Студопедия — В. О. Сухомлинський
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

В. О. Сухомлинський






Кожен урок, позакласне заняття під час проведення пробної педагогічної практики обговорюється підгрупою. Обговорення пробного уроку розпочинається із самоаналізу, самооцінки результатів власної діяльності студента, який проводив урок.

Самоаналіз уроку – інструмент самовдосконалення вчителя, засіб формування й розвитку професійних якостей педагога, що виявляються передовсім у його вмінні чітко сформулювати мету та завдання уроку, спланувати навчальну роботу і передбачити її результати.

Від уміння проаналізувати ситуації, що виникли у процесі проведення уроку, багато в чому залежить спроможність учителя організувати наступну педагогічну діяльність. Майстерність учителя багато в чому залежить від уміння аналізувати чужі та свої помилки.

Самоаналіз уроку здійснюється за такими основними позиціями:

– тема та мета уроку;

– виконання запланованих завдань і досягнення поставленої мети;

– зазначення найбільш позитивних сторін уроку та встановлення причин не зовсім вдалих моментів.

У процесі самоаналізу уроку музичного мистецтва студент-практикант повинен відповісти самому собі та підгрупі на такі запитання:

1. Чи відповідає зміст уроку вимогам програми?

2. Чи була досягнута мета уроку?

3. Чи всі учні працювали на уроці та, як вони працювали?

4. Чи раціонально було розподілено час, відведений на всі етапи уроку?

5. Які знання засвоїли учні, які вміння закріпили?

6. Чи вдалося реалізувати всі поставлені завдання уроку? Якщо не вдалося, то які і чому?

7. Чи доцільно використано наочність і технічні засоби навчання?

8. Чи були відхилення від плану уроку, якщо так, то чому? Що в плані (конспекті) уроку варто відкоригувати?

9. Які зміни ви внесли у структуру і зміст уроку з цієї ж теми, якщо б урок довелося повторити?

Студент, який здійснює аналіз пробного уроку іншого практиканта першим, подає повний аналіз. У висновку зазначає, наскільки студент-практикант досягнув мети уроку в цілому, висловлює пропозиції і побажання. Студенти підгрупи доповнюють зроблений аналіз розглядом тих аспектів, які, на їх думку, актуальні і не були прокоментовані при аналізі проведеного уроку.

Метою аналізу уроку є оцінювання навчального заняття загалом або окремих його складових, що є важливим чинником підвищення кваліфікації майбутнього вчителя. У процесі аналізу уроку зважають на особливості діяльності вчителя та учнів. Здійснюють його за такою схемою:

1. Відповідність теми уроку програмі з музичного мистецтва.

2. Відповідність мети уроку завданням програми; чіткість визначення навчальних, розвивальних та виховних завдань.

3. Умови проведення уроку музики: санітарно-гігієнічні, естетичні.

4. Наявність та якість наочних посібників.

5. Відповідність структури та змісту музичної діяльності типу уроку, доцільність використання різних видів музичної діяльності.

6. Ефективність застосування методів навчання та виховання на уроці.

7. Дотримання загальних принципів дидактики (науковість, доступність, наочність, послідовність викладу).

8. Реалізація принципів єдності технічного та художнього, емоційного та свідомого (на конкретних прикладах).

9. Індивідуально-диференційований підхід до учнів.

10. Взаємозв’язок колективної, групової та індивідуальної діяльності на уроці.

11. Використання на уроці самостійних, творчих завдань, ігрових моментів.

12. Виявлення та реалізація на уроці внутріпредметних та міжпредметних зв’язків у навчальному матеріалі.

13. Ставлення учнів до матеріалу, що вивчався на уроці музики, до того чи іншого виду діяльності (активність, самостійність, зацікавленість).

14. Характеристика ділових якостей студента-практиканта:

– рівень підготовки і готовності до уроку;

– вміння застосовувати знання з методики музики у процесі навчання;

– рівень володіння голосом;

– вміння використовувати ТЗН;

– знання музичного матеріалу та відомостей з історії, літератури, живопису, пов’язаних з музикою;

– педагогічний такт, доброзичливість, логічність, послідовність, емоційність, виразність мовлення;

– вміння підтримувати дисципліну в класі.

15. Реалізація мети та завдань музичного виховання, розвиваючої й виховної функції навчання.

16. Висновки та побажання.

 







Дата добавления: 2015-08-31; просмотров: 574. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Важнейшие способы обработки и анализа рядов динамики Не во всех случаях эмпирические данные рядов динамики позволяют определить тенденцию изменения явления во времени...

ТЕОРЕТИЧЕСКАЯ МЕХАНИКА Статика является частью теоретической механики, изучающей условия, при ко­торых тело находится под действием заданной системы сил...

Теория усилителей. Схема Основная масса современных аналоговых и аналого-цифровых электронных устройств выполняется на специализированных микросхемах...

Логические цифровые микросхемы Более сложные элементы цифровой схемотехники (триггеры, мультиплексоры, декодеры и т.д.) не имеют...

Влияние первой русской революции 1905-1907 гг. на Казахстан. Революция в России (1905-1907 гг.), дала первый толчок политическому пробуждению трудящихся Казахстана, развитию национально-освободительного рабочего движения против гнета. В Казахстане, находившемся далеко от политических центров Российской империи...

Виды сухожильных швов После выделения культи сухожилия и эвакуации гематомы приступают к восстановлению целостности сухожилия...

КОНСТРУКЦИЯ КОЛЕСНОЙ ПАРЫ ВАГОНА Тип колёсной пары определяется типом оси и диаметром колес. Согласно ГОСТ 4835-2006* устанавливаются типы колесных пар для грузовых вагонов с осями РУ1Ш и РВ2Ш и колесами диаметром по кругу катания 957 мм. Номинальный диаметр колеса – 950 мм...

Подкожное введение сывороток по методу Безредки. С целью предупреждения развития анафилактического шока и других аллергических реак­ций при введении иммунных сывороток используют метод Безредки для определения реакции больного на введение сыворотки...

Принципы и методы управления в таможенных органах Под принципами управления понимаются идеи, правила, основные положения и нормы поведения, которыми руководствуются общие, частные и организационно-технологические принципы...

ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ САМОВОСПИТАНИЕ И САМООБРАЗОВАНИЕ ПЕДАГОГА Воспитывать сегодня подрастающее поколение на со­временном уровне требований общества нельзя без по­стоянного обновления и обогащения своего профессио­нального педагогического потенциала...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.009 сек.) русская версия | украинская версия