Малюнок 18 Як мене бачать люди
П.: Ось ми знову зайця бачимо… М.: Так, за мишею женеться. П.: Замість того, щоб кіт за мишею ганявся, то зайці стали ганятися (сміх). М.: Відомо, що зайці їдять мишей. П.: Люди бачать в двох іпостасях. М.: По-різному, навіть в чотирьох. Кожна людина по-різному бачить, то мені потрібно було б багато намалювати. П.: А чому ви тоді представлені як заєць, та ще й за мишею ганяється? Не любите слабкості в інших людей? Бо миша маленька, сіра, заєць значно перевершує її по силі. М.: «Сірості» не люблю. П.: Тут є бджілка, яка бере мед? М.: Опилює. П.: Поза задумлива (лівий верхній кут)? Бездіяльна, мрійлива? М.: Задумлива, здивована діями якихось людей, може, навіть своїми діями. П.: Цей стан часто буває? М.: Так. П.: Ви не очікували дій від інших людей чи від самої себе? М.: Частіше від інших людей. П.: Тобто ви недостатньо прогнозуєте їх реакцію? М.: Так, недостатньо. Ніби враховую всі нюанси, але аж такого я не врахувала. Можна все продумати, але завжди буде якийсь інший варіант. П.: Бачимо вузькоплановість сприймання, погляд на іншого в своєму ракурсі. А цей заєць такий великий, він не боягузливий? Він переборов свою боягузливість в даний момент? М.: Так. За рахунок ніг. Він стрімко біжить до своєї мети, не ховається. П.: Є дисгармонійність, тому що для такої малої мишки можна було б зобразити меншого зайця, а він надто великий. Ніби він виріс у власних очах за рахунок того, що він буде знищувати «сірість». М.: Принаймні в собі. П.: А то фігурка (праворуч) стоїть на фоні чого? М.: То крила. П.: Такі могутні? М.: Так. Це дівчина-ангел з книжкою. П.: Це тенденція до психологічної смерті, якщо порівняти з малюнком “Сприйняття близькими і оточуючими мого неіснування” (мал.10), і бачимо там теж ангела, і цей ангел в реальності, тобто “Як мене бачать люди”. Зрозуміло під «приємним соусом» криється тенденція до психологічної смерті. Тому і відбувається лише спостереження, бездіяльність. (До групи): Що найбільше омертвляє в собі Марина? Почуття агресії. Щоб не було агресії, існує личина ангела. “Омертвляю все те, що мені подарувала мати”. М.: Так. П.: Але від цього нічого не змінюється в динаміці до психологічної смерті, бо то ваше єство, і звідси заморожування. Під загрозою власна реалізація, бо активність і на роботі буде відбуватися крізь цензорський погляд, скепсис, через позицію, що “я перевершую когось у чомусь”. А де тоді місце самій роботі? Бо в службовій ситуації є баран, свиня, кіт... М.: І я ж така сама. П.: Але що від цього змінюється? Собою не варто так займатися у службовій ситуації, а швидше ділом. А у вас цей пласт стосунків і оцінювання крізь призму сили, слабкості, ідеалу й неідеалу дуже виражене. Якщо поглянути на малюнок, то ангел-дівчинка ніби і красивий, але ручки складені, і книга чорним зображена. Ви скажете, що необхідно було виділити книгу. І на платті бачимо троянди, бо «по життю я йду з ними» (мал. 7). Є тенденція «дарувати квіти», але все повинно бути в гармонії. Якщо ж хтось робить шкоду, а йому даруємо троянди, тоді ми перетворюємося на робота, якого запрограмували сама на це. Ви самі себе так запрограмували, то ви тоді дуже вузькопланова, одноманітна, і то дійсно тенденція до психологічної смерті, бо ви не пульсуюча, не взаємодієте гармонійно. М.: Так і є.
|