Музичне мистецтво 6.020204
«ХОРОВЕ ДИРИГУВАННЯ» ПЕРШИЙ ТВОРЧИЙ КОНКУРС (диригування, спів): Творчий конкурсоцінюється за 100-бальною шкалою оцінювання (від 100 до 200 балів). Виконання фахової програми: 1. Диригування програми з двох різнохарактерних творів /один для хору а’ сарреllа та оперної сцени або частини з кантати, ораторії, реквієму, меси тощо/. 2. Виконання сольного вокального твору а’сарреllа або у супроводі фортепіано. 3. Виконання додаткових практичних завдань (вправи для визначення діапазону голосу, навичок інтонування тощо). ДРУГИЙ ТВОРЧИЙ КОНКУРС (фортепіано, колоквіум): Фортепіано: Випробування проводяться в обсязі програми з фортепіано середніх спеціальних навчальних закладів. Абітурієнт повинен продемонструвати підготовку гри на інструменті не нижче сьомого року навчання, техніку читання з листа на матеріалі уривків симфонічних творів віденських класиків у чотириручному перекладі для фортепіано. Програма складається з трьох творів: 1. Поліфонічний твір. 2. Твір великої форми. 3.П’єса малої форми. Колоквіум: Колоквіум – комплексний іспит, що включає перевірку рівня знань та умінь абітурієнта з хорової літератури, хорознавства. історії хорового мистецтва та виконавства, методики роботи з хором, фортепіано, читання хорових партитур, сольфеджіо, гармонії. Від абітурієнта вимагається: 1. Знання хорової творчості українських, російських та зарубіжних композиторів. 2. Знання з курсів хорознавства, методики роботи з хором та історії хорового мистецтва. 3. Знання творів, виконаних на іспиті з диригування (історія створення, теоретичний та виконавський аналіз творів, ілюстрування напам’ять хорових партій голосом та виконання партитури твору а сарреllа на фортепіано). 4. Знання спеціальної музичної термінології. 5. Виконання практичних завдань з читання хорових партитур (гра партитури з листа, спів партій ланцюжком та по вертикалі). 6. Спів мелодії з листа. 7. Побудування і спів акордів та інтервалів від заданого тону. 8. Визначення на слух акордів в гармонічній послідовності (наявність відхилень, модуляції у тональність І ступеня спорідненості), а також визначення окремо взятих акордів та інтервалів. 9. Виконання програми з фортепіано в обсязі програми середніх спеціальних навчальних закладів (поліфонічний твір, твір великої форми, п’єса малої форми).
ТРЕТІЙ ТВОРЧИЙ КОНКУРС (сольфеджіо, гармонія /письмово та усно/) Творчий конкурсоцінюється за 100-бальною шкалою оцінювання (від 100 до 200 балів). Письмові роботи: Регламент часу ‑ 25-З0 хвилин, кількість програвань ‑ 11 б/ Гармонізація мелодії в формі періоду, обсягом 8-12 тактів, можливі відхилення й модуляції в тональності 1 ступеня спорідненості. Регламент часу написання роботи – 2 академічні години. Усні завдання: 1. Сольфеджування та слуховий аналіз. Спів з листа одноголосного фрагмента з відхиленнями й модуляціями в близькі тональності, різноманітними хроматизмами, стрибками до нестійких звуків. Можливі ускладнення метро-ритму у вигляді синкоп, дуолей та тріолей, мішаного та змінного розміру тощо. Орієнтовна складність: Качаліна. Одноголосне сольфеджіо, №№ 170, 171, і74, або: Кирилова і Попов. Сольфеджіо, ч.1. Сольфеджування. одноголосся, №№22,28, 29 та ін. Спів одного з голосів двоголосного уривка з виконанням другого голосу на фортепіано. Можливе поліфонічне співвідношення голосів. орієнтовна, складність: Способін “Сольфеджіо”. Двоголосся, №№ 107,106,102,97 та ін. Визначення на слух гармонічної послідовності у фрагменті з художнього матеріалу, обсягом від речення до періоду. Можливі відхилення та модуляції в тональності 1 ступеня спорідненості, еліпсис, органний пункт. У стильовому відношенні орієнтовно: Шуман, Брамс, Глінка, Чайковський. 2. Вправи з гармонії на фортепіано. Гра гармонічних секвенцій трьох типів / діатонічних, хроматичних, транспонуючих / на мотив з 3-4х акордів, Вправа завершується кадансом в початковій або кінцевій тональності. Мотив секвенції дається в нотному запису. Імпровізація модулюючого періоду: перше речення являє завдання на гармонізацію мелодії або баса, або виконання послідовності за цифровою схемою, друге речення ‑ імпровізована послідовність на заданий тональний план / у тональність 1 ступеня спорідненості/. Примітка. При оцінці письмової та усної вправ з гармонії важливим критерієм вважається художня якість рішення: різноманітність і доцільність акордових засобів, логіка їх послідовності.
|