Студопедия — Ч.Діккенс
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Ч.Діккенс






§ диво Різдва;

§ торговельна гордість – честь фірми;

§ система образів:

- інтерес до внутрішнього світу героя, проникнення у його психологію;

- образи містера Домбі і Каркера;

- Флоренс і Едіт Скьютон;

- образ дитини;

- образи-символи (батько і син; залізна дорога).

§ зображення послідовного розвитку людського характеру.

2.Людина і система в романах Діккенса 1850-х рр. („Девід Коперфілд” (1849-1850), „Холодний будинок” (1852-1853), „Важкі часи” (1854), „Крихітка Дорріт” (1855-1856)).

3.Діалектика характеру і романне мистецтво Діккенса 1860-х рр. (історичний роман „Повість про два міста”(1859); закріплення тенденцій детективного жанру у творчості Діккенса: „Великі надії” (1860-1861), “Наш спільний товариш” (1866), „Таємниця Едвіна Друда” (1870)).

Питання для самоперевірки:

1.Яка жанрова природа „Посмертних записок Піквікського клубу”?

2.Яка проблемно-тематична і сюжетно-композиційна роль образів Піквіка і Сема Уеллера в романі?

3.Чому комічне, а не сатиричне головує в цьому романі? Які принципи і засоби комічного і сатиричного використовує тут Діккенс?

4.У чому жанрова і сюжетно-оповідна відмінність „Домбі і сина” від попередніх романів письменника?

5.Чи така вже неочікувана і штучна еволюція Домбі в романі? Як вона пов’язана з композиційно-сюжетною будовою роману?

6.Що заперечує, а що підтверджує Діккенс у романі „Домбі і син”? Які художні особливості сатири і позитивного пафосу в романі?

7.Які риси роману виховання і як модифіковані в романі „Девід Коперфілд”?

8.У чому новизна естетичної й етичної позиції письменника у вирішенні проблеми добра і зла в „Девіді Коперфілді”?

9.Яка специфіка оповіді в „Девіді Коперфілді”, і як вона пов’язана із загальним задумом роману? В яких естетичних відносинах знаходяться автор й оповідач?

10. Які складові конфліктної системи в романі „Крихітка Дорріт” і в чому її домінанта? Як це відображається на сюжетно-композиційній єдності твору?

11. Яка роль гіперболи та алегорії, збірності й узагальнення, гротеску і фарсу в сатиричній системі роману „Крихітка Дорріт”?

12. Позитивний пафос і соціально-моральна іронія в романі: як вони співвідносяться в художньому світі „Крихітки Дорріт”?

13. У чому жанрова і сюжетно-композиційна відмінність роману „Важкі часи” від інших романів Діккенса?

14. Яка специфіка конфліктної структури цього роману?

15. Як художньо синтезовані в романі „Важкі часи” пафос ствердження і пафос заперечення? В чому особливість сатири в творі?

16. Яка жанрова природа роману „Великі надії” (наприклад, у зіставленні з „Втраченими ілюзіями” Бальзака)?

17. У чому специфіка сюжетобудови „Великих надій”, і як вона пов’язана з ростом психологізму в пізній творчості Діккенса (наприклад, у зіставленні з „Девідом Коперфілдом”)?

18. Які основні уроки моралі дав Діккенс в романі „Великі надії”, і якими художніми засобами вони „подані”?

 

Література:

1. Аникин Г.В., Михальская Н.П. История английской литературы. – М., 1975. – С. 269 – 292.

2. Аникст А. История английской литературы. – М., 1956.

3. Вітченко А. Прозріння серця. Елементи драматизації на уроці творчого читання повісті Ч.Діккенса „Різдвяна пісня в прозі”. 6 клас // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. – 2000. – № 12.

4. Влодавская И. А. Роман Ч.Диккенса „Большие надежды” и жанровые традиции // Традиции и взаимодействия в зарубежной литературе ХІХ – ХХ веков. – Пермь, 1988.

5. Гражданская З.Т. „Блестящая плеяда” английских романтиков / От Шекспира до Шоу. – М., 1992.

6. Ивашева В.В. Творчество Диккенса. – М., 1954.

7. История всемирной литературы: В 8-ми т. Т.6. – С.120-130.

8. Катарский И.М. Диккенс. Критико-биографический очерк. – М., 1960.

9. Клименко Ж.В. Різдвяні дива. Методичні рекомендації до святкового уроку в 6 класі // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. – 2000. – № 12.

10. Лібман З.Я. Чарлз Діккенс. Життя і творчість. – К., 1982.

11. Михальская Н.П. Чарльз Диккенс. Биография писателя. – М., 1987.

12. Михальская Н.П. Нравственно-эстетический идеал и система авторских оценок в романе Диккенса „Домби и сын” // Филологические науки. – 1978. – № 5.

13. Нерсесова М.А. Творчество Чарльза Диккенса. – М., 1957.

14. Нерсесова М.А. „Холодный дом” Диккенса. – М., 1971.

15. Оруэлл Дж. Диккенс // Оруэлл Дж. Эссе. Статьи. Рецензии. – Пермь, 1992.

16. Пирсон Х. Диккенс. – М., 1963.

17. Потанина Н.Л. К вопросу о своеобразии творческого метода позднего Диккенса (роман „Большие надежды”) // Проблемы метода и жанра в зарубежной литературе. – М., 1983.

18. Потанина Н.Л. „Большие надежды” Чарльза Диккенса: проблема преступности // Художественное произведение в литературном процессе (на материале литературы Англии). – М., 1985.

19. Прошкина Е. П. О внутреннем монологе в романе Чарльза Диккенса // Вестник Ленингр. ун-та. Ист., яз., лит. – 1977. – №2. – Вып. 1.

20. Реизов Б. Г. Из истории европейской литературы. – Л., 1970.

21. Сильман Т.И. Диккенс. Очерки творчества. – М., 1958.

22. Тугушева М. Чарльз Диккенс. Очерк жизни и творчества. – М., 1979.

23. Уилсон Э. Мир Чарльза Диккенса. – М., 1975.

24. Чередник Л. Світло Різдвяної зірки. Сценарій позакласного заходу // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. – 2000. – № 12.

25. Честертон Г. К. Чарльз Диккенс. – М., 1982.

26. Эсалнек А.Я. Типология романа. – М., 1991.

Практичне заняття № 8.







Дата добавления: 2015-08-29; просмотров: 1373. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Кардиналистский и ординалистский подходы Кардиналистский (количественный подход) к анализу полезности основан на представлении о возможности измерения различных благ в условных единицах полезности...

Обзор компонентов Multisim Компоненты – это основа любой схемы, это все элементы, из которых она состоит. Multisim оперирует с двумя категориями...

Композиция из абстрактных геометрических фигур Данная композиция состоит из линий, штриховки, абстрактных геометрических форм...

Важнейшие способы обработки и анализа рядов динамики Не во всех случаях эмпирические данные рядов динамики позволяют определить тенденцию изменения явления во времени...

ОСНОВНЫЕ ТИПЫ МОЗГА ПОЗВОНОЧНЫХ Ихтиопсидный тип мозга характерен для низших позвоночных - рыб и амфибий...

Принципы, критерии и методы оценки и аттестации персонала   Аттестация персонала является одной их важнейших функций управления персоналом...

Пункты решения командира взвода на организацию боя. уяснение полученной задачи; оценка обстановки; принятие решения; проведение рекогносцировки; отдача боевого приказа; организация взаимодействия...

Неисправности автосцепки, с которыми запрещается постановка вагонов в поезд. Причины саморасцепов ЗАПРЕЩАЕТСЯ: постановка в поезда и следование в них вагонов, у которых автосцепное устройство имеет хотя бы одну из следующих неисправностей: - трещину в корпусе автосцепки, излом деталей механизма...

Понятие метода в психологии. Классификация методов психологии и их характеристика Метод – это путь, способ познания, посредством которого познается предмет науки (С...

ЛЕКАРСТВЕННЫЕ ФОРМЫ ДЛЯ ИНЪЕКЦИЙ К лекарственным формам для инъекций относятся водные, спиртовые и масляные растворы, суспензии, эмульсии, ново­галеновые препараты, жидкие органопрепараты и жидкие экс­тракты, а также порошки и таблетки для имплантации...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.011 сек.) русская версия | украинская версия