оповідання, нарис, автобіографічна проза). 53. Національні характери в оповіданнях “Чухраїнці”, “Дещо з українознавства”, “Зенітка”. 54. Періодизація творчості Є.Маланюка. Загальна характеристика творчості, основні збірки. 55. Амбівалентність образу України у творчості Є.Маланюка. 56. “Празька школа” як своєрідний мистецький феномен: несхожість стилів, проблематики, художніх почерків “пражан”. 57. Національна ідея, історіософські мотиви, монументальність образів у поезії О.Ольжича (зб. “Рінь”, “Вежі”, “Підзамчя”). 58. Життєвий і творчий шлях О.Теліги. Поетичні розмисли про світ, долю жінки, неоромантичний пафос творчості (зб. “Душа на сторожі”, “Прапори духу”). 59. Екзистенційні мотиви поезії Є.Плужника, особистісно-інтимна й медитативна лірика збірок “Дні”, “Рання осінь”, “Рівновага”. 60. Міфологізм поезії Б.-І.Антонича (зб. “Три перстені”, “Книга Лева”, “Ротації”). Християнське та язичницьке начала у зб. “Зелена Євангелія”.
Міністерство освіти і науки України Полтавський державний педагогічний університет імені В.Г.Короленка
Ленська С.В. Історія української літератури 1920 – 1930-х років: Навчально-методичний посібник для студентів 3 курсу денного та заочного відділень факультету філології та журналістики. – Полтава, 2008. – 52 с.
Ленська Світлана Василівна
Історія української літератури 1920 – 1930-х років Навчально-методичний посібник для студентів 3 курсу денного та заочного відділень факультету філології та журналістики для спеціальності 6.010100 “Педагогіка і методика середньої освіти. Українська мова і література”
Відповідальний за випуск: Семенко С.В. Редактор: Білик Г.М. Комп’ютерний набір: Ленська С.В. РОЛЬ ВІЗАНТІЙСЬКОГ ЛІТ ДОСВІДУ ДЛЯ СТАНОВЛЕННЯ І РОЗВИТКУ УКР ПИСЬМЕНСТВА
|