Студопедия — Процеси памяті
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Процеси памяті






! 1 Філософія і світогляд

№ 1, 0, 1, 1, 1, 60
Що вивчає аксіологія:
.проблеми цінностей
.проблеми пізнання та істини
.проблеми буття та його види
.проблеми науки і техніки
.проблеми природи та фізичного світу

№ 2, 0, 1, 1, 1, 60
Розділ філософії, який вивчає пізнання, джерела і форми знання, методи і межі знання називається:
.апологія
.аксіологія
.онтологія
.гносеологія
.антологія

№ 3, 0, 1, 1, 1, 60
Розділ філософії, який вивчає буття, форми і способи буття світу, його першооснову і сутність називається:
.апологія
.аксіологія
.онтологія
.гносеологія
.антологія

№ 4, 0, 1, 1, 1, 60
Хто вперше вжив термін «філософія» у відношенні до тих, хто прагне до вищої мудрості, але її не досягає (бо мудрими можуть бути лише боги):
.Піфагор
.Кант
.Парменід
.Протагор
.Арістотель

№ 5, 0, 1, 1, 1, 60
В чому сутність філософського світогляду:
.теоретична форма світогляду, що відображує світ у поняттях і обумовлених знаннях
.синкретична форма світогляду, що відображає світ в чуттєво.наочному образі
.форма світогляду, що ділить світ на надприродний і земний, і ставить земний світ в залежність від надприродного
.синкретична форма світогляду, що відображає світ в художньому образі
.форма світогляду, що відображає світ в емпіричному знанні

№ 6, 0, 1, 1, 1, 60
В чому сутність релігійного світогляду:
.теоретична форма світогляду, що відображує світ у поняттях і обумовлених знаннях
.синкретична форма світогляду, що відображає світ в чуттєво.наочному образі
.форма світогляду, що ділить світ на надприродний і земний, і ставить земний світ в залежність від надприродного
.синкретична форма світогляду, що відображає світ в художньому образі
.форма світогляду, що відображає світ в емпіричному знанні

№ 7, 0, 1, 1, 1, 60
У якій дисципліні присвячують значну частину своїх роздумів на міркування про смисл та предмет власної діяльності. І про яку кажуть, що вона визначає все, але не здатна визначити саму себе:
.гносеологія
.політика
.економіка
.філософія
.юриспруденція

№ 8, 0, 1, 1, 1, 60
Чим відрізняється філософія від науки:
.екзистенційна спрямованість відображення світу
.відображення світу у формі понять
.раціональний спосіб осягнення світу
.системність і обумовленість знання
.прагнення до досягнення істини

№ 9, 0, 1, 1, 1, 60
Міф (так як його розумів М.Еліаде і як його починають розглядати у 20ст.). це…
.звичайна казка написана тогочасними літописцями для обдурювання людей
.раціонально.обгрунтована і така що спирається на експериментальні підтвердження розповідь про доісторичний період певного народу
.викладає сакральну історію, розповідає про події, які відбулися в далекі часи „початку всіх початків»
.розповідає про події, які спричинились до розквіту даного народу і його вибраність

№ 10, 0, 1, 1, 1, 60
Система найзагальніших знань, цінностей, переконань, практичних настанов, які регулюють ставлення людини до світу називається:
.світогляд
.апологія
.онтологія
.мистецтво
.гносеологія

№ 11, 0, 1, 1, 1, 60
Вкажіть історичні типи світогляду:
.міфологічний, релігійний, філософський
.міфологічний, релігійний, первісний
.релігійний, філософський, трансцендентний
.філософський, світоглядний, релігійний
.філософський, науковий, релігійний

№ 12, 0, 1, 1, 1, 60
Яку з даних позицій НЕ виділяє польський філософ Л.Колаковський характеризуючи стосунки між людиною.світом.філософією (тобто не вважає що філософія є):
.філософія як декаденція,
.філософія як сублімація,
.філософія як екзистенція
.філософія як презентація

№ 13, 0, 1, 1, 1, 60
Основні розділи у структурі філософії:
.онтологія, гносеологія, аксіологія
.апологія, герменевтика, аксіологія
.онтологія, аксіологія, етика
.аксіологія, естетика, прагматика
.гносеологія, пропедевтика, антологія

№ 14, 0, 1, 1, 1, 60
Що є предметом вивчення філософії:
.структура різних областей природи, їх властивості
.специфіка і структура живих організмів
.психіка людини, її механізми
.право і його походження
.світ як ціле, місце людини у світі, її відношення до світу

№ 15, 0, 1, 1, 1, 60
Що є спільним між філософією і наукою:
.раціонально.логічні методи дослідження
.екзистенційна спрямованість знання
.перевіряємість знання через досвід
.практична корисність знання
.експериментальність при пошуку істини

№ 16, 0, 1, 1, 1, 60
Згідно праці К.Ясперса “Що таке філософія” джерелами виникнення філософії є:
.подив, сумнів, усвідомлення загубленості;
.подив, прагнення, сумнів
.сумнів, страх, комунікація
.подив, спокій, усвідомлення загубленості

№ 17, 0, 1, 1, 1, 60
Етимологія слова філософія:
.«любов до мудрості»
.«любов до знання»
.«наука про істину»
.«наука про буття»
.«любов до мистецтва"

№ 18, 0, 1, 1, 1, 60
За визначенням К.Ясперса, період в історії людства від 800 до 200 років до н.е., протягом якого одночасно у різних куточках світу (Китаї, Індії, Греції, Близькому Сході) незалежно одні від одних на зміну міфологічному світогляду приходить новий раціональний, філософський тип мислення у якому людина пізнає буття в цілому, саму себе і свої межі, який і сформував той тип людини, який існує і донині, називається
.«кльовий час»
.«час науки»
.«лінійний час»
.«осьовий час»
.«час просвітлення»

№ 19, 0, 1, 1, 1, 60
Яке з перерахованих понять не входить в структуру філософії:
.апологія
.аксіологія
.гносеологія
.онтологія

№ 300, 0, 1, 1, 1, 60
Згідно амер.філософа Р.Рорті, у ХХст. домінують три основні підходи до розуміння філософії (обведіть їх):
.філософія є подібна до поезії
.філософія є подібна до науки
.філософія є подібна до політики
.філософія є подібна до техніки
.філософія є подібна до електроніки

№ 301, 0, 1, 1, 1, 60
Філософія на відміну від буденної думки характеризується (обведіть три вірні відповіді):
.рефлективністю (міркуванням)
.теоретичністю, систематичністю
.експериментальністю та хибністю
.аргументованістю та доказовістю
.банальністю та тавтологією

№ 302, 0, 1, 1, 1, 60
Хто автор твердження: «коли дух людини веселий, думки спокійні, серце мирне — то й усе світле, щасливе, бажане. Оце є філософія»:
.Лаоцзи
.Г.Сковорода
.Платон
.В.Кличко
.Ф.Ніцше

№ 303, 0, 1, 1, 1, 60
Яке з даних тверджень найменше відповідає визначенню філософії:
.будь.яке систематичне та наполегливе міркування про природу і значення реального світу та нашого існування;
.спроба осягнути остаточні пояснення досвіду;
.спроба отримати практичні знання для маніпулювання людьми та світом
.спроба розвязати певні проблеми щодо нас і нашого людського життя, які на наше мислення накладає світ.

№ 304, 0, 1, 1, 1, 60
Кумулятивна колекція історій – наративної (оповідної), усної традиції певної культури, що пояснюють її походження, відображають її історію, божества, предків і героїв, та навчає соціальних, моральних та релігійних вартостей, називається:
.хіромантія
.міфологія
.наука
.філософія
.релігія

№ 305, 0, 1, 1, 1, 60
головна функція міфу полягає в тому, щоб
.ввести слухачів в стан раціонального та логічного міркування;
.надати моделі для наслідування в часи здійснення обрядів і взагалі будь.яких значних дій: правила годування і шлюбу, роботи і навчання дітей, мистецтва і науки мудрості;
.на законодавчому рівні визначити правила та обов’язки всіх членів громади і закріпити в легітимному документі;
.протистояти науковому розвитку та технічному прогресу з метою досягнення загального добробуту правителів

№ 306, 0, 1, 1, 1, 60
Віра в Об’явлення надприродної сили чи сил, які вважаються творцями і управителями всесвіту, а також особиста чи інституційована система, що ґрунтується на такій вірі і поклонінні; відчуття зв'язаності, залежності і повинність по відношенню до таємної вищої сили, що дає опору і є гідною поклоніння називається
.йога
.міфологія
.наука
.філософія
.релігія

№ 307, 0, 1, 1, 1, 60
Система знань, яка намагається змоделювати обєктивну реальність; система набування знання, що грунтується на раціональному методі; систематично отримане знання, яке піддається перевірці і включає здійснення емпіричних спостережень, висунення гіпотез для пояснення цих спостережень, і тестування цих гіпотез дійсними і надійними шляхами; чиєю метою є опис, пояснення і прогноз процесів і явищ дійсності, що складають предмет її вивчення, на основі законів, що відкриваються нею, називається
.магія
.міфологія
.наука
.філософія
.релігія

№ 308, 0, 1, 1, 1, 60
Який з даних кроків критичного мислення (спроби вирішити проблему) зазвичай є відсутнім у філософії:
.виявлення чітко якою є проблема;
.формулювання можливих вирішень (гіпотез), або дій, які слід зробити, або переконання, які слід прийняти;
.виведення ймовірних наслідків тих пропозицій, які обіцяють вирішити проблему, напр. події, які можна очікувати, що стануться якщо ми приймемо пропонований курс дій;
.виконання експерименту (створення певних умов), для вивчення чи наше пропоноване рішення є вірним.

№ 309, 0, 1, 1, 1, 60
Яке питання І.Кант НЕ виділяє серед основних питань філософії:
.Що я можу знати? (метафізика)
.Що я повинен робити? (мораль)
.Що таке наука? (наука)
.На що я можу сподіватися? (релігія)
.Що є людина? (антропологія).

№ 310, 0, 1, 1, 1, 90
Вставте відповідно два пропущені слова: «… це історія про осіб, де особи можуть бути богами, героями чи звичайними людьми. У …. ж будь.яке пояснення усуває дії чи наміри богів:
.міф; філософія
.філософія; релігія
.наука; гносеологія
.філософія; міф
.релігія; філософія

№ 311, 0, 1, 1, 1, 90
Вставте відповідно два пропущені слова: «У … будь.які теорії є системними і внутрішньо звязними. … дозволяє багатозначність пояснень, де пояснення не є логічно виключними (можуть суперечити одне одному):
.міф; філософія
.філософія; релігія
.наука; гносеологія
.філософія; міф
.релігія; філософія

! 2 Філософія Ст.Сходу

№ 20, 0, 2, 1, 1, 60
Що означає принцип «Дао»:
.збірник законів і норм поведінки
.закон природи, суспільства і людей, який управляє світом
.моральний закон імператора
.збірник гімнів і священних пісень

№ 21, 0, 2, 1, 1, 60
В якому понятті давньоіндійська філософія відобразила ілюзорність і видимість світу
.майя
.карма
.самсара
.дхарма
.нірвана

№ 22, 0, 2, 1, 1, 60
як називається коловорот життя, нескінчений перехід з одного життя в інше:
.самсара
.карма
.майя
.атман
.брахман

№ 23, 0, 2, 1, 1, 60
яке поняття давньоіндійської філософії відображає моральний закон, що надає світові порядок:
.самсара
.дхарма
.карма
.атман
.брахман

№ 24, 0, 2, 1, 1, 60
чим визначається самсара, перехід з одного життя в інше:
.карма
.дарма
.майя
.жень
.нірвана

№ 25, 0, 2, 1, 1, 60
в якому понятті Конфуцій виразив людинолюбство і гуманність:
.жень
.лі
.сінь
.дао
.чжі

№ 26, 0, 2, 1, 1, 60
Що означає поняття "карма" в давньоіндійській філософії:
.божественна напередвизначеність
.обряд посвячення у вищий жрецький сан
.досягнення вищого блаженства, що виникає після смерті
.вчинки живої істоти, що визначають її нове народження

№ 27, 0, 2, 1, 1, 60
Який філософ давнього Сходу розробляє концепцію ідеальної людини, благородного мужа не за походженням, а завдяки вихованню:
.Мао дзе дун
.Конфуцій
.Будда
.Лао.цзи
.Гегель

№ 28, 0, 2, 1, 1, 60
Яке з даних правил не належить до вічних істин проголошених Буддою:
.життя – це страждання
.страждання – не має своєї причини
.корінь страждання – жадоба до життя
.Шляхів виходу із страждання – вісім

№ 29, 0, 2, 1, 1, 60
Агімса – це:
.закон відплати
.терпимість, ненасильство
.ілюзія, омана, марево
.переселення душ

№ 30, 0, 2, 1, 1, 60
Засновником даосизму був:
.Лао.цзи
.Мен.цзи
.Дао.цзи
.Конфу.цзи
.Платон

№ 31, 0, 2, 1, 1, 60
сансара – це
.закон відплати
.переселення душ
.принцип поведінки, стиль життя
.незавдання зла діями і помислами

№ 32, 0, 2, 1, 1, 60
Що означало поняття “жень” у конфуціанстві:
.гуманність
.синівська повага
.правила благопристойності
.музика як засіб вдосконалення

№ 33, 0, 2, 1, 1, 60
Принцип “виправлення імен” це:
.надання кожному громадянину нового ім’я
.позбавлення багатих права на заняття філософією і надання дозволу для бідних
.імена надані конфнуціанцям невірними мали бути повернуті до джерел
.приведення речей у відповідність з їх назвами

№ 34, 0, 2, 1, 1, 60
Які чотири Варни виділялись у давньоіндійському суспільстві:
.брахмани, атмани, боддхісатви, Будди
.брахмани, кшатрії, вайшьї, шудри
.брахмани, кшатрії, боддхісатви, шудри
.кшатрії, шудри, Будди, боддхісатви
.шудри, вайшьї, атмани, брахмани

№ 35, 0, 2, 1, 1, 60
в чому полягає сутність поняття Атман:
.це об’єктивне духовне начало всього сущого
.це світовий закон, що керує всім сущим
.це суб’єктивне духовне начало всього сущого
.це моральний закон, що надає світові і життю людини порядок
.це стан повного занурення людини в світ речей

№ 36, 0, 2, 1, 1, 60
в чому полягає сутність поняття Брахман:
.це об’єктивне духовне начало всього сущого
.це світовий закон, що керує всім сущим
.це суб’єктивне духовне начало всього сущого
.це моральний закон, що надає світові і життю людини порядок
.це стан повного занурення людини в світ речей

№ 37, 0, 2, 1, 1, 60
в чому полягає сутність поняття майя:
.ілюзорність і видимість світу, що приховує за собою незмінну сутність
.стан повного занурення людини у свій внутрішній світ
.нескінченний процес перероджень, переходу з одного життя в інше
.мистецтво бойових мистецтв Шаолінь
.стан повного занурення людини в світ зовнішніх речей

№ 38, 0, 2, 1, 1, 60
Яку з даних рис як правило не відносять до східного типу філософування:
.екстравертність
.песимізм
.спіритуалізм
.естетизм
.інтуїтивізм

№ 39, 0, 2, 1, 1, 60
Відмінність між ортодоксальними і неортодоксальними вченнями давньоіндійської філософії стосувалась:
.інтерпретації поняття брахман і атман
.розуміння життя як страждання і майї
.визнання або невизнання авторитету Вед
.пояснення принципу створення світу
.ставлення до ортодоксальної догматики шумерів

№ 40, 0, 2, 1, 1, 60
Яке з даних вчень належало до неортодоксальних шкіл давньоіндійської філософії:
.санкхья
.йога
.веданта
.вайшешика
.буддизм

№ 41, 0, 2, 1, 1, 60
Даоський принцип у.вей означає:
.принцип недіяння
.принцип утримання від насильства
.принцип поваги до традицій
.принцип активності
.принцип дотримання ритуалів

№ 42, 0, 2, 1, 1, 60
Для конфуціанської благородної людини НЕ характерна така якість як:
.відчуття обов’язку
.людинолюбство
.синівська шанобливість
.не діяння
.повага до старших

№ 43, 0, 2, 1, 1, 60
«Золоте правило» моралі за Конфуцієм:
.насолода є початок і кінець блаженного життя
.володар повинен бути володарем, службовець – службовцем, батько.батьком, син – сином
.не чини іншому того, чого не бажаєш собі
.спокій і відсутність страждань є метою життя
.сприймай іншу людину так як сприймають її інші

№ 44, 0, 2, 1, 1, 60
Яке з наведених тверджень є вірним:
.китайські мудреці вчили як вижити і утвердитись в існуючій дійсності, а індійські – як залишити цей світ
.китайські мудреці вчили як залишити цей світ, а індійські як вижити і утвердитись в існуючій дійсності
.китайські мудреці розробили принципи у.вей, агімси і сяо, а індійські – брахмана, атмана, та інь.янь
.китайські мудреці розробили принципи лі, жень, нірвани, а індійські – пуруші, пракриті і лі
.китайські мудреці – це Джина Махавіра, Лао.цзи і Конфуцій, а індійські – це Будда, Менцзи і Ганді

№ 345, 0, 2, 1, 1, 60
Найбільш важливою характеристикою східного світогляду є
.усвідомлення того, що життя є прекрасним і тимчасовим;
.усвідомлення конкретності індивідуального існування і прагнення досягнути воскресіння;
.усвідомлення єдності і взаємозалежності всіх речей та подій, досвідчення всіх явищ у світі як проявів Єдиного.
.усвідомлення і рельності суспільства та природи, але ілюзорності свого я

№ 346, 0, 2, 1, 1, 60
Згідно індуської космології (і філософії), все що існує (реальність) є:
.Нірваною
.Мокшою
.Кармою
.Атманом
.Брахманом

№ 347, 0, 2, 1, 1, 60
Бодхісатва це
.відсутність власної природи речей і явищ через їх обумовленість і взаємозалежність
.просвітлена істота, яка відтерміновує вхід в нірвану (хоча заслуговуюча на неї) поки всі інші живі істоти не будуть просвітлені і врятовані
.форма блаженства описана у індійському епосі Махабхарата
.принцип осягнення нірвани, що базується на знанні Брахмана

№ 348, 0, 2, 1, 1, 60
Яка з даних доктрин є найменш властива для буддійської філософії:
.причинова взаємозалежність речей;
.реальність світу та природи;
.безсубстанційність (ілюзорність) і феноменальна природа речей як лише груп якостей чи станів свідомості;
.безсубстанційність «я» і душі – за Буддою не існує душі.

№ 349, 0, 2, 1, 1, 60
Яке з даних тверджень є правильним:
.буддизм є найбільш аскетичною та теоретичною доктриною індійської філософії
.буддизм належить до ортодоксальних шкіл, які визнавали авторитет Вед
.буддизм є найвідомішою китайською школою філософії
.буддизм є серединним шляхом до звільнення через поміркованість та уникання крайнощів

№ 350, 0, 2, 1, 1, 60
Центральне буддистське вчення «anatman» означає:
.відсутність я або самості індивіда, яке є лише частина Абсолюту; «Я». це ілюзія;
.наявність в кожної людини індивідуальної душі;
.шлях до досягнення нірвани;
.нескінченний коловорот життя та перероджень

№ 351, 0, 2, 1, 1, 60
Нірвана це:
.«згасання», стан повної безтурботності, пов'язаної з позбавленням від земного світу і особистого Я.
.«дія»; психологічна схильність діяти певним чином накопичена через попередні дії; звичка
.буквально «нитка»; філософський афоризм
.духовне невігластво; відсутність прямого усвідомлення Брахмана чи Бога

№ 352, 0, 2, 1, 1, 60
Чеснота «Лі» у конфуціанстві означала:
.шлях мудреців давнини, що полягав на недіянні та аскетизму
.культ предків та прагнення досягнути влади над світом
.принцип виправлення імен
.синівська шанобливість, яка передається від батьків до дітей і проявляє себе культ предків
.набір ритуальних норм поведінки, моралі за допомогою якого сімя, держава, і світ гармоніюють з моральним порядком Неба

№ 353, 0, 2, 1, 1, 60
Вкажіть два основні принципи даосизму:
.спрощення (простота)
.активність (екстравертність)
.суворий аскетизм
.брахманізм
.не діяння

№ 354, 0, 2, 1, 1, 60
Якому напрямку давньосхідної філософії належить таке твердження: «Недіяння (у.вей). такий прояв чесноти. Діяльність їй суперечить. Отже, той, хто дотримується ритуалів і діє, ублажаючи богів, не володіє чеснотою і суперечить Дао»:
.джайнізм
.арістотелізм
.буддизм
.конфуціанство
.даосизм

№ 355, 0, 2, 1, 1, 60
Китайський принцип за яким функціонує всесвіт, шлях яким відбуваються природні події, початок неба і землі, що складає основу всіх речей, те що з’єднує всі речі, діє спонтанно (невимушено) і без наміру, і тому діє без дії, називається:
.брахман
.нірвана
.дао
.сяо
.жень

№ 356, 0, 2, 1, 1, 60
Досвід Брахману, осягнення остаточної радості і звільнення себе від страждань, через звільнення себе від ілюзії про власне спеціальне індивідуальне місце у світі, називається:
.брахма.відья
.шуньята
.бодхісатва
.аватар
.анатман

№ 357, 0, 2, 1, 3, 90
Які з даних писемних пам’яток культури належать індійській, а які китайській культурі:
:1індійська культура
:2китайська культура
.Веди
.Упанішади,
.Бхагавадгіта (Пісня Бога)
.Махабхарата
.Ши.цзин ("Канон віршів")
.І.цзин ("Книга змін"),

№ 358, 0, 2, 1, 3, 90
Які характеристики більш властиві для західного типу мислення, а які для східного:
:1західний тип мислення
:2східний тип мислення
.Інтуїтивізм
.Інтровертність
.Песимізм
.раціоналізм
.екстравертність
.оптимізм

№ 359, 0, 2, 1, 3, 90
Які характеристики більш властиві для західного типу мислення, а які для східного:
:1західний тип мислення
:2східний тип мислення
.Релігійність
.Спіритуалізм
.Містицизм
.секулярність
.натуралізм
.науковість

! 3 Антична філософія

№ 45, 0, 3, 1, 1, 60
Хто з перелічених філософів водить у філософію поняття “логос”:
.Сократ
.Геракліт
.Парменід
.Платон
.Арістотель

№ 46, 0, 3, 1, 1, 60
Анаксімандр вважав першопочатком усього сущого:
.число
.апейрон
.гомеомерії
.повітря
.землю

№ 47, 0, 3, 1, 1, 60
Який філософ відкрив взаємозв’язок числа і звуку:
.Піфагор
.Протагор
.Декарт
.Зенон
.Платон

№ 48, 0, 3, 1, 1, 60
Представники якої зі шкіл вважали, що треба жити згідно з природою та що необхідність керує світом:
.стоїки
.скептики
.мегарики
.платоніки
.дуалісти

№ 49, 0, 3, 1, 1, 60
Яка природа платонівської ідеї?
.ідея нематеріальна і не осяжна розумом, а чуттями
.ідея матеріальна, але осяжна розумом
.ідея матеріальна і осяжна розумом
.ідея нематеріальна, але осяжна розумом
. ідея пост.матеріальна і неосяжна розумом

№ 50, 0, 3, 1, 1, 60
Хто з перерахованих античних філософів не належав до досократиків:
.Піфагор
.Парменід
.Платон
.Анаксімен
.Анаксімандр

№ 51, 0, 3, 1, 1, 60
Які причини виникнення речей виділяє Арістотель
.цільова, матеріальна, дійова, формальна
.матеріальна, дійова, проміжна, формальна
.універсальна, формальна, матеріальна, проміжна
.дійова, цільова, матеріальна, сутнісна
.матеріальна, формальна, практична, теоретична

№ 52, 0, 3, 1, 1, 60
Яка сократична школа стверджувала, що основним добром є чуттєва насолода:
.кіренаїки
.кініки
.мегарики
.стоїки
.апологети

№ 53, 0, 3, 1, 1, 60
Яка з даних причин виникнення речей не згадується Арістотелем:
.матеріальна
.дійова
.цільова
.практична
.формальна

№ 54, 0, 3, 1, 1, 60
Яким поняттям Платон позначив вічне, єдине, незмінне і осяжне розумом:
.ідея
.логос
.космос
.апейрон
.природа

№ 55, 0, 3, 1, 1, 60
Хто вважав, що першопочатком світу є атом:
.Геракліт
.Анаксімен
.Арістотель
.Анаксагор
.Демокріт

№ 56, 0, 3, 1, 1, 60
Проти якого вчення були спрямовані апорії Зенона:
.діалектики Геракліта
.натурфілософії мілетців
.метафізики Арістотеля
.теорії ідей Платона
.етики Сократа

№ 57, 0, 3, 1, 1, 60
Яке твердження найбільше відповідає розумінню буття у Парменіда:
.буття і мислення тотожні
.буття множинне і ділиме
.буттям є те, що сприймається чуттями
.буття – абстрактне поняття
.буття нема, а є небуття

№ 58, 0, 3, 1, 1, 60
Хто з філософів стверджував в якості першопочатку повітря:
.Анаксімандр
.Анаксімен
.Протагор
.Геракліт
.Платон

№ 59, 0, 3, 1, 1, 60
Сократ обвинувачувався у злочині:
.ухиляння від сплати податків
.злісне хуліганство
.образу влади
.поганий вплив на молодь
.перебування в нетверезому стані

№ 60, 0, 3, 1, 1, 60
Основна філософська проблема яку поставили досократики була:
.проблема першопочатку
.проблема матерії
.проблема душі
.проблема моралі
.проблема пізнання

№ 61, 0, 3, 1, 1, 60
Грецьке слово „діалектика” першопочатково означало:
.мистецтво суперечки
.магічний ритуал
.театральна вистава
.дволикість
.першопочаток

№ 62, 0, 3, 1, 1, 60
Згідно античних філософів “мікрокосмос” це:
.світ людини
.світ у цілому
.світ мікротіл
.світ природи
.світ планет

№ 63, 0, 3, 1, 1, 60
який філософський напрям розвивався у поглядах Сенеки:
.епікуреїзм
.стоїцизм
.скептицизм
.емпіризм
.позитивізм

№ 64, 0, 3, 1, 1, 60
сутність вчення яких філософів виражає вислів: «людина – міра всіх речей»:
.стоїки
.софісти
.кініки
.епікурейці
.скептики

№ 65, 0, 3, 1, 1, 60
хто в античній філософії розглядав матерію як можливість (потенційність) буття речей, а форму як їх сутність (актуальність):
.Арістотель
.Платон
.Демокріт
.Парменід
.Марк Аврелій

№ 66, 0, 3, 1, 1, 60
хто в античній філософії один з перших вказав на важливість окремої людини та її відповідальність за своє життя, а своїм принципом «пізнай самого себе»звернув увагу філософії з небес на людину:
.Сократ
.Фалес
.Платон
.Арістотель
.Сенека

№ 67, 0, 3, 1, 1, 60
за що Арістотель критикує теорію ідей Платона:
.за приписування ідеям самостійного існування, за подвоєння світу
.за діалектичний підхід при розгляді ідей
.за раціоналізм в розумінні сутності ідей
.за матеріалістичний розгляд тілесності речей
.за використання досягнень попередньої філософії

№ 68, 0, 3, 1, 1, 60
В чому сутність діалектики Геракліта:
.все тече, все змінюється; одне і те ж в нас – живе і мертве, молоде і старе
.буття єдине і нерухоме
.душа – дещо саморухоме, а все саморухоме безсмертне
.можна війти двічі в одну і ту ж річку
.руху нема, множинності нема

№ 69, 0, 3, 1, 1, 60
Хто з філософів вважав першопочатком усього воду:
.Анаксімен
.Анаксагор
.Фалес
.Геракліт
.Анаксімандр

№ 70, 0, 3, 1, 1, 60
Які дві сили на думку Емпедокла діють у світі:
.любов і ворожнеча
.лібідо і автаркія
.аскеза і атараксія
.вода і вогонь
.розум і над розум

№ 71, 0, 3, 1, 1, 60
хто з філософів вважав, що першопочатком є гомеомерії, які впорядковуються Нусом (Розумом):
.Анаксагор
.Емпедокл
.Анаксімандр
.Анаксімен
.Фалес

№ 72, 0, 3, 1, 1, 60
Які дві сили на думку Емпедокла діють у світі і з’єднують та роз’єднують речі:
.Лібідо та автаркія
.Любов та ворожнеча
.Аскеза та атараксія
.Вода і вогонь
.Розум і надрозум

№ 73, 0, 3, 1, 1, 60
«Апейрон» можна перекласти як:
.необмежене
.подібне на усе
.неділиме
.ідея
.початок

№ 74, 0, 3, 1, 1, 60
«Архе» означає
.ділиме
.першопочаток
.неділиме
.кінець
.необмежене

№ 75, 0, 3, 1, 1, 60
Який філософ вважав, що першопочатком є гомеомерії, які впорядковуються Нусом (Розумом)
.Анаксімен
.Анаксагор
.Фалес
.Геракліт
.Анаксімандр

№ 76, 0, 3, 1, 1, 60
Яка з даних рис не була характерна для софістів:
.суб’єктивізм
.нігілізм
.релятивізм
.скептицизм
.об’єктивізм

№ 77, 0, 3, 1, 1, 60
Хто з філософів вважав, що чеснота грунтується на пізнанні та що людина, яка знає, що є добре, тим самим мусить і добре чинити:
.Фалес
.Сократ
.Анаксагор
.Демокріт
.Піфагор

№ 78, 0, 3, 1, 1, 60
Вчення кініків не базувалось на:
.аскесісі
.апайдеї
.автаркії
.раціоналізмі

№ 79, 0, 3, 1, 1, 60
Один з принципів сократичних шкіл. «автаркію», можна перекласти як:
.неосвіченість, невихованість
.незалежність, самодостатність
.спосіб життя, мислення
.активне перетворення світу
.ненасильство, доброчинність

№ 80, 0, 3, 1, 1, 60
Які чесноти відповідають частинам душі (розумна, пристрасна, вольова) за Платоном:
.мудрість, пристрасть, воля
.мудрість, прагнення, сила
.мудрість, поміркованість, мужність
.добро, благо, істина
.істина, воля, душа

№ 81, 0, 3, 1, 1, 60
Поняття «анамнезіс» у Платона означає:
.принцип пізнання, який полягає у пригадуванні
.принцип пізнання, який полягає у досвідному сприйнятті
.принцип діяльності, який полягає у доброчесності
.принцип діяльності, який полягає у спогляданні
.принцип відрізнення добра від недобра

№ 82, 0, 3, 1, 1, 60
На думку Арістотеля, чеснота це:
.золота середина між двома крайнощами
.добрий вчинок, зроблений громадянином
.те, до чого не має прагнути філософ
.найкраща дія з даних варіантів
.вчинок здійснений морально і раціонально

№ 83, 0, 3, 1, 1, 60
Основна тематика елліністичних шкіл це:
.досягнення багатства та достатку
.проблема першопочатку та першопричини
.досягнення внутрішньої свободи та незалежності від світу
.проблема форми та матерії
.досягнення абсолютного знання

№ 84, 0, 3, 1, 1, 60
Яка антична школа вважала, що метою життя є байдужість до зовнішніх впливів, та що в світі панує детермінізм:
.Кіренаїки
.мегарики
.сократики
.мілетці
.стоїки

№ 85, 0, 3, 1, 1, 60
Яка антична школа вважала, що світ мінливий, треба утримуватись від висловлювання теоретичних тверджень і зберігати внутрішній спокій, справжня філософія. мовчання:
.мілетці
.елеати
.ефесці
.скептики
.Кіренаїки

№ 86, 0, 3, 1, 1, 60
Еманація – це
.уявлення про поступові, тривалі кількісні зміни в певному стані будь.якої системи
.перехід від вищого і досконалого онтологічного ступеня Універсаму до менш досконалих і нижчих його ступенів
.уявлення про глибокі, якісні зміни в стані системи, які переривають еволюційний період її розвитку
.галузь знання про творчу діяльність, пов’язану з пошуками шляхів відкриття нового в судженнях, ідеях, діяннях
.незворотні зміни, які мають місце в живій природі, а також соціальних системах, що ведуть до ускладнення

№ 87, 0, 3, 1, 1, 60
Порядок еманації за Плотіном:
.Єдине – Світова Душа – Світовий Дух – Матерія
.Світовий Дух – Єдине – Світова Душа – Матерія
.Світова Душа – Матерія – Світовий Дух – Єдине
.Єдине. Світовий Дух - Світова Душа – Матерія
.Єдине – Матерія – Світова Душа – Світовий Дух

№ 400, 0, 3, 1, 1, 60
Хто з філософів стверджував в якості першопочатку всього повітря:
.Анаксімандр
.Анаксімен
.Протагор
.Геракліт
.Платон

№ 401, 0, 3, 1, 1, 60
Що означає грецькою слово “атом”?
.невизначений
.неподільний
.духовний
.невидимий

№ 402, 0, 3, 1, 1, 60
Кого в Стародавній Греції називали “софістами”?
.натурфілософів
.платних вчителів риторики
.мудреців.мандрівників
.мудрих правителів

№ 403, 0, 3, 1, 1, 60
Якою чеснотою у Платона мають володіти ремісники?
.мужністю
.волею
.мудрістю
.поміркованістю

№ 404, 0, 3, 1, 1, 60
Що є метою, за Епікуром, життя?
.апатія
.очищення душі
.чуттєва насолода
.спокій душі, уникнення страждань

№ 405, 0, 3, 1, 1, 60
Що є доля у стоїчній філософії?
.випадковий збіг обставин
.закономірний хід розвитку природи
.вплив інших людей на природу
.дія розуму природи як живої істоти

№ 406, 0, 3, 1, 1, 60
Хто був засновником скептицизму?
.Кратон
.Антісфен
.Піррон
.Протагор

№ 407, 0, 3, 1, 1, 60
Хто був засновником неоплатонізму?
.Плотін
.Порфірій
.Прокл
.Ямвліх

№ 408, 0, 3, 1, 1, 60
За яким принципом, згідно поглядів неоплатоніків, виникає все із Єдиного?
.диференціації
.сегментації
.еманації
.сепарації

№ 409, 0, 3, 1, 1, 90
Концепція якого філософа містить поняття цілі: матерія кожного предмету має можливість приймання форми властивої для того предмету званою його «ціллю». Процеси зміни та руху є реалізацією можливостей предмету. Існує природна тенденція, або телеологія, яка каже кожному предметові прагнути до осягнення своєї природної мети чи кінцевої форми:
.Емпедокл
.Сократ
.Конфуцій
.Платон
.Арістотель

№ 410, 0, 3, 1, 1, 60
«Космос» грецькою мовою значить:
.всесвіт у якому присутня дисгармонія
.хаотичний та первісний всесвіт
.розбалансований та зникаючий всесвіт
.мер Києва Леонід Черновецький
.упорядкований і прекрасний всесвіт

№ 411, 0, 3, 1, 1, 60
Перших філософів, що вони намагались пояснити походження і природу світу не переповідаючи міфи, а використовуючи спостереження і мислення, і витворюючи певні теорії, які пояснюють все без посилань на надприродні істоти чи події, називали
.юними натуралістами
.натурфілософами
.сократиками
.антропологами
.гімнософістами

№ 412, 0, 3, 1, 1, 60
Філософів, що вважали, що всесвіт походить з якоїсь однієї субстанції, або що таких субстанцій є кілька, називають відповідно:
.моністами та плюралістами
.юристами та економістами
.дуалістами та реалістами
.онтологами та гносеологами
.матеріалістами та ідеалістами

№ 413, 0, 3, 1, 1, 60
Хто є автор твердження: «Життя подібне до ігрищ: одні приходять на них змагатись, інші торгувати, а найбільш щасливі – дивитись, так і у житті, одні подібні рабам, народжуються жадібними до слави і наживи, тоді як філософи –до єдиної лише істини»:
.Сократ
.Лао.цзи
.Піфагор
.Фалес
.Геракліт

№ 414, 0, 3, 1, 1, 60
Хто з античних філософів стверджував, що світ не створений ні богами, ні людьми, а керується Логосом (грецькою – слово, однак згодом під ним почали розуміти Розум), який керує зміною, тим самим роблячи зміну раціональною, а не хаотичною:
.Діоген
.Конфуцій
.Піфагор
.Емпедокл
.Геракліт

№ 415, 0, 3, 1, 1, 60
Хто з античних філософів представляв себе повитухою, яка допоможе співбесіднику народити істинне знання. «В моєму повивальному мистецтві майже все як у них,. відмінність, мабуть лише в тому, що я приймаю у чоловіків, а не у жінок і приймаю пологи душі, а не плоті».
.Сократ
.Протагор
.Платон
.Емпедокл
.Геракліт

№ 416, 0, 3, 1, 1, 60
Хто з античних філософів стверджував: «Все що можна назвати і подумати є Буттям, бо Буття є, а ніщо (Небуття) нема». Небуття не лише нема, його навіть не можливо помислити.
.Діоген
.Протагор
.Парменід
.Емпедокл
.Сенека

№ 417, 0, 3, 1, 1, 60
Емпедокл вважав, що остаточна реальність (всесвіт) складається з
.гомеомерій
.повітря та вогню
.повітря, землі, вогню та води
.апейрона
.атомів

№ 418, 0, 3, 1, 1, 60
Як називав першоелементи всесвіту Анаксагор, який вважав, що світ складається з „незліченного сімя”, вважаючи що кожен об’єкт світу містить сімя усіх елементів, і у кожному об’єкті насінини одного елементу домінують („У всіх речах, є частинка усього...):
.космос
.гомеомерії
.апейрони
.атмани
.логос

№ 419, 0, 3, 1, 1, 60
Анаксагор погоджувався з Емпедоклом, що потрібна якась сила для пояснення руху і зміни, але він замінює дві міфічні сили на одну ментальну, яку називає:
.Метафізика
.Істина
.Вогонь
.Любов
.Нус (Розум).

№ 420, 0, 3, 1, 1, 60
Демокріт. розглядав світ як такий що складається з тимчасових матеріальних тіл, які самі складаються з груп неподільних вічних частинок, які позбавлені порожнечі і називаються:
.гомеомерії
.мікроелементи
.апейрони
.атоми
.електрони

№ 421, 0, 3, 1, 1, 60
У якому напрямку античної філософії один з філософів стверджував, що людина є мірою всіх речей, тих які є, що вони є, тих що нема, що їх нема. Тобто те, що уявляється одній людині істинним є істинне для неї, а те що уявляється іншій людині є істинним для неї:
.стоїцизм
.софізм
.кінізм
.епікуреїзм
.піфагореїзм

№ 422, 0, 3, 1, 1, 60
Метод якого філософа полягає не у переказуванні знання, що призвело б до давання відповідей на питання учнів, а навпаки, на випитуванні. Він хоче щось від співрозмовника навчитись. Тим самим стверджуючи, що істина не лежить десь готова, а що її слід шукати, самому витворювати. Сам нічого не знає і не вчить, задовольняється задаванням питань, і власне ці питання допомагають його співрозмовникам народити власну істину:
.Геракліт
.Демокріт
.Анаксімандр
.Арістотель
.Сократ

№ 423, 0, 3, 1, 1, 60
З якого твору взятий даний уривок і кому належать ці слова: «Боятись смерті, то ніщо інше, як лише вважати себе мудрим, не будучи ним. Бо це значить мислити, що знаєш те, чого людина знати не може. Бо про смерть жодна людина не знає, чи часом не є для нас найбільшим зі всіх благ, а так її люди бояться, ніби добре знають, що є найбільшим злом. А чи не є це глупість, і то найгірша: мислити, що знаєш те, чого людина не знає?»:
.Апологія Сократа (Сократу)
.Моральні листи до Луцілія (Сенеці)
.Бенкет Платона (Платону)
.Дао.де.цзін (Лао.цзи)
.Сповідь (Августину)

№ 424, 0, 3, 1, 1, 60
Основна ідея якого філософа полягає у розумінні дійсності як такої що має два рівні чи аспекти: через чуття ми сприймаємо нижчий рівень зміни і матеріальності, який є лише тінню справжньої дійсності і цінності, а через розум. вищий незмінний, нематеріальний рівень. Власне цей ідеальний рівень є насправді цінним, пізнаваним і дійсним і тому повинен бути центром людського життя та діяльності:
.Плотін
.Епікур
.Геракліт
.Платон
.Арістотель

№ 425, 0, 3, 1, 1, 60
Хто з філософів заперечував ідею Платона про два світи: справжній світ ідей (форм) та несправжній світ речей (фізичний світ), який є слабою імітацією першого, і стверджував, що існує лише один світ (реальний світ природи) і ми перебуваємо в ньому:
.Плотін
.Епікур
.Геракліт
.Платон
.Арістотель

№ 426, 0, 3, 1, 1, 60
Арістотель вирішує п







Дата добавления: 2015-12-04; просмотров: 200. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Композиция из абстрактных геометрических фигур Данная композиция состоит из линий, штриховки, абстрактных геометрических форм...

Важнейшие способы обработки и анализа рядов динамики Не во всех случаях эмпирические данные рядов динамики позволяют определить тенденцию изменения явления во времени...

ТЕОРЕТИЧЕСКАЯ МЕХАНИКА Статика является частью теоретической механики, изучающей условия, при ко­торых тело находится под действием заданной системы сил...

Теория усилителей. Схема Основная масса современных аналоговых и аналого-цифровых электронных устройств выполняется на специализированных микросхемах...

Сравнительно-исторический метод в языкознании сравнительно-исторический метод в языкознании является одним из основных и представляет собой совокупность приёмов...

Концептуальные модели труда учителя В отечественной литературе существует несколько подходов к пониманию профессиональной деятельности учителя, которые, дополняя друг друга, расширяют психологическое представление об эффективности профессионального труда учителя...

Конституционно-правовые нормы, их особенности и виды Характеристика отрасли права немыслима без уяснения особенностей составляющих ее норм...

ТЕОРИЯ ЗАЩИТНЫХ МЕХАНИЗМОВ ЛИЧНОСТИ В современной психологической литературе встречаются различные термины, касающиеся феноменов защиты...

Этические проблемы проведения экспериментов на человеке и животных В настоящее время четко определены новые подходы и требования к биомедицинским исследованиям...

Классификация потерь населения в очагах поражения в военное время Ядерное, химическое и бактериологическое (биологическое) оружие является оружием массового поражения...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.017 сек.) русская версия | украинская версия