ЭКОЛОГИЯ ЧЕЛОВЕКА 5 страница
Іншими словами, РК необхідний для інформаційного виливу на ринкове середовище. Такий вплив сьогодні, коли швидкість роз- ння і зміни асортименту товарі в і послуг, гострота конкуренції вивели на перше місце проблему збуту, став життєво необхідним ором, від якого залежить комерційний успіх Резонанс попиту у ринковому середовищі з'являється тільки після його інформування Стимулювання (сигнали віт збутової мережі.ставлення конкурентів, споживачів, ЗМІ, державних регулювальних органівіт.ін), налагодження відносин між товаром і покупцем, між підприємством і його зовнішньою та внутрішньою громадськістю. Приклад. У кінотеатрах міста одночасно показують останній год- лівудськнй блокбастер - «Ліга видатних джентльменів». Питання: що може зробити один із нових кінотеатрів, який знаходиться на окраїні міста, для того, шоб залучити до себе максимальну кількість зацікавлених глядачів? Вілповіль очевидна: безумовно, яскраву, таку, що запам'ятовується, РК - акцію. Для цього організатори подібного заходу займаються «множенням бренда». Шо це значить? Ось текст афіші: «Найвидатніиіа прем'єра року! Гакого-то числа о такій-то годині відбудеться показфільму -Ліга видатних джентльменів-. Вечір при свічках. Жива музика. Показ колекції Уісіогіа СГС8 моделями агентства «Оле&Ева». Веде вечір [» Паша». Отже, уважний читач афіші мас можливість зацікавитися акиіею, тому шо може переглянути останню осінньо-зимову колекцію відомого дизайнера одягу, послухати живу музику, потусукагися серед відомих людей міста. І веде все це діджей, який останнім часом активно засвітився на телебаченні у програмі «Хочу і буду». І Іу природно, у даному разі просувається фільм, а не кіно- ісатр. місце, а не подія. Кінотеатр поки ще не «підгодова- Владимирська А, Владимирський II. Рек.іама ний» і робить усе ніл нього залежне, шоб стати улюбленим місцем для представників богемної тусовки. А фільм насправді просувати не потрібно, він і гак просунутий. У традиційному розумінні РК пов'я заний з формуванням іміджу компанії й роботою над її популярністю. Але, згідно з К. Хвостовим, це аж ніяк не вичерпує всіх можливостей РК як інструменту маркетингу Якшо погодитися, що маркетинг компанії складається з товарної, цінової, збутовоїта комунікативної полі піки, то РК разом і з рекламою, стимулюванням збуту й інших механізмів входитьсаме до комунікативної частини. Основною відмінністю РКвід найбільш популярного механізму просування - реклами - є його більш високий коефіцієнт корисної дії. Якшоу випадку з рекламою компанія прямоопла- чус контакти з потенційними покупцями. то при використанні РК вона платить за залучення уваги збоку осіб (організацій), які надалі донесуть необхідну інформацію до потенційних покупців. Різниця між рекламою і РК утому, що технологія зв'язків із громадськістю викликає більшу довіру покупців. Такий спосіб просування менш нав'язливий і більш переконливий, особливо гіри сьогоднішніх постійні* зростаючих обсягах агресивної реклами. Ще одна відмінність РК від реклами у тому, що реклама як комунікативний інструмент завжди вимагає чималих витрат і тому часом буває недоступною дія щойно утворених фірм, які тільки встають на ноги — не привілей великих, уже сформованих компаній. Зате технології РК дозволяють при грамотній і продуманій організації отримати помітний ефект без особливих капіталовкладень. РК застосований у будь-якій точці маркетингової стратегії: ім'я товару, упакування, визначення ціни, продаж,дистрибуція і післяпродажні послуги. Усе, шо впливає на відносини «товар-спо- живач» га «підприємство-громадськість», повинно мати усвоїй основі ретельно продуману ідейну позицію. Інакше кажучи. РК - щось більше, ніж просто «зв'язок із громадськістю». РК-стра тегія підприємства—невід'ємна й істотна частина загальної маркс шнговоїстратегії, щоохогілюс зокрема й «ідейне обслуговування» потоків пролажу-покупки. І отуг ви никає тема міфів у РК Чистіша І Реклама в координатах маркетингу Методи впливу на суспільну свідомість Заслонами Ролама Варта, французького теоретика міфології, міф - цс комунікативна система, форма чи спосіб позначення ідеї, поняття або речі, шо знаходить собі соціальне застосування. Оскільки кожна людина має справу не безпосередньо з подією, річчю або продуктом, а зїх інтерпретацією(образом, іміджем), то піар має всі можливості міфологізувати дійсність. Навіщо піару непотрібно? Відповідь зрозуміла - шобпролавати. Протягом своєї історії людство створювало не тільки потрібні й корисні речі — було створено, і шодня придумується й робиться луже багато зовсім не потрібного, як проте свідчить книга патентного бюро США. Є маса предметів і відкриттів, створених людьми незрозуміло для чого і невідомо навіщо. Ось, скажімо, м'яч для Гольфа, що подає димовий сигнал після зіт кнення із землею, щоб Його легше було знайти. І Іелюшкидля папуг. Будильник, що пускає струмок води вобличчя людини, шо спить Лісочка для нивуд- ження глистів із шлунка. Машинка для видавлювання ямочок на щоках. Або пристосування, за допомогою якого жінки леї ко можуть змінювати форму живота, створюючи ілюзію вагітності.. Питання проте, як просувати безліч марних товарів на ринку, стає зрозумілим. Звичайно, за допомогою горезвісних «маніпу- л яти вних» пехн ологі й! У я в і мо собі сері ю статей у спе ціал і зова н и х виданнях, присвячених кожному з перерахованих предметів. Якщо статті будуть написані метикованими журналістами, читачі їм повірять і будутьабсолюпю впевнені у необхідності непотрібної о предмета. Переконати ж споживача в корисності корисних предметів і юисім легко. Вони переповняють ринок і, конкуруючи між собою. пропонують споживачеві найрізноманітніші інтерпретації > воєїсутності. Наприклад, головна «фішка» реклами всіх пральних порошків -їх надзвичайно глибоке проникнення у волокна 0 іягу. Грамотний хімік скаже, що в будь-якому пральному чи миючому засобі містяться компоненти, які проникають усередину сі руктурилсанини просто за своє юхімічноюформулою. Нічо- 11) особливого. Але рекламний міф націлений нате, шоб змусити 1 нчііри і и. І споживачі починають вірити у зубну пасту «Ьленл-а- М«ч >. тому шо їм сто разів показали картинку, де інші пасти не пере гворюют ьяйце у кам'яне, а ця - перетворює. Проста щітка Владимирська А, Владимирський II. Рек. іама чистить тільки передні зуби, ановасупер-шіткаобробляв важко- доступні місця. Пілряктехнолопя не тільки створює ці міфи, але точно знає, якїх подати, у яку обгортку загорнути і в якому вигляді піднести. Сучасну людину неможливо уяпити по за піарівським впливом. Залежно від спрямованості піарівські міфи можна розглядати як систему знаків. Прикладом цього може служити міф про жовтенят, який розуміли усі радянські діти. Жовтенята були такими собі інкуба горськими маленькими шестернями тоталітаризму, коли визначені ус гановки записувалися на жорсткий диск усієї педагогічної системи: слухняність, невибагливість, обов'язок жертвувати особистим в ім'я загального. Такий само «фірмовий стиль» був у комсомольців. Цей простий приклад із недавньою минулого показує, щолише змінюється назва, аслово «шар» використовується замість слова «пропаганда». І якшо у радянські часи говорилося про «буржуазну пропаганду», то сьогодні для приниження чиїхось позицій у політиці або в конкурентній боротьбі за покупця говорять про «-брудні»технології. Чому ж інші види мистецтва й бізнесу не мають подібного ярлика, не підозрюються в маніпулюванні суспільною свідомі стю через недуже чисДтехнології? Вище вже було сказано про піар як про цілком визначене постання у свідомість суспільства Гаку саму особливість мають кіно, література та музика, але їм чомусь не дорікають. Чому? Справа втому, що піар завдяки телебаченню, іазетам і журналам, завдяки інтенсивності поширення має незрівнянно більшу кількість контактів і величезний вплив на аудиторію. При цьому будь-які технології не існуютьсамі по собі я ки іі час, такі й т ехнології. Популярна зараз філософія «ус - пітного життя» визнає важіивим, у першу чергу, матеріальну рсалізаціюлюдини, досягнення успіху в кар'єрі й у фінансовій забезпеченості: чим більше дорогих речей та послуг людина ви користовує усвоєму житті, тим глибший зміст воно має. Ллє, 111 відміну від американського стереотипу, для нашоїлюдини, крім сую матеріального аспеюу, надзвичайно важливим є момент ви»- нання, схвалення іі поваги її діяльності суспільством. У залежності від «кмюсовуванихінстрч мент ів і засобів можна виділім и4 моделі комерційних гехнолої ііі піару і4 найважливіших методи вплину на громадську думку (за К.Аіптпюним і К).І»а женовим); •м Частина /. Реклама н координатах маркетингу 1. Модель «Червоний директор». Застосовувані інструменти: йшнрший спектр інструментів адміністративного впливу. За- ~и: від зборів колективу на виробництві, де дорікають прогуль- икам і бракоробам, а начальник крнчть із трибуни:План! План! лан!»додемонстрашїтрудяцщх на головній плоті з портретами вождів, кумачем на вулицях і бравурними мелодіями із шести годин ранку по всесоюзному радіо. Така модель створювалася в рамках ідеології, шо панувала, й економічної моделі та підтримувалася значнимидержавними ресурсами. Ця модель, шо трохи ижс застаріла, називається «пропагандою-. 2. Модель «Бухгалтер». Інструменти: широкий пабіреконо- чічних і організаційних інструментів, так звані «економічні важелі- у керуванні виробницт вом і суспільством. Засоби: адекватна реакція підприємства на ринкову ситуацію у формі росту або іииження обсягів виробництва, росту чи зниження числа зайня- і их, активне використання економічних стимуліндо підвищення якості й продуктивності праці, просування в масову свідомість і іобальних економічних ідей, підкріплених «бухгалтерською» нріумеїггашсю. У багатьох ше не стерлася з пам 'яті знаменита камі ниіія«ваучеризаиії» економіки з її залізною логікою; «Хочеш жити юс гойно - стань капіталістом, володій частиною державної' власної п», -1 найширшою інформаційною кампанією, шо поясню- ии.іази ринкової економіки, «незрозумілі слова»: «акція», «дивізії їй», «інвестиційний фонд» іт.ін. V Модель«Маркетолог». її гасло: «Мій споживач - мій ко- і <• і. Інструменти: адміністративні,організаційнійекономічні, • і «ентльменський» набір маркетингу як концепції керування, і іби реалізації моделі: методи вілстеження. вивчення очікувань, ||<'і роб потенцій ного п о ку п ця, ціл ьового ри н ку або «ел е кторату». І» • пі й ви шачають ринкову тактику і стратегію підприємства іПпнозиціюу гійчи іншій політико-економічній ситуації конк- Т» і ного політика, партії, уряду, держави в цілому. І Модель «Модератор». Інструменти: психологічні, еко- м< ЧІЧІІІ. організаційні, адміністративні. Засоби: технології по • і іо | >оні по пі поширенню інформації, шо моделює або коригує ІОГІОЖИНЧ) поведінку, рекламні технології, технології і організації ї ї ' рув іння інформаційними потоками. У рамках цієї моделі мШ і юши спроби формувати або коригувати запити іі потреби ринку. приводи ги їх у відповідність і і виробничими чи збуто- іимнм'4 пик»».'гими пі міри, мсіва Владимирська А.. Владимирський П. Реклама Відзначимо, шов сучасній економічній реал ьності одночасно уживаюі ься всі чотири концепції. Жодна з них не претендує на винятковість і універсальність (хоча п'ятнадцять років тому про існування останніх трьох багато хто в колишньому СРСР навіть не здогадувався). Чотири методи впливу на громадську думку: 1. Первинне інформування потенційного споживача про вашу пропозицію (метод «Інформування"). Це будь-які прояви прямої комерційної реклами й інших способів інформування спожива ча Як правило, він активно комбінується з метолами 2 - 4, шо підвищує загальну ефективність кампанії. 2. Пошукточок зіткнення інтересів підприємця з існуючими інтересами потенційногоспоживача (метод «Патронування"). Тут одним ізнайпопулярнішихмотивівдіалогузіспоживачемє прояв турботи. розуміння, співчуття, доброзичливість. Скажімо, якшо споживач страждає від головного чи зубного болю, тофірма запропонує доступний і безпечний засіб вш нього. •Довіртеся нам, ми знаємо про ваші\ іроблеми, як про свої». 3. Формування вУютениійного споживача нових, спільних і з запропонованими, інтересів (метод «Мотивація"). Цей метол дуже близький до методу 2. Різниця лише у трохи більшій «агресивності» звертань. «Роби як я!» або «Будь першим!-», «Будь прогре сивним!», «Поліпшуй своє життя!» і. зрештою: «Усі вже купили, а ти ні!» — це тільки деякі з можливих мотивів, експлуатованих цим методом. 4. Навіювання потенційному споживачеві думки про пріори теп і ість сформованих інтерес ів над ти м и, що у н ього були (ме пу і «Моле рація"). У реальній практиці ці підходи поєднуються в один, змішую чисьу кожному конкретному випадку в унікальних пропорціях які не мають точного рецепта. Цей єдиний принцип можна назвати просто: виховання споживача. Таким чином, піар-фахівець при формуванні суспільної дум ки має, по-перше, уміти виділити з усієї споживчої аудиторії по трібну замовникові аудиторію; по-друге, передбачати й умиї впливати на рішення ці* і аудиторії у потрібному напрямку Млі він уміти й організувати і рамо гну піар компанію. ІДоцетакс? ГІіар-компанія це не лише мисісцтвосіворю вати образ людини чи продукції.і(ю сприятливий клімаї між Частина І. Реклама в координатах маркетингу підприємством і споживачем. Це ше и уміння шляхом руйнування негативних стереотипів і формування позитивних створити хара ктер в зає м и н між підприємством і багатьма особам н, які так чи інакше впливають на процес придбання продукції. Усе це досягається за допомогою різних заходів Головні заходи, здійснювані у сфері паблік рілсйшнз: 1. Організаціята проведення престижної реклами. 2. Підготовка й поширення прес-релізів. 3. Організація й проведення прес-конференцій. 4 Забезпечення інтерв'ю керівників підприємства для ЗМІ. 5. Публікація статей некомсрцінного характеру у пресі, спеціалізованих і галузевих виданнях, у каталогах і довідниках. 6. Здійснення різного роду ювілейних заходів. 7. Спонсорська діяльність, спрямована на видання книг про науку й хшстеитво, часткове або повне спонсорство ворганізацію та проведення спортивних, благодійних, культурних заходів та експедицій. 8. Видання шорічних звітівпідприєхіства (про його комерційну та іншу діяльність). 9. Випуск не рекламних фірмових видань для співробітників і посередників. 10. Організація відвідування підприємства працівниками ЗМІ, широкою публікою, також і тими, хто приїжджає на екскурсію до міста, у якому розташоване підприємство. 11. Організація та проведення науково-технічних конференцій, зокрема й заучастюіноземнихфахівнів. Для проведення цих заходів можна використовувати прак- іично будь-які події, пов'язані з успіхами підприємства в науці, виробництвіга комерції, відповідним чином полаючиїх широкій і ромадськості. Незайвим буде зазначити, які галузі знань охоп- ік мої і»ся даною піар-компанією та які будуть потрібні виконавці. І Іе можуть бути фахівці з: філософії; психології; соціології; політолої ії; іби рання и обробки інформації; імілжмейкерсі ви; циклами Владимирська А, Владимирський II. Реклама - проведення презентацій; —продюсування; —зв'язків із ЗМІ; - маркетингу'; - менеджменту; - юриспруденції; -журналістики іт.ін. Необхідний і достатній набір потрібних виконавпіву кожному конкретному проекті в кінцевому підсумку визначається рівнем розв'язуваних завдань. Багато підприємців сприймають заходи піар не зовсім правильно. По-перше, часто вони приймають рішення про проведення того чи іншого заходу паблікрілейшнз під впливом моменту, без попереднього планування. По-друге, вони розглядають ці заходи як безкоштовні. Дійсно, частенько ЗМІ, що по люютьза новинами, розмішують їх безкоштовно під рубрикою «редакційний матеріал». Ллє, шоб підготувати дійсно ефективний матеріал, необхідно здійснити велику підготовчу роботу. Третя помилка полягає у тому, що ці заходи, через їхню ефективність й економічність, іноді рекомендують використовувати замість реклами. Цей підхід принципово неправильний. Реклама і піар неЛмінюють, а доповнюють одне одного. Коли вони разом застосовуються для просу вання продукції, вони допомагають швидше досягнути мети - реалізації продукції, налагодженню взаєморозуміння між структурними підрозділами підприємства, організації прямих відносин із людьми підчас проведення прес-конференцій, симпозіумів і конгресів. Потрібно сказати кілька слів про такі заходи піар, як прес- конференції та презентації, оскільки вони стають усе популярнішим методом передачі інформації пресі. Насамперед треба розуміти, шо якшо є інший спосіб проінформувати пресу про ваші досягнення, наприклад, через прес-реліз, краще скористатися ним. Якшо ж необхідно продемонструвати якнй-нсбудь зразок продукції або зробити важливе повідомлення щодо нових проектів чи напрямків діяльності, які можуть викликати питання, тоді організовувати їх дійсно необхідно. Представники ЗМІ із задоволенням приймають запрошення нафуршет, якшо цс дає їм можливість отримати нову інформацію і поспілкуватися з керівництвом підприємства у нефор- Частина /. Рекіама $ координатах маркет ингу ч1 її,пій обстановці. Однак припущення, що вони підуть куди мшодно, аби їх почастували, є помилковим. Запрошення на ці заходи повинні розсилатися заздалегідь (непі ініше ніж за один-два тижні, а редакторам щомісячних видань ніс раніше). При цьому напередодні проведення прес-конференції ні презентації бажано зателефонувати до цих редакцій і скласти п««передній список учасників. У запрошенні необхідно чітко вка зати тему зустрічі. Бажано нанести й деякі подробиці, щоб додатково зацікавиш редакторів. (; їм особою зрозуміло, шо необхідно точно вказувати місце, дату п» час проведеним заходу. Як це не дивно, але саме про це. як і про організацію реєстрації присутніх, значки зі своїми іменами у <півробпників підприємства служби паблік рілей шнз чомусь іноді •«бувають. Д ія всіх учасників потрібно підготувати папки зінформацій- нимн іа рекламними матеріалами, а також текстами виступів доповідачів. Тексти виступів потім розсилаються до редакцій Певна річ, що самі папки мають бути фірмовими, з чітко вказаною їм івою підприємства та його емблемою. Непогано, якщо до них і • та їтимуться невеликі рекламні сувеніри. Офіційна частина не повинна здаватися занадто затягнутою, краще більше часу залишити для відповідей на запитання й нефор- і і і.не спілкування При демонстрації продукції потрібно надати ми іивість кожному учасникові ближче ознайомитися з нею. Після закінчення офіційноїчастини прийнято запрошувати \ чи ників на келих шампанського з легкими закусками та на каву. Іоклаанішс про техніку проведення презентацій буде розка- • н ю н одному з наступних розділів. І І пібільш розповсюдженим способом передачі пресі інформації про новини єодннізнайпопулярніших інструментів за - чч ііишодо пабл ікрілейшнз- це прес-рсл із. Є башто правил складнії ія йою. Розглянемо загальні правила: 1 Починати потрібно з головної новини, потім ідуть комен- пірі ло неї. подробиці та інші повідомлення. 2 Добре, якщо текст не занадто важкий за стилем, читається кчкой без напруги. V У цьому документі, як ні в якому іншому, важлива точність написання імен та прізвищ, назві дат. і Абзаци тафрази маютьбуги якомога коротшими. Владимирська А, Владимирський II. Рек іама 5. Варто використовувати мову, зрозумілу середній людині. 51 кшо доводиться у прес-релізі використовувати нові для читача слова, то краще робити не з поясненням або у недвозначно зрозумілому контексті. Те, про шо необхідно повідомити у прес-релізі, можна звести до декількох стислих формул-схем, щоб завжди користуватися ними як заготовкою до написання будь-якого ирес-релізу. Осьці формули (як зразок, бо у кожної компанії - свої): 1. Наша компанія - кращий виробник (дистриб'ютор). 2. Наша продукція унікальна й конкурен тоспроможна. 3. У нас найтвердіший контроль за якістю. 4. Ми досягли майже космічногорівнядослідницьких розробок. 5. Наші клієнти—достойні (відомі)люди 6. Наш сервіс, гарантійней постгараіггійне обслуговування — кращі за будь-яку похвалу. 7. Ми надаємо найрізноманітніші послуги покупцям. 8. Ми витрачаємо величезні гроші на підготовку персоналу. 9. Для постійних клієнтів організуються спеціальні заходи. 10. Ми демонструємо нову розробку, і у вас є шанс побачиш її (написати про неї) першими. Крім усього перерахованого, варто володіти чисто канцелярсь кнмн навичкаинАПрес-реліз мас бути акуратним, ірамотноскла- леним і завершеним. Його розсилають за заздалегідь заготовленими списками поштою.традиційною й електронною, факсом або доставляє кур'єр. Адресні списки повинні постійно перевірятися й коригувитися,особливо це стосується точності написання імен, прізвищі посад тих, кому вони безпосередньо адресовані Не варто витрачати багато часу на створення хитромудрого заголовка, тому що редактор, як правило, робить йоіосам. Відповідно треба розуміти, шо прсс-реліздля масових видань, служб новин і спеціалізованих технічних видань не можна писати одним стилем. С. Блек визначає такі основні правила підготовки прес- релізів: 1. Краще використовувати тільки один бік аркуша. 2. У прес-релізі повинні бути досить широкі поля ліворуч і або праворуч. 3. Не потрібно робити підкреслень навіть у заголовку. Редактори переважно самі вирішують, що потрібно виділити. Частина /. Реклама в координатах маркетингу А. Усі абзаці, окрім найпершого, повинні починатися з нового І мілка. 5. Прес-релізи, що містять яку-небудь новину, повинні мати мі головок, який передає суть новини, але він не повинний бути " зрозумілим". Редактори бажають робити свій заголовок. в. На бланку прес-релізу іноді розмішують надруковану дру- • ірським способом шапку з назвою, атресоюта номером конгак- і ного телефону організації, шо поширює прес-реліз. 7. І Ірес-релізи повинні бути якомога коротшими, щоб їх можні» було вмістити на одній сторінці. Якшо це неможливо, у нижньому правому кугку сторінки вказати "див. далі". 8. На прес-релізі необхідно вказати дату, причому її краще повторити в нижньому лівому кутку останньої сторінки, якшо нрсс-реліздовгий. 9. Необхідно уникати, наскільки це можіиво, використання ликих букв. їх варто вживати тільки в іменах, прізвищах, іЛо- ір.іфічних назвах та інших власних іменах, наприклад, у назвах підприємств і організацій. 10. Числівники від одного до дев'яти потрібно писати пропилим, а далі- цифрами. Різні міри, дати, ціни та номери будинків пишуться цифрами Якщо пропозиція починається числівником, полають його прописом. 11 Слово "відсоток" переважніше, ніж знак темпера гу- р\ іакож краше писати розгорнуто (наприклад, 35 градусів за ІІГ льсієм"). 12 ЛапюівиксЛяістовуютьсятількидляпозначення прямої мови. Усі ці правила можуть видатися недуже важливими, ате вони І іотно поліпиіують сприйняття тексту й полегшують робо гу жур- НІІ іістівізпрес-релізом надалі. Крім того, у рамках будь-якої теми і ч».ч реліз можі іа скласт и досить цікаво - тоді буде більше шансів, шо про захід напишуть у засобах масової інформації. Приклад прес-релізу •Дегустація невидимого дизайну. Шановні пані та добродії! Ми запрошуємо Вас па презентацію компанії ОЄПВП-УК- р.нна, дочірньої фірми американської корпорації Оечірп, Іпс. іля того, шоб Ви отримані задоволення від приємно прове- леного тут часу, цікавого спілкування й корисних контактів. Владимирська А., Владимирський П. Реклама Дехто з Вас схильний думати, шо кінцевою метою нашої презентації є реклама компанії у Вашому виданні чи на каналі. Ви помиляєтеся, пані та добродії! Про це ми й не думали. запрошуючи Вас на нашу дружню вечірку! Ми також не ставимо за мету здивувати Вас вишуками та достатком фуршету (хоча все це буде). Ми прагнемо зовсім іншого: показати и розповісти Вам проте, що сьогодні називається невидимим дизайном, познайомити Вас заудіо-, відео- днзайном нового тисячоріччя, щоб Ви поринули у стихію повного синтезу всіх відчуттів: коди зображення, звук, колір, світло, музика, архітектура, живопис і простір створюють абсолютну гармонію. Процес і мета заслуговують на увагу, але для Вас ця частина презентації — усього лише частина процесу, а зовсім не його завершення. Ми розуміємо, що Вашим головним завданням є надання своєму виданню, каналу чогось нового, свіжого - того, про шо ше не писали, не говорили й не показували. Саме це ми н збираємося Вам запропонувати! Тс, що буде показано Вам сьогодні, дасть можливість стати не просто глядачем, але стати дійовою особою відразу трьох нових проектів. Ви зможете: 1 Ознайомитися із захоплюючою тривимірною домашньою автоматикою. 2. Першими вУкраїні побачити телепрограму про дизайн інтер'єру. 3. Потримати в руках перший номер нового журналу про Ні-Рі - техніку. Ви зможете задати авторам унікальних дизайнів та оформ - лювачам будь-які запитання, наприклад. І. Що важливіше: дизайн чи технології? 2 Що таке невидимий дизайн? 3. Що говорять фізіологи з приводу впливу на людину реального звуку та зображення в суперсучасній техніці? 4. Яким буде наступний крок технології? Кіно запахів? Театр дотиків? 5. Кому це все по кишені?! Нарешті, написавши про все це. Ви, можливо, відкриєте для себе ше щось таке, шо зробить Ваше власне життя цікавішим і приємнішим. І на закінчення кілька слів про себе. Наша компанія сьогодні представляє в Україні продукцію 50-ти ведучих світових виробників Ні-Рі аудіо/відеоелектроніки. Ми працюємо на українському ринку з 1992 року; із самого початку ми по- Частина І. Реклама в координатах маркетингу лшіонусмо себе як серйозного дистриб'ютора, співпрацюючи як із роздрібними дилерами, так і з інсталяційними компаніями. Приємного вечора, пані та добродії! Дегустація невидимого дизайну відбудеться о 19.00 у конференц-залі за адресою такою-то». Статейний формат — інструмент рііЬІіс геїаііопз Український рекламний ринок прийшов до статейного формну не відразу. Спочатку були рекламні блоки, потім рекламних блоків стало дуже багато. Далі блокова реклама збільшила свої |Ю «міри,трохи пізніше набула іміджевогоспрямування. Потім жорсткішою стала конкуренція, з'явилися нові товари, матеріали іі технології. Скоротився обсяг продажу. Необхідно було щось імиїити. Так з'явилася стаття - один із найбільш затребуваних І ч-кламних жанрів. Військові говорять:"Я киш у тебе мало патронів, кожен постріл потрібно направляти точно в піль". З пострілом можна порівняти силу точного і правильно адресованого слова, ніби мимохідь про- і римуючого на покупку товару. Майстер слова (журналіст, письменник) —ідеальний посередник між виробником і споживачем, і ому шо перекладає на людську мову ге. що може сказати вузький фахівець. Крім того, добре написана стаття не сприймається як реклама, і це дає величезну перевагу в залученні уваї и. Адже І поживач рекламу не читає, він роздратований її чисельністю на * горінках улюблених журналів, у вагонах метро, на вулицях і на ікра ні телевізора. Споживач — не фахівець і не знає, що і передачі ній дивиться тільки завдяки немилій рекламі, і газета живе й проти їдь за рекламні гроші. Тому він намагається рекламу пропуски і и, але із задоволенням прочитає про те, як правильно вибрати фі і нсс-клуб, про те, що камін можна влаштувати й у звичайній міській квартирі, про незвичайні новинки в електроніці та багато про що інше. Сьогодні стаття як вид реклами й РК стала більш затребуваною. Заданими компанії «Моніторинг преси України», у 1999 р. ні і гатгі було витрачено Ь% від загального рекламного бюджету у Владимирська А, Владимирський II. Реклама пресі, а в 2001 - на початку 2002 рр надходження піл розміщення ректамних статей збільшилися на 40%. Приймаючи рішення про подачу статейного матеріалу, важливо не помилитися в установках споживачів, на яких робиться ставка у статті, та зосередити увагу на головному. Звичайна шкала пріоритетів: 1. Технічні характеристики товару. 2. Наявність утовару сертифікаті в відповідності визначеним стандартам. 3. Фактор безпеки. 4. Конкретне вираження користі товару (на прикладах). 5. Перевага товару. 6. Порівняльний аналіз основних параметрів (ціна, технічні показники, умови доставки) дія груп товарів, де спостерігається найгостріша конкуренція. 7. Думка нинішніх користувачів. Іноді ефективніше написати не одну статтю, а серію. Наприклад: Стаття № І. Історія створення товару (компанії). Уній майже в детективній формі можна описати, як компанія прийшла до ідеї створення даного товару, а також опублікувати інтерв'ю з керівництвом. Стаття № 2 Проте, як споживач мріяв про даний товар, просто жити без нього не міг. Про пріоритети, тобто про виявлені в результаті дослідження вимоги споживачів до продукції. До цієї статті можна прикласти річний звіт про результати діяльності компанії. Стаття №3. Це стаття проте, як престижно користуватися саме цим товаром, як давно вже ним користуються в Європі і т.ін. - для формування «своєї» аудиторії.
|