Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Камерна симфонія № З





Цей твір належить до тих, котрі одразу, з першого виконання, полонили серця слухачів і отримали стійку і заслужену популярність, її дещо незвичний, як для симфонії, склад - флейта і дванадцять струнних інструментів -змушують пригадати собі вишукану атмосферу придворного концертування кінця XVII - поч. XVIII ст., але такий камерний склад призначається композитором для виразу сильних і драматичних емоцій. Цікаво, що в естетиці тієї давньої доби тембр флейти характеризувався, як "печальний і сумовитий".

Станкович знаходить у ньому вражаючу подібність до задушевного голосу нашої сопілки, і досить охоче підкреслює цю подібність. Для композитора солюючий інструмент - як зворушливий голос душі самотньої людини, що загубилась у вирі юрби.

Два музичні образи весь час стикаються в стислій за розмірами одночастинній симфонії - ніжний жалібний наспів флейти (в його мелодій часто вчуваються інтонації українських народних голосінь) і неспокійне тривожне пульсування струнних інструментів. Стиснений до краю час розгортання нагадує чергування кінокадрів з їх стрімким перебігом подій,раптові "спалахи" гучності, гострі акценти відображають напружений подих сучасності - але побачені митцем крізь призму старовинного концерту, що надає симфонії особливого значення "діалогу між сторіччями", перекидає місток між епохами, в яких так багато спільного... Поступово Станкович додає до основного, драматичного, ще один образ - лагідний, просвітлений, котрий переводить дію в зовсім іншу площину: це світ лагідних мрій, спокійного спостереження. Цей образ можна визначити як пастораль - оскільки він близький також до пісенних обрядових наспівів. Крім того, тут помітні певні звукозображальні ефекти, що теж пов'язані з імітацією звуків природи. Фольклорні риси мелодії нагадують про стародавні язичницькі обряди яких обожнювався довколишній світ.

Проте цей стан спокою і гармонії триває недовго. Раптово вривається тривожний ритм початкової теми струнних, і розпочинається наступний етап розвитку - етап зіткнення двох світів: енергійно-агресивного, що належить до реальності, і яким розпочинався твір, і пасторалі, котра відображає недосяжний ідеал душевного спокою, врівноваженості і досконалості і тут, у протиставленні з жорстокістю і похмурістю попередніх епізодів, виділяється напрочуд рельєфно і яскраво. Та перший реально-войовничий "персонаж" інструментальної драми неухильно і поступово витісняє мрійливий і делікатний образ, він наче зникає, розчиняється в потоці наступаючих кроків реальності. Дисгармонійний, цілком немилозвучний акорд (всі дванадцять звуків хроматичного звукоряду, зібрані у єдиний "пучок"), розкиданий по всіх інструментах, символізує трагічний злам.

Після того вже ні одна музична тема не з'явиться в первозданному вигляді, як раніше. Навіть і енергійний поступ початкової мелодії зазнає істотних змін, в ньому підкреслюються несподівані зупинки, перерви, наче тривала боротьба знесилила і вичерпала її навальний хід. Жалібний голос флейти на цьому тлі сприймається як запитання без відповіді, зітхання викликане глибоким сердечним болем.







Дата добавления: 2015-06-29; просмотров: 638. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!




Функция спроса населения на данный товар Функция спроса населения на данный товар: Qd=7-Р. Функция предложения: Qs= -5+2Р,где...


Аальтернативная стоимость. Кривая производственных возможностей В экономике Буридании есть 100 ед. труда с производительностью 4 м ткани или 2 кг мяса...


Вычисление основной дактилоскопической формулы Вычислением основной дактоформулы обычно занимается следователь. Для этого все десять пальцев разбиваются на пять пар...


Расчетные и графические задания Равновесный объем - это объем, определяемый равенством спроса и предложения...

Пункты решения командира взвода на организацию боя. уяснение полученной задачи; оценка обстановки; принятие решения; проведение рекогносцировки; отдача боевого приказа; организация взаимодействия...

Что такое пропорции? Это соотношение частей целого между собой. Что может являться частями в образе или в луке...

Растягивание костей и хрящей. Данные способы применимы в случае закрытых зон роста. Врачи-хирурги выяснили...

ЛЕЧЕБНО-ПРОФИЛАКТИЧЕСКОЙ ПОМОЩИ НАСЕЛЕНИЮ В УСЛОВИЯХ ОМС 001. Основными путями развития поликлинической помощи взрослому населению в новых экономических условиях являются все...

МЕТОДИКА ИЗУЧЕНИЯ МОРФЕМНОГО СОСТАВА СЛОВА В НАЧАЛЬНЫХ КЛАССАХ В практике речевого общения широко известен следующий факт: как взрослые...

СИНТАКСИЧЕСКАЯ РАБОТА В СИСТЕМЕ РАЗВИТИЯ РЕЧИ УЧАЩИХСЯ В языке различаются уровни — уровень слова (лексический), уровень словосочетания и предложения (синтаксический) и уровень Словосочетание в этом смысле может рассматриваться как переходное звено от лексического уровня к синтаксическому...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2025 год . (0.013 сек.) русская версия | украинская версия