Студопедия — Кабалістика
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Кабалістика






 

Кабалістикає продуктом східного мислення. Як відомо, філософія можлива тільки в європейському розумінні. Крізь європейські окуляри ми можемо віднаходити філософічні риси в інтелектуальній продукції інших культур, проте власне філософія европоцентрична. Вона не потребує жодних передумов і додаткових знань. Це вільне міркування з приводу певної сутности, хіба що процес філософування відбувається в межах і за допомогою конкретної живої мови. З європейського погляду східна філософія, як правило, є чимось ближчим до теології чи психології, іноді з виходом на етику, почасти — на власне філософію, але все ж з погляду європейського стандарту азіятський спосіб мислення є чимось засадничо іншим. На відміну від останнього, європейська перспектива спирається на індивідуальність і пристрасть. Тут важливим є оригінальне і неповторне. Позиція східного мислителя є інакшою: через самоподолання він прилучається до великої доктрини.

Кабалістика була створена і може функціонувати тільки для інтерпретації Старого Заповіту. Міхаель Лайтман пише, що "згідно з Кабалою існує чотири види знання, котрі може і повинна збагнути людина: 1) Творіння; 2) Функціонування; 3) Кругообіг душ; 4) Управління". Далі він запитує, "але чи можливо забезпечити повну свободу особистости у суспільстві? Якщо суспільство створює свої закони згідно із законами Тори, то людина, виконуючи їх, не втрачає можливости максимально індивідуально розвиватися (до з'єднання із Творцем), оскільки закони Тори — природні закони керування світом

і суспільством. Якщо ж суспільство створює свої закони у протиріччі із законами Тори, то людина, навіть виконуючи їх, не може досягнути максимального розвитку".

Кабалістика виходить з ідеї абсолютности тексту Старого Заповіту і спрямована тільки на нього. Вона не є герменевтичною процедурою у сенсі "міркування з приводу". Це замкнена схема, яку можна осягнути, але не доповнити.

За свідченням Чарлза Вільяма Ґекерторна, кабалістика — це витвір різних юдейських сект. Кажуть, що сам Бог відкрив цю "науку" Мойсею. Першу письмову публікацію кабалістики Ґекерторн відносить до того часу, який охоплює останнє століття до і перше після Різдва Христового. Дослідник пише, що, "на думку Піфагора, Всесвіт є символом потаємних властивостей чисел; згідно з Кабалою, він є лише дивною сторінкою, на котрій усі предмети, що існують, накреслені вищим художником через перші десять чисел і двадцять дві літери єврейської абетки".

Жодну східну релігію не цікавитимуть наші прагнення осягнути сутність певного чергового явища, а потім намагатися з'ясувати принципи і правила цього міркування. Головне для європейця — пошук, вічний пристрасний пошук істини. Для Сходу ці завдання є занадто ілюзорними. Тому з погляду кабалістики філософія — це щось зайве, бо вона спрямована не лише на релігійні завдання, а також на всі окремі сутності світу. Філософія є засобом самозбереження людини у цьому світі, зважаючи на те, що ми маємо не лише вічну душу, філософію можна опанувати без шкоди для тих чи інших власних переконань, а кабалістика, як методологія, не виходить за межі вузького кола посвячених, принаймні за межі юдейства.

Такий підхід був спрямований на створення корпоративного духу серед цілого народу. Старий Заповіт фактично відіграв роль чинника національної ідентифікації та політичної ідеології. За словами Шмуеля Ноаха Айзенштадта, "незважаючи на те, що протягом століть гебреї становили релігійну громаду зі специфічними віруваннями та обрядами, термін "релігія" є недостатнім для повного пояснення всіх аспектів їхнього історичного досвіду, тому що в цьому досвіді є дещо більше, ніж релігія". Завдяки специфічному духові юдаїзму євреї пронесли світло своєї культури через тисячі років бездержавности та поневірянь по чужині. Водночас синдром вибраного народу не міг не призвести до штучного відгородження себе від інших людей. Тут ми стикаємося з феноменом т. зв. "малого народу", який розглядатимемо пізніше.

У цьому полягає принципова відмінність юдаїзму від християнства. Християнинові чужий дух корпоратизму. А. Волконський: "Християнин повинен триматися свого вчення не тому, що воно "наше", а тому, що воно несе істину. У Новому Заповіті немає вибраного народу; зберігання Істини довірено в ньому Сином Божим не окремому народові, а його Вселенській Церкві. Тому християнський народ, який вважає себе (в обличчі своєї влади, своїх мислителів чи просто віруючих) народом — хранителем Істини, впадає у тяжкий гріх гордині, що межує із святотатством ("Народ Богоносець"). (...) Думка про особливе призначення, що виокремлює нас з усього людства ("Третій Рим"), прищеплена нам візантійською школою у сумні часи нашого невігластва у духовних питаннях; воно було наслідком монгольського панування, яке відірвало нас від живого спілкування із Заходом". Волконський критикує імперську "вибраність" своїх одноплемінників, проводячи аналогію із старозавітною єврейською "богообраністю". Критика відбувається на християнських засадах любові до свого ближнього лише за те, що він є людиною, а не через належність до певної корпорації.

Розглядаючи різні герменевтичні методології, ми повинні прагнути не засудити чи відкинути, а пізнати все, що не вкладається в рамки нашої традиції, і зрозуміти інших передусім заради міжкультурного діялогу, а вже потім — для вироблення консенсусу чи спільних поглядів.







Дата добавления: 2015-08-10; просмотров: 478. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Композиция из абстрактных геометрических фигур Данная композиция состоит из линий, штриховки, абстрактных геометрических форм...

Важнейшие способы обработки и анализа рядов динамики Не во всех случаях эмпирические данные рядов динамики позволяют определить тенденцию изменения явления во времени...

ТЕОРЕТИЧЕСКАЯ МЕХАНИКА Статика является частью теоретической механики, изучающей условия, при ко­торых тело находится под действием заданной системы сил...

Теория усилителей. Схема Основная масса современных аналоговых и аналого-цифровых электронных устройств выполняется на специализированных микросхемах...

Устройство рабочих органов мясорубки Независимо от марки мясорубки и её технических характеристик, все они имеют принципиально одинаковые устройства...

Ведение учета результатов боевой подготовки в роте и во взводе Содержание журнала учета боевой подготовки во взводе. Учет результатов боевой подготовки - есть отражение количественных и качественных показателей выполнения планов подготовки соединений...

Сравнительно-исторический метод в языкознании сравнительно-исторический метод в языкознании является одним из основных и представляет собой совокупность приёмов...

Индекс гингивита (PMA) (Schour, Massler, 1948) Для оценки тяжести гингивита (а в последующем и ре­гистрации динамики процесса) используют папиллярно-маргинально-альвеолярный индекс (РМА)...

Методика исследования периферических лимфатических узлов. Исследование периферических лимфатических узлов производится с помощью осмотра и пальпации...

Роль органов чувств в ориентировке слепых Процесс ориентации протекает на основе совместной, интегративной деятельности сохранных анализаторов, каждый из которых при определенных объективных условиях может выступать как ведущий...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.009 сек.) русская версия | украинская версия