Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Види почуттів





Регулярні заняття фізичною культурою і спортом формують у юних спортсменів глибокі і стійкі моральні, інтелектуальні й естетичні почуття. До моральних почуттів треба віднести переживання юних спортсменів з приводу відповідності їх поведінки вимогам моралі нашого суспільства. Змістом інтелектуальних почуттів є переживання, пов'язані з пізнавальною активністю юних спортсменів у процеси тренувальних занять і під час виступів на змаганнях. Естетичні почуття - це переживання, що виникають у процесі відображення всього того красивого, що несе в собі спорт.

Моральні почуття можуть бути позитивними і негативними. У першому випадку вони зумовлені діями юних спортсменів, що відповідають вимогам нашого суспільства і дістають високу громадську оцінку. Негативні моральні почуття зумовлюються вчинками, які юні спортсмени роблять всупереч інтересам суспільства. Для переважної більшості української молоді типовими є глибокі й дійові позитивні моральні почуття: колективізму, товариськості, дружби, патріотизму, спортивної гордості і спортивної честі.

Моральні почуття юних спортсменів набувають дієвості тоді, коли вони підкріплюються відповідними вольовими якостями. Набуті позитивні моральні почуття активно спонукають до громадсько корисної діяльності. В основі цього лежить зв'язок їх з світоглядом спортсмена, його переконаннями і традиціями команди, товариства тощо.

Інтелектуальні почуття юних спортсменів відіграють значну роль у пізнанні ними своєї рухової діяльності, у боротьбі за досягнення фізичної досконалості. До їх складу входить почуття ясності чи невиразності думки, почуття подиву, нерозуміння, здогадки, впевненості, сумніву. Почуття ясності думки виступає на перший план тоді, коли знайдено найбільш правильне вирішення чергового завдання, досягнуто гранично високого результату за допомогою підвищення розумової активності (наприклад, почуття ясності думки у гімнастів перед виконанням уже засвоєної складної комбінації).

Протилежним буде почуття невиразності думки. При цьому юні спортсмени відчувають своєрідних неспокій і незадоволення своїми діями, які і в разі великого розумового напруження залишаються малорезультативними.

Почуття здивування, у вигляді радості, виникає після успішного завершення довгих пошуків виконання тренувальних завдань. Це почуття може поступово перерости в почуття рухового натхнення.

Почуття нерозуміння найчастіше виникає у юних спортсменів тоді, коли через брак життєвого досвіду навіть спроби виконання рухів і дій, яким передувала кропітка розумова діяльність, спрямовані на вибір найдоцільніших прийомів виконання, закінчуються невдачею. Це почуття може перерости в негативне хибне почуття власної неповноцінності.

Почуття здогадки під час оволодіння руховими діями виникає внаслідок активної творчої роботи з створення гіпотез при поступовому їх практичному виконанні. В цих умовах позитивного результату поки що немає, але шлях до його досягнення уже знайдено.

Почуття впевненості виникає при підвищеній розумовій активності, коли в ній відбивається правильний вибір застосовуваних шляхів досягнення мети. На цій основі тренувальний процес стає гранично результативним. Іноді це почуття змінюється почуттям сумніву у виборі використовуваних засобів розв'язання поставленого завдання.

Особливу групу становлять естетичні почуття юних спортсменів. До певної міри можна вважати, що ці почуття формуються всім укладом спортивної діяльності. Висока спортивна майстерність, урочистість обстановки спортивних змагань породжують складні естетичні почуття, які проявляються задоволенням, насолодою, відчуттям красивого, величного, піднесенням.







Дата добавления: 2015-09-04; просмотров: 430. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!




Кардиналистский и ординалистский подходы Кардиналистский (количественный подход) к анализу полезности основан на представлении о возможности измерения различных благ в условных единицах полезности...


Обзор компонентов Multisim Компоненты – это основа любой схемы, это все элементы, из которых она состоит. Multisim оперирует с двумя категориями...


Композиция из абстрактных геометрических фигур Данная композиция состоит из линий, штриховки, абстрактных геометрических форм...


Важнейшие способы обработки и анализа рядов динамики Не во всех случаях эмпирические данные рядов динамики позволяют определить тенденцию изменения явления во времени...

Способы тактических действий при проведении специальных операций Специальные операции проводятся с применением следующих основных тактических способов действий: охрана...

Искусство подбора персонала. Как оценить человека за час Искусство подбора персонала. Как оценить человека за час...

Этапы творческого процесса в изобразительной деятельности По мнению многих авторов, возникновение творческого начала в детской художественной практике носит такой же поэтапный характер, как и процесс творчества у мастеров искусства...

Различия в философии античности, средневековья и Возрождения ♦Венцом античной философии было: Единое Благо, Мировой Ум, Мировая Душа, Космос...

Характерные черты немецкой классической философии 1. Особое понимание роли философии в истории человечества, в развитии мировой культуры. Классические немецкие философы полагали, что философия призвана быть критической совестью культуры, «душой» культуры. 2. Исследовались не только человеческая...

Обзор компонентов Multisim Компоненты – это основа любой схемы, это все элементы, из которых она состоит...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2025 год . (0.01 сек.) русская версия | украинская версия