Тэорыя літаратуры
Дапаможнік для студэнтаў філалагічных спецыяльнасцей ВНУ Падпісана ў друк 06.02.06. Папера пісчая № 1. Фармат 60× 84 1/16. Гарнітура Times New Roman. Ум. друк. арк. 16, 22. Ул.-выд. арк. 19, 12. Тыраж 200 экз. Заказ № 7.
Установа адукацыі «Гомельскі дзяржаўны універсітэт імя Ф. Скарыны» ЛВ № 02330/0133208 ад 30.04.2004 г. 246699, г. Гомель, вул. Савецкая, 104.
Рызограф УА «ГДУ імя Ф. Скарыны» ЛП № 02330/0056611 ад 16.02.2004 г.
Электронны варыянт дапаможніка можна знайсці: http: //www.gsu.unibel.by/учебные пособия/ филологический факультет.
Заўвагі і пажаданні можна накіроўваць па адрасу (E-mail): yatsuhno@gsu.unibel.by.
[1] Поспелов Г.Н. Теория литературы.— М., 1978.— С. 5. [2] Сент-Бёв Ш. Литературные портреты. Критические очерки.— М., 1970.— С. 47. [3] Компаративизм // Литературный энциклопедический словарь / Под общ. ред. В.М. Кожевникова и П.А. Николаева.— М., 1987.— С. 163. [4] Шпакоўскі І. Сацыялагічны метад // Энцыклапедыя літаратуры і мастацтва Беларусі: У 5 т.— Мн., 1987.— Т. 4.— С. 653. [5] Основы литературоведения / Под. ред. В.П. Мещерякова.— М., 2000.— С. 368. [6] Рагойша В.П. Архетып // Рагойша В. Тэорыя літаратуры ў тэрмінах: Дапаможнік.— Мн., 2001.— С. 41. [7] Тамсама.— С. 41–42. [8] Цурганова Е.А. Новая критика // Современное зарубежное литературоведение (страны Западной Европы и США): концепции, школы, термины. Энциклопедический справочник.— М., 1996.— С. 88. [9] Аб асаблівасцях метадалогіі рэцэптыўнай крытыкі гл. таксама ў п. «Успрыманне літаратуры і праблема «чытач — аўтар». Рэцэптыўная эстэтыка» раздзела «Функцыянаванне літаратуры». [10] Гл.: Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— М., 2000.— С. 106–111. [11] Основы литературоведения / Под ред. В.П. Мещерякова.— С. 351. [12] Лазарук М. Развіццё навукі аб літаратуры // Уводзіны ў літаратуразнаўства: Хрэстаматыя / Уклад. М.І. Мішчанчук, М.Ф. Шаўлоўская; уступ. арт. М.А. Лазарука.— 2-е выд., дапрац. і дап.— Мн., 1991.— С. 10. [13] Рагойша В. Паэтыка // Рагойша В. Тэорыя літаратуры ў тэрмінах: Дапаможнік.— С. 236. [14] Цыт. па: Рагойша В. Ад аўтара // Рагойша В. Тэорыя літаратуры ў тэрмінах: Дапаможнік.— С. 4. [15] Тамсама. [16] Гл.: Уводзіны ў літаратуразнаўства: Хрэстаматыя / Уклад. М.І. Мішчанчук, М.Ф. Шаўлоўская; уступ. арт. М.А. Лазарука.— 2-е выд., дапрац. і дап. [17] Гл.: Поспелов Г.Н. Искусство и эстетика.— М., 1984.— С. 81–82. [18] Скиба В.А., Чернец Л.В. Образ художественный // Введение в литературоведение. Литературное произведение: Основные понятия и термины / Под ред. Л.В. Чернец.—М., 2000.— С. 219. [19] Аб асаблівасцях узаемадачыненняў дадзеных паняццяў-тэрмінаў і пэўнай «іерархіі» ўнутры іх гл. у раздзеле «Літаратурны твор», п. «Персанаж», пп. «Агульнае паняцце аб персанажы». [20] Гл.: Ванслов В.В. Эстетика романтизма.— М., 1966. [21] Аб тэме як складніку ўласна змястоўнага пласту мастацкага твора гл. таксама ў раздзеле «Літаратурны твор» дадзенага дапаможніка, п. «Тэма, праблема, ідэя». [22] Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 41–42. [23] Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 48. [24] Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 52. [25] Волков И.Ф. Теория литературы.— С. 51. [26] Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 54. [27] Аверинцев С.С., Андреев М.Л., Гаспаров М.Л., Гринцер П.А., Михайлов А.В. Категории поэтики в смене литературных эпох // Историческая поэтика. Литературные эпохи и типы художественного сознания.— М., 1994.— С. 11. [28] Аверинцев С.С., Андреев М.Л., Гаспаров М.Л., Гринцер П.А., Михайлов А.В. Категории поэтики в смене литературных эпох // Историческая поэтика. Литературные эпохи и типы художественного сознания.— С. 33. [29] Аб ідэі як складніку ўласна змястоўнага пласту мастацкага твора гл. таксама ў раздзеле «Літаратурны твор» дадзенага дапаможніка, п. «Тэма, праблема, ідэя». [30] Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 59. [31] Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 64. [32] Тамсама.— С. 67. [33] Гл.: Поспелов Г.Н. Теория литературы.— С. 188–229. [34] Гл.: Волков И.Ф. Теория литературы.— С. 101–140. [35] Гл.: Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 68–79. [36] Гл.: Тюпа В.И. Художественность // Введение в литературоведение. Литературное произведение: Основные понятия и термины / Под ред. Л.В. Чернец.— С. 468. [37] Больш падрабязна аб узаемаадносінах літаратуры і міфалогіі гл. у раздзеле «Літаратура як від мастацтва», п. «Літаратура і міфалогія». [38] Гл. раздзел дадзенага дапаможніка «Літаратурны твор», п. «Моўна-стылёвыя асаблівасці твора», пп. «Склад і спецыфіка мастацкай мовы». [39] Аб асаблівасцях прасторава-часавай арганізацыі дзеяння ў асобным літаратурна-мастацкім творы гл. раздзел дадзенага дапаможніка «Літаратурны твор», п. «Час і прастора ў мастацкім творы». [40] Гл.: Лессинг Г.Э. Лаокоон, или О границах живописи и поэзии.— М., 1957.— С. 187. [41] Лессинг Г.Э. Лаокоон, или О границах живописи и поэзии.— С. 202. [42] Хализев В.Е. Теория литературы.— 3-е изд., испр. и доп.— М., 2002. — С. 136. [43] Рагойша В. Міфалагема // Рагойша В. Тэорыя літаратуры ў тэрмінах: Дапаможнік.— С. 198. [44] Аверинцев С.С., Эпштейн М.Н. Мифы // Литературный энциклопедический словарь / Под общ. ред. В.М. Кожевникова и П.А. Николаева.— С. 224. [45] Тамсама. [46] Топорков А.Л. Фольклорные формы словесности // Теория литературы. Том III. Роды и жанры (основные проблемы в историческом освещении).— М., 2003.— С. 153. [47] Тамсама.— С. 155. [48] Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 114. [49] Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 114. [50] Тамсама.— С. 116. [51] Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 117. [52] Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 119. [53] Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 122. [54] Тамсама.— С. 123. [55] Бахтин М.М. Вопросы литературы и эстетики.— М., 1975.— С. 231–232. [56] Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 124–125. [57] Тамсама.— С. 126. [58] Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 127–128. [59] Муравьев В.С. Массовая литература // Литературный энциклопедический словарь / Под общ. ред. В.М. Кожевникова, П.А. Николаева.— С. 213. [60] Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 129. [61] Мельников Н.Г. Массовая литература // Введение в литературоведение. Литературное произведение: Основные понятия и термины / Под ред. Л.В. Чернец.— С. 187. [62] Мельников Н.Г. Массовая литература // Введение в литературоведение. Литературное произведение: Основные понятия и термины / Под ред. Л.В. Чернец.— С. 180. [63] Суслова Н.В., Усольцева Т.Н. Массовая литература // Суслова Н.В., Усольцева Т.Н. Новейший литературоведческий словарь-справочник для ученика и учителя.— Мозырь, 2003.— С. 54–55. [64] Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 132. [65] Тамсама.— С. 135. [66] Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 132. [67] Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 138. [68] Тамсама. [69] Тамсама. [70] Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 142. [71] Тамсама. [72] Дарвин М.Н. Цикл // Введение в литературоведение. Литературное произведение: Основные понятия и термины / Под ред. Л.В. Чернец.— С. 482. [73] Дарвин М.Н. Фрагмент // Введение в литературоведение. Литературное произведение: Основные понятия и термины / Под ред. Л.В. Чернец.— С. 446. [74] Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 157. [75] Тамсама. [76] Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 157. [77] Гаспаров М.Л. Поэтика // Литературный энциклопедический словарь / Под общ. ред. В.М. Кожевникова, П.А. Николаева.— С. 295. [78] Тамсама. [79] Рагойша В. Паэтыка // Рагойша В. Тэорыя літаратуры ў тэрмінах: Дапаможнік.— С. 236. [80] Гарэцкі М. Назваслоўе // Гарэцкі М. Гісторыя беларускае літаратуры.— Мн., 1992.— С. 401. [81] Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 40. [82] Аб асноўных разнавіднасцях мастацкай тэматыкі гл. у раздзеле «Сутнасць і спецыфіка мастацтва», п. «Пазнавальны аспект мастацтва». [83] Лазарук М.А., Ленсу А.Я. Уводзіны ў літаратуразнаўства.— 2-е выд., дапрац. і дап.— Мн., 1982.— С. 74. [84] Рагойша В. Тэма // Рагойша В. Тэорыя літаратуры ў тэрмінах: Дапаможнік.— С. 331. [85] Мещерякова М.И. Литература в таблицах и схемах.— М., 2000.— С. 183. [86] Федотов О.И. Основы теории литературы: В 2 ч.— Ч. 1: Литературное творчество и литературное произведение.— М., 2003.— С. 43. [87] Мещерякова М.И. Литература в таблицах и схемах.— С. 183. [88] Гарэцкі М. Назваслоўе // Гарэцкі М. Гісторыя беларускае літаратуры.— С. 401. [89] Рагойша В. Пафас // Рагойша В. Тэорыя літаратуры ў тэрмінах: Дапаможнік.— С. 231. [90] Основы литературоведения / Под. ред. В.П. Мещерякова.— С. 39. [91] Основы литературоведения / Под. ред. В.П. Мещерякова.— С. 41–42. [92] Тамсама.— С. 42. [93] Больш падрабязна аб асаблівасцях узаемадачыненняў паміж канфліктам і сюжэтам глядзіце ў пытанні, прысвечаным разгляду сюжэта. [94] Эпштейн М.Н. Конфликт // Литературный энциклопедический словарь / Под общ. ред. В.М. Кожевникова, П.А. Николаева.— С. 166. [95] Тамсама. [96] Эпштейн М.Н. Конфликт // Литературный энциклопедический словарь / Под общ. ред. В.М. Кожевникова, П.А. Николаева.— С. 166. [97] Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 157–158. [98] Чернец Л.В. Персонаж // Введение в литературоведение. Литературное произведение: Основные понятия и термины / Под ред. Л.В. Чернец.— С. 246. [99] Тамсама.— С. 247. [100] Іншай, супрацьлеглай прыведзенай, іерархіі ў суаднесенасці паміж тыпам і характарам прытрымліваецца А. Фядотаў, абапіраючыся пры гэтым на меркаванне вядомага тэарэтыка літаратуры Л. Цімафеева (Гл.: Федотов О.И. Основы теории литературы: В 2 ч.— Ч. 1: Литературное творчество и литературное произведение.— С. 107). [101] Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 175. [102] Есин А.Б. Психологизм // Введение в литературоведение. Литературное произведение: Основные понятия и термины / Под ред. Л.В. Чернец.— С. 317. [103] Тамсама. [104] Юркина Л.А. Портрет // Введение в литературоведение. Литературное произведение: Основные понятия и термины / Под ред. Л.В. Чернец.— С. 297–298. [105] Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 182. [106] Тамсама. [107] Тамсама. [108] Мартьянова С.А. Поведение персонажа // Введение в литературоведение. Литературное произведение: Основные понятия и термины / Под ред. Л.В. Чернец.— С. 261. [109] Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 196. [110] Лаўшук С.С. Дыялог // Энцыклапедыя літаратуры і мастацтва Беларусі: У 5 т.— Мн., 1985.— Т. 2.— С. 398. [111] Нестеров И.В. Диалог и монолог // Введение в литературоведение. Литературное произведение: Основные понятия и термины / Под ред. Л.В. Чернец.— С. 78. [112] Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 199. [113] Тамсама.— С. 201. [114] Нестеров И.В. Диалог и монолог // Введение в литературоведение. Литературное произведение: Основные понятия и термины / Под ред. Л.В. Чернец.— С. 84–85. [115] Тамсама.— С. 85–86. [116] Тамсама.— С. 86. [117] Тамсама. [118] Коточигова Е.Р. Вещь в художественном изображении // Введение в литературоведение. Литературное произведение: Основные понятия и термины / Под ред. Л.В. Чернец.— С. 40. [119] Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 206. [120] Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 206. [121] Щемелева Л.М. Пейзаж // Литературный энциклопедический словарь / Под общ. ред. В.М. Кожевникова, П.А. Николаева.— С. 272. [122] Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 207. [123] Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 208. [124] Себина Е.Н. Пейзаж // Введение в литературоведение. Литературное произведение: Основные понятия и термины / Под ред. Л.В. Чернец.— С. 229. [125] Чернец Л.В. Персонаж // Введение в литературоведение. Литературное произведение: Основные понятия и термины / Под ред. Л.В. Чернец.— С. 230. [126] Тамсама.— С. 231. [127] Тамсама.— С. 233. [128] Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 212. [129] Есин А.Б. Время и пространство // Введение в литературоведение. Литературное произведение: Основные понятия и термины / Под ред. Л.В. Чернец.— С. 48. [130] Тамсама.— С. 50. [131] Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 213. [132] Рагойша В. Хранатоп // Рагойша В. Тэорыя літаратуры ў тэрмінах: Дапаможнік.— С. 342. [133] Чернец Л.В. Деталь // Введение в литературоведение. Литературное произведение: Основные понятия и термины / Под ред. Л.В. Чернец.— С. 65. [134] Пяткевіч А.М. Дэталь мастацкая // Энцыклапедыя літаратуры і мастацтва Беларусі: У 5 т.— Т. 2.— С. 411. [135] Путнин Ф.В. Деталь художественная // Литературный энциклопедический словарь / Под общ. ред. В.М. Кожевникова, П.А. Николаева.— С. 90. [136] Пяткевіч А.М. Дэталь мастацкая // Энцыклапедыя літаратуры і мастацтва Беларусі: У 5 т.— Т. 2.— С. 411. [137] Основы литературоведения / Под. ред. В.П. Мещерякова.— С. 224. [138] Рагойша В. Фабула // Рагойша В. Тэорыя літаратуры ў тэрмінах: Дапаможнік.— С. 338. [139] Гарэцкі М. Назваслоўе // Гарэцкі М. Гісторыя беларускае літаратуры.— С. 400. [140] Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 215. [141] Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 217. [142] Пролог // Литературный энциклопедический словарь / Под общ. ред. В.М. Кожевникова, П.А. Николаева.— С. 307. [143] Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 217. [144] Тамсама. [145] Лазарук М.А., Ленсу А.Я. Уводзіны ў літаратуразнаўства.— 2-е выд., дапрац. і дап.— С. 96. [146] Рагойша В. Мова мастацкай літаратуры // Рагойша В. Тэорыя літаратуры ў тэрмінах: Дапаможнік.— С. 338. [147] Тамсама. [148] Мастацка-выяўленчыя сродкі мовы з’яўляюцца прадметам грунтоўнага вывучэння студэнтамі-філолагамі ў час іх знаёмства з курсам «Уводзіны ў літаратуразнаўства». Наша задача — замацаваць ужо вядомы матэрыял і прывесці яго ў пэўную сістэму. Таму мы абыйдземся толькі канстатацыяй найменняў-тэрмінаў, не ўнікаючы ў іх змястоўную сутнасць. [149] Рагойша В. Лексіка літаратурная // Рагойша В. Тэорыя літаратуры ў тэрмінах: Дапаможнік.— С. 166. [150] Тамсама. [151] Лазарук М.А., Ленсу А.Я. Уводзіны ў літаратуразнаўства.— 2-е выд., дапрац. і дап.— С. 151. [152] Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 236. [153] Тамсама.— С. 239. [154] Тамсама. [155] Паняцце «рамкі» з яе складнікамі адным з першых пачаў «прышчапляць» да ўсходнеславянскага літаратуразнаўства Ю. Лотман (гл.: Лотман Ю.М. Структура художественного текста.— М., 1970.— С. 255–265). Дарэчы, гэта не адзінае найменне ўсяго таго, што знаходзіцца па-за асноўным тэкстам твора. Так, для абазначэння кампанентаў дапаможнага тэксту ўжываецца таксама тэрмін «паратэкст» (гл., напрыклад: Суслова Н.В., Усольцева Т.Н. Текст // Суслова Н.В., Усольцева Т.Н. Новейший литературоведческий словарь-справочник для ученика и учителя.— С. 111). [156] Ламзина А.В. Заглавие // Введение в литературоведение. Литературное произведение: Основные понятия и термины / Под ред. Л.В. Чернец.— С. 94. [157] Тамсама.— С. 95. [158] Ламзина А.В. Заглавие // Введение в литературоведение. Литературное произведение: Основные понятия и термины / Под ред. Л.В. Чернец.— С. 94. [159] Рагойша В. Тэкст // Рагойша В. Тэорыя літаратуры ў тэрмінах: Дапаможнік.— С. 331. [160] Хализев В.Е. Текст // Введение в литературоведение. Литературное произведение: Основные понятия и термины / Под ред. Л.В. Чернец.— С. 407. [161] Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 255. [162] Тамсама.— С. 261. [163] Тамсама. [164] Суслова Н.В., Усольцева Т.Н. Интертекстуальность // Суслова Н.В., Усольцева Т.Н. Новейший литературоведческий словарь-справочник для ученика и учителя.— С. 41. [165] Есин А.Б. Стиль // Введение в литературоведение. Литературное произведение: Основные понятия и термины / Под ред. Л.В. Чернец.— С. 352. [166] Черных И.Б. Стиль // Литературный энциклопедический словарь / Под общ. ред. В.М. Кожевникова, П.А. Николаева.— С. 422. [167] Прац, прысвечаных праблемам стылю, у айчынным літаратуразнаўстве надзвычай многа (гл. літаратуру да пытання). Разам з тым чыста тэарэтычнае і, заўважым, больш-менш канкрэтнае яго асэнсаванне, на жаль, пакуль што не зроблена. Тут мы поўнасцю пагаджаемся з аўтарамі аднаго з апошніх расійскіх дапаможнікаў па тэорыі літаратуры, якія пішуць, што «ў галіне літаратуразнаўчай тэрміналогіі цяжка адшукаць іншае слова, якое б мела такую шырокую сферу ўжывання і адначасова такое няпэўнае значэнне» (Теория литературы: Учебное пособие для студентов филологических факультетов высших учебных заведений: В 2 т. / Под ред. Н.Д. Тамарченко. — Т. 1: Тамарченко Н.Д., Тюпа В.И., Бройтман С.Н. Теория художественного дискурса. Теоретическая поэтика.— М., 2004.— С. 443.). Артыкул А. Есіна — адзін з першых крокаў у накірунку ліквідацыі дадзенай няпэўнасці, таму ён хоць і вызначаецца грунтоўнасцю, аднак пры гэтым не пазбаўлены недахопаў. [168] Есин А.Б. Стиль // Введение в литературоведение. Литературное произведение: Основные понятия и термины / Под ред. Л.В. Чернец.— С. 355. [169] Есин А.Б. Стиль // Введение в литературоведение. Литературное произведение: Основные понятия и термины / Под ред. Л.В. Чернец.— С. 357. [170] Тамсама. [171] Тамсама.— С. 358–359. [172] Драздова З.У. Майстэрства слова: Моўна-стылявыя асаблівасці «Палескай хронікі» Івана Мележа.— Мн., 1993.— С. 8. [173] Есин А.Б. Стиль // Введение в литературоведение. Литературное произведение: Основные понятия и термины / Под ред. Л.В. Чернец.— С. 363. [174] Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 282–283. [175] Федотов О.И. Основы теории литературы: В 2 ч.— Ч. 1: Литературное творчество и литературное произведение.— С. 253–254. [176] Основы литературоведения / Под. ред. В.П. Мещерякова.— С. 35. [177] Пяткевіч А., Шпакоўскі І. Кампазіцыя // Энцыклапедыя літаратуры і мастацтва Беларусі: У 5 т.— Т. 2.— С. 654. [178] Пяткевіч А., Шпакоўскі І. Кампазіцыя // Энцыклапедыя літаратуры і мастацтва Беларусі: У 5 т.— Т. 2.— С. 654. [179] Лазарук М.А., Ленсу А.Я. Уводзіны ў літаратуразнаўства.— 2-е выд., дапрац. і дап.— С. 95. [180] Пяткевіч А., Шпакоўскі І. Кампазіцыя // Энцыклапедыя літаратуры і мастацтва Беларусі: У 5 т.— Т. 2.— С. 654. [181] Пяткевіч А., Шпакоўскі І. Кампазіцыя // Энцыклапедыя літаратуры і мастацтва Беларусі: У 5 т.— Т. 2.— С. 655. [182] Себина Е.Н. Описание // Введение в литературоведение. Литературное произведение: Основные понятия и термины / Под ред. Л.В. Чернец.— С. 220–221. [183] Аб зыходных пасылках нараталогіі, яе тэрміналагічна-паняційным апараце больш падрабязна гл.: Шмид В. Нарратология. — М., 2003; Теория литературы: Учебное пособие для студентов филологических факультетов высших учебных заведений: В 2 т. / Под. ред. Н.Д. Тамарченко. — Т. 1: Тамарченко Н.Д., Тюпа В.И., Бройтман С.Н. Теория художественного дискурса. Теоретическая поэтика.— М., 2004.— С. 205–241. [184] Тимофеев Л.И. Основы теории литературы.— 5-е изд., испр. и доп.— М., 1976.— С. 159. [185] Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 285. [186] Рагойша В. Метадалогія і методыка літаратуразнаўства // Рагойша В. Тэорыя літаратуры ў тэрмінах: Дапаможнік.— С. 187. [187] Тамсама. [188] Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 291–292. [189] Рагойша В. Метадалогія і методыка літаратуразнаўства // Рагойша В. Тэорыя літаратуры ў тэрмінах: Дапаможнік.— С. 187. [190] Тамсама.— С. 188. [191] Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 290–291. [192] Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 328. [193] Уводзіны ў літаратуразнаўства: Хрэстаматыя / Уклад. М.І. Мішчанчук, М.Ф. Шаўлоўская; уступ. арт. М.А. Лазарука.— 2-е выд., дапрац. і дап.— Мн., 1991.— С. 230. [194] Гл.: Тамарченко Н.Д. Проблема рода и жанра в поэтике Гегеля // Теория литературы. Том III. Роды и жанры (основные проблемы в историческом освещении).— С. 33–63. [195] Гл.: Драгомирецкая Н.В. В.Г. Белинский на пути к исторической поэтике. Лиризация как жанрообразующий принцип «эпоса нашего времени» // Теория литературы. Том III. Роды и жанры (основные проблемы в историческом освещении).— С. 64–80. [196] Гл.: Тамарченко Н.Д. Методологические проблемы теории рода и жанра в поэтике ХХ века // Теория литературы. Том III. Роды и жанры (основные проблемы в историческом освещении).— С. 81–90; Большакова А.Ю. Современные теории жанра в англо-американском литературоведении // Теория литературы. Том III. Роды и жанры (основные проблемы в историческом освещении).— С. 99–130. [197] Хализев В.Е. Родовая принадлежность произведения // Введение в литературоведение. Литературное произведение: Основные понятия и термины / Под ред. Л.В. Чернец.— С. 331. [198] Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 317. [199] Тамсама. [200] Федотов О.И. Основы теории литературы: В 2 ч.— Ч. 2: Стихосложение и литературный процесс.— М., 2003.— С. 147. [201] Тамсама.— С. 144. [202] Такая вось пэўная неакрэсленасць і блытаніна ва ўжыванні тэрмінаў «від» і «жанр» абумоўлены, відаць, не столькі недастатковай распрацаванасцю пытання, колькі тым, што ўсе гэтыя тры тэрміны-паняцці, якімі абазначаецца структурна-падпарадкавальнае чляненне літаратурных твораў, г. зн. «род», «від» і «жанр», маюць адзіную этымалагічную аснову, паходзячы ад французскага слова «genre», якое стала «прапісалася» ва ўсходнеславянскіх мовах ў сваім першасным (арыгінальным, а не перакладным) гукавым абліччы. [203] Рагойша В. Жанр літаратурны // Рагойша В. Тэорыя літаратуры ў тэрмінах: Дапаможнік.— С. 123. [204] Тамсама. [205] Тамсама.— С. 123–124. [206] Кожинов В.В. Жанр литературный // Литературный энциклопедический словарь / Под общ. ред. В.М. Кожевникова, П.А. Николаева.— С. 107. [207] Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 337. [208] Тамсама. [209] Гаспаров М.Л. Поэтика // Литературный энциклопедический словарь / Под общ. ред. В.М. Кожевникова, П.А. Николаева.— С. 296. [210] Рагойша В. Раман // Рагойша В. Тэорыя літаратуры ў тэрмінах: Дапаможнік.— С. 262. [211] Н. Тамарчанка, адштурхоўваючыся ад замежнага вопыту, прапаноўвае з мэтай пазбаўлення ад дваістасці значэння слова-тэрміна «эпас» (эпас як род і эпас як адзін з жанраў гэтага роду — народна-гераічны эпас альбо эпапея) ужываць для скарочанага абазначэння эпічнага роду тэрмін «эпіка», які, дарэчы, і выкарыстоўваецца ў ніжэй названым артыкуле. Гл.: Тамарченко Н.Д. Эпика // Теория литературы. Том III. Роды и жанры (основные проблемы в историческом освещении).— С. 219. [212] Аб малых драматычных літаратурных формах як спецыфічнай частцы-складніку драматычнага роду будзе сказана больш падрабязна крыху ніжэй. [213] Лаўшук С.С. Трагікамедыя // Энцыклапедыя літаратуры і мастацтва Беларусі: У 5 т.— Мн., 1987.— Т. 5.— С. 263. [214] Суслова Н.В., Усольцева Т.Н. Типы воплощения авторского сознания в лирике // Суслова Н.В., Усольцева Т.Н. Новейший литературоведческий словарь-справочник для ученика и учителя.— С. 114. [215] Рагойша В. Літаратурны працэс // Рагойша В. Тэорыя літаратуры ў тэрмінах: Дапаможнік.— С. 178. [216] Хализев В.Е. Литературный процесс // Литературный энциклопедический словарь / Под общ. ред. В.М. Кожевникова, П.А. Николаева.— С. 196. [217] Л. Цімафееў прапанаваў у свой час ужываць для асэнсавання агульных метадалагічных падыходаў да літаратурнай творчасці побач з паняццем «метад» паняцце «тып творчасці», якое па свайму змястоўнаму напаўненню шырэйшае ў параўнанні з метадам. Вучоны вылучае рэалістычны і рамантычны тыпы творчасці (гл.: Тимофеев Л.И. Основы теории литературы.— 5-е изд., испр. и доп.— С. 103). [218] Рагойша В. Метад літаратурны // Рагойша В. Тэорыя літаратуры ў тэрмінах: Дапаможнік.— С. 190. [219] Мещерякова М.И. Литература в таблицах и схемах.— С. 169. [220] Тамсама. [221] Волков И.Ф. Теория литературы.— М., 1995.— С. 148. [222] Літаратурна-мастацкія ўтварэнні, якія І. Волкаў імянуе «мастацкімі сістэмамі», В. Халізеў называе «міжнароднымі літаратурнымі супольнасцямі» («международные литературные общности» — у арыгінале). Прычым дадзены тэрмін у яго дастасоўваецца ў пэўнай ступені і да таго, што звычайна лічаць «літаратурным напрамкам» (гл.: Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 370). [223] Мозолева И.А., Хализев В.Е. Традиция и новаторство в литературе // Литературный энциклопедический словарь / Под общ. ред. В.М. Кожевникова, П.А. Николаева.— С. 443. [224] Мозолева И.А., Хализев В.Е. Традиция и новаторство в литературе // Литературный энциклопедический словарь / Под общ. ред. В.М. Кожевникова, П.А. Николаева.— С. 443. [225] Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 357. [226] Рагойша В. Сувязі літаратурныя // Рагойша В. Тэорыя літаратуры ў тэрмінах: Дапаможнік.— С. 315. [227] Тамсама. [228] Тамсама.— С. 315–316. [229] Манн Ю.В. Литературные связи и влияния // Литературный энциклопедический словарь / Под общ. ред. В.М. Кожевникова, П.А. Николаева.— С. 193. [230] Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 370. [231] Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 359. [232] Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 360. [233] Дзюбайла П.К. Літаратурны працэс // Энцыклапедыя літаратуры і мастацтва Беларусі: У 5 т.— Мн., 1986.— Т. 3.— С. 277. [234] Тамсама. [235] Гл.: Мушынскі М. Крытыка і літаратуразнаўства // Гісторыя беларускай літаратуры ХХ ст.: У 4 т.— Мн., 1999.— Т. 2.— С. 203. [236] Гл.: Мушынскі М. Крытыка і літаратуразнаўства // Гісторыя беларускай літаратуры ХХ ст.: У 4 т.— Мн., 2001.— Т. 3.— С. 102–112. [237] Мальдзіс А.І. Барока ў літаратуры // Энцыклапедыя літаратуры і мастацтва Беларусі: У 5 т.— Мн., 1984.— Т. 1.— С. 297. [238] Конан У.М., Мальдзіс А.І. Класіцызм у літаратуры // Энцыклапедыя літаратуры і мастацтва Беларусі: У 5 т.— Т. 3.— С. 66. [239] Пульхритудова Е.М. Неоклассицизм // Литературный энциклопедический словарь / Под общ. ред. В.М. Кожевникова, П.А. Николаева.— С. 243–244. [240] Основы литературоведения / Под. ред. В.П. Мещерякова.— С. 210. [241] Лецка К.І. Сентыменталізм // Энцыклапедыя літаратуры і мастацтва Беларусі: У 5 т.— Мн., 1987.— Т. 4.— С. 705. [242] Гуревич А.М. Романтизм // Литературный энциклопедический словарь / Под общ. ред. В.М. Кожевникова, П.А. Николаева.— С. 336. [243] Тамсама. [244] Лявонава Е.А. Плыні і постаці: З гісторыі сусветнай літаратуры другой паловы ХІХ–ХХ стст.— Мн., 1998.— С. 29–30. [245] Лявонава Е.А. Плыні і постаці: З гісторыі сусветнай літаратуры другой паловы ХІХ–ХХ стст.— С. 109. [246] Хализев В.Е. Теория литературы.— 2-е изд.— С. 362. [247] Волков И.Ф. Теория литературы.— С. 234–253. [248] Волков И.Ф. Теория литературы.— С. 250. [249] Волков И.Ф. Теория литературы.— С. 250–251. [250] Гл.: Борев Ю., Овчаренко О. Глава VII. Эпоха реализма: человек страдает, несет потери, но выстоит // Теория литературы. Том IV. Литературный процесс.— М., 2001.— С. 338–455. [251] Гл.: «Оглавление» // Теория литературы. Том IV. Литературный процесс.— С. 620–622. [252] Суслова Н.В., Усольцева Т.Н. Авангард // Суслова Н.В., Усольцева Т.Н. Новейший литературоведческий словарь-справочник для ученика и учителя.— С. 3. [253] Основы литературоведения / Под. ред. В.П. Мещерякова.— С. 259. [254] Суслова Н.В., Усольцева Т.Н. Декаданс, декаденство // Суслова Н.В., Усольцева Т.Н. Новейший литературоведческий словарь-справочник для ученика и учителя.— С. 29. [255] Суслова Н.В., Усольцева Т.Н. Модернизм // Суслова Н.В., Усольцева Т.Н. Новейший литературоведческий словарь-справочник для ученика и учителя.— С. 58. [256] Федотов О.И. Основы теории литературы: В 2 ч.— Ч. 2: Стихосложение и литературный процесс.— С. 212. [257] Лявонава Е.А. Плыні і постаці: З гісторыі сусветнай літаратуры другой паловы ХІХ–ХХ стст.— С. 113–114. [258] Основы литературоведения / Под. ред. В.П. Мещерякова.— С. 282. [259] Лявонава Е.А. Плыні і постаці: З гісторыі сусветнай літаратуры другой паловы ХІХ–ХХ стст.— С. 132. [260] Гл.: Курицын В. Постмодернизм: Новая первобытная культура // Новый мир.— 1992.— № 2.— С. 225. [261] Лявонава Е.А. Плыні і постаці: З гісторыі сусветнай літаратуры другой паловы ХІХ–ХХ стст.— С. 132–133. [262] Основы литературоведения / Под. ред. В.П. Мещерякова.— С. 261. [263] Основы литературоведения / Под. ред. В.П. Мещерякова.— С. 266. [264] Лявонава Е.А. Плыні і постаці: З гісторыі сусветнай літаратуры другой паловы ХІХ–ХХ стст.— С. 14. [265] Лявонава Е.А. Плыні і постаці: З гісторыі сусветнай літаратуры другой паловы ХІХ–ХХ стст.— С. 12–13. [266] Лявонава Е.А. Плыні і постаці: З гісторыі сусветнай літаратуры другой паловы ХІХ–ХХ стст.— С. 115. [267] Основы литературоведения / Под. ред. В.П. Мещерякова.— С. 270. [268] Тамсама.— С. 271. [269] Лявонава Е.А. Плыні і постаці: З гісторыі сусветнай літаратуры другой паловы ХІХ–ХХ стст.— С. 117. [270] Основы литературоведения / Под. ред. В.П. Мещерякова.— С. 277–278. [271] Конан У.М. Сюррэалізм // Энцыклапедыя літаратуры і мастацтва Беларусі: У 5 т.— Т. 5.— С. 210–211. [272] Лявонава Е.А. Плыні і постаці: З гісторыі сусветнай літаратуры другой паловы ХІХ–ХХ стст.— С. 120. [273] Основы литературоведения / Под. ред. В.П. Мещерякова.— С. 279. [274] Адамовіч Г.Я. Экзістэнцыялізм // Энцыклапедыя літаратуры і мастацтва Беларусі: У 5 т.— Т. 5.— С. 619. [275] Лявонава Е.А. Плыні і постаці: З гісторыі сусветнай літаратуры другой паловы ХІХ–ХХ стст.— С. 12. [276] Великовский С.И. «Новый роман» // Литературный энциклопедический словарь / Под общ. ред. В.М. Кожевникова, П.А. Николаева.— С. 249. [277] Лявонава Е.А. Плыні і постаці: З гісторыі сусветнай літаратуры другой паловы ХІХ–ХХ стст.— С. 127. [278] Лявонава Е.А. Плыні і постаці: З гісторыі сусветнай літаратуры другой паловы ХІХ–ХХ стст.— С. 127.
|