РОМАНТИЧНІ НОВЕЛИ Е.ПО
ПЛАН 1. Е.А.По. Особливості світогляду та творчого шляху письменника. 2. Роль Е. По в становленні жанру детективної новели і наукової фантастики. 3. Комічне і жахливе як провідні теми новелістики Е.По («Окуляри», «Обдурення як точна наука», «Чорний кіт», «Маятник і провалля», «Машкара червоної смерті»). 4. Новели письменника – попередники творів детективного жанру («Вбивство на вулиці Морг», «Таємниця Марі Роже», «Золотий жук», «Украдений лист»). 5. Значення творчості Е.По.
Завдання: a. Письмово проаналізувати новелу «Падіння дому Ашерів»; b. Простежити художнє розкриття людської психіки у «страшних» новелах Е. По.
Література
Самостійні роботи Самостійна робота №1 Тема:Е.Т.А.Гофман як письменник-романтик.Фантастичне відображення ідеї привласнення чужої праці у казці Гофмана,,Малюк Цахес’’.
Мета:розглянути творчість Гофмана, підкреслюючи втілення в ній романтичного світогляду, світобачення письменника. Завдання: 1.Повторитипоняття,,романтизм’’ як метод у літературі I пол. XIX ст., з’ясувати своєрідність утвердження романтизму в німецькій літературі. 2. Занотувати до читацьких щоденників враження про прочитані твори Гофмана.
План 1.Тема мистецтва і образ художника як центральні у творчості Гофмана (,,Дон Жуан’’). 2. Своєрідність романтичної іронії Гофмана, трагічна роздвоєність творчої особистості між високим і низьким, мистецтвом і земними потребами (на прикладі казки,, Золотий горнець’’, роману,,Життєва філософія кота Мура’’.) 3.,,Малюк Цахес на прізвисько Циннобер’’ як соціально-політична сатира. Метафоричний зміст казки. 4. Композиція, система образів, художня своєрідність казки,,Малюк Цахес на прізвисько Циннобер’’. 5. Своєрідність фантастики Гофмана.
Література 1.Шамрай А.П.Амадей Гофман. Життя і творчість. – К., 1970. 2.Берковская Н.Н. Об иронии Гофмана // Художественный мир Гофмана. – М., 1962.– С. 218-235. 3. Жирмунская Н. Новеллы Гофмана в сегодняшнем мире. – Л., 1990. 4. Лейтес Н.С. Гофман // От Фауста до наших дней. – М., 1987. 5.Немиришин П.И. Писатель, художник, музыкант / Урок-лекция по изучению сказок Гофмана,,Золотой горшок’’,,,Малютка Цахес по прозвищу Циннобер’’ // Відродження. – 1991. - № 1. – С. 15-19. Самостійна робота № 2 Тема:Дж. Байрон як уособлення романтизму в творчості.,,Паломництво Чайль-Гарольда’’ – один з найкращих здобутків романтичної літератури. Мета:ознайомитися з ліричною спадщиною поета. Збагнути ідейно-художню своєрідність поеми,,Паломництво Чайль-Гарольда’’. Завдання: 1.Вивчити напам’ять один з ліричних творів Байрона або уривок із поеми,,Паломництво Чайль-Гарольда’’(за вибором). 2. Зробити спостереження над особливостями побудови поеми. Дібрати цитатний матеріал для ілюстрації своїх відповідей. З’ясувати поняття,,байронічний герой’’.
План 1.Особливості формування Байрона як поета, еволюція його світогляду. Основні етапи життя і творчості. 2. Художньо-тематичне розмаїття лірики Байрона (лірика політична, філософська, інтимна). Тема,,світової скорботи’’ в ліриці. 3. Історія написання поеми,,Паломництво Чайльд-Гарольда’’, її багатопроблемність. 4. Своєрідність жанру і композиції поеми. Роль ліричних відступів в поемі. 5. Проблема романтичного героя. Основні етапи його подорожі, риси характеру. 6. Ставлення Байрона до історичних подій, державних діячів (на матеріалі тексту поеми). 7. Вплив Байрона на європейську літературу.
|