БЛОК ІІ. ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ
ЧАСТИНА І. Питання для самоконтролю і самостійної роботи: 1. Що таке міфологія? Назвіть її основні функцій й охарактеризуйте. 2. Що таке синкретизм і в чому полягає його світоглядна функція? 3. У чому суть персоніфікації довкілля первісною людиною? 4. Чому вважається, що мітологічний світогляд є принципово поза інтелектуальним? Чим тоді відрізняється інтелектуальна форма світосприйняття? 5. Охарактеризуйте функцію розуміння як базову для мітичного світогляду. Що вважається контекстом її існування? 6. У якому відношенні перебувають функції розуміння і критичного, раціонального мислення? Запропонуйте приклади. 7. Поясніть чому для мітологічного світосприйняття іманентною є функція жертвопринесення? 8. Що таке мітотворчість ХХ століття: наведіть кілька прикладів, що свідчать про її існування. 9. У чому полягає відмінність між жертвопринесенням і жертовністю? Наведіть приклади. 10. Що вам відомо про мітологеми в сучасній (ХХ-ХХІ в.) українській культурі? Тематика для рефератів та есе: 1. Синкретизм мітологічного мислення. 2. Поетичний космос Древньої Руси. 3. Український народ у своїх легендах і віруваннях. 4. Космос Древньої України. 5. Мітотворчість як художнє явище ХХ століття. Рекомендована література: Предмет і проблематика філософії. Навчальний посібниак/За ред. М. А. Скринника і З.Е. Скринник. – Львів, 2001. – С. 15-21. Карась А. Ф. Філософія: предмет та історія: Текст лекцій. Львів, 1994. – С. 4-14. Грабович Г. Поет як міфотворець. К., 1998. Розд. 3. Міф: структури і парадигматичні відносини. С.63-73. МирчаЭлиаде. Аспектымифа. М., 1994. Іларіон, митрополит. Дохристиянські вірування українського народу. К., 1994. Нечуй-Левицький Іван. Світогляд українського народу. Ескіз української міфології. – К.: Обереги, 2003. – С. 3 – 75. Лосев А. Диалектикамифа// Философия, мифология, культура. М., 1991. С.21-21, 40-44, 91-99,169-172. Додаткова література: Барт Ролан. Избранныеработы. Семиотика. Поетика. М., 1994. Разд. 2. Мифсегодня. С.72-131. Булашев Г.О. Український народ у своїх легендах, релігійнихпоглядах та віруваннях. К., 1992. Вейн Поль. Чивірили греки у своїміфи? – Львів, 2003. – С. 85-102. Золотослов. Поетичний космос Древньої Русі. К., 1988. Кондзьолка В. Філософія і її духовно-інтелектуальний простір. – Чернівці, 2004. – С. 33-67. Космос Древньої України. К., 1992. Леві-Строс Клод. Структурна антропологія. К., 1997. Розд.11. Структура міфів. С.195-220. Топоров В. Миф. Ритуал. Символ. Образ. М., 1995.
ЧАСТИНА ІІ 1. У чому полягає відмінність між філософськими ідеями та власне філософією? 2. Назвіть основні періоди розвитку філософської думки у Стародавній Індії. 3. Охарактеризуйте центральні ідеї індійського світогляду і філософії. 4. Назвіть основні школи Стародавнього Китаю. 5. Що таке «легізм» і до якої культури належить це явище? 6. Які принципи закладено в основу китайської філософії Конфуцієм? Тематика для рефератів та есе: 1. Особливості філософії Стародавньої Індії. 2. Особливості філософії Стародавнього Китаю 3. Особливості східної філософської парадигми. 4. Буддизм як явище філософії і релігії.
Рекомендована література: Предмет і проблематика філософії. Навчальний посібник/За ред. М. А. Скринника і З.Е. Скринник. – Львів, 2001. – С. 36-53. На ріках вавилонських. – К., 1991. – С. Кремень В. Г. Філософія: мислителі, ідеї, концепції. – С. 48-52. Рассел Б. Історія західної філософії. – К., 1995 (ч. 1). – С. 5-74. Бичко А. К., Бичко І. В., Табачковський В. Г. Історія філософії. – К.: Либідь, 2001. – С. 18-30. ЧАСТИНА ІІІ 1. Що таке натурфілософія? 2. Що означає поняття «філософський космоцентризм»? 3. Поясніть поняття субстанції і запропонуйте визначення. 4. Чому вважається, що філософія Сократа викликала радикальну переорієнтацію мислення? У чому її історичне значення? 5. Що таке Логос у філософії Античності і яким чином це поняття позначилося на західній парадигмі мислення? 6. Етика як філософська дисципліна. 7. Естетика як філософська дисципліна. 8. Предмет соціальної філософії. Рекомендована література: Бичко А. К., Бичко І. В., Табачковський В. Г. Історія філософії. – С. 31-51. ГенрихДитер. Свідоме життя. Дослідження співвідношення суб’єктивності та метафізики. – К.: Курс, 2006. – С. 12-41. Захара І. С. Лекції з історії філософії. – Львів, 1997. – С. 20 – 112. Кульчицький О. Основи філософії і філософічних наук. – Мюнхен-Львів, 1995. – С. 124 – 139.
|