Студопедия — Мистецтво 0202
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Мистецтво 0202






Музичне мистецтво 6.020204

«НАРОДНІ ІНСТРУМЕНТИ»,

«БАНДУРА»

ПЕРШИЙ ТВОРЧИЙ КОНКУРС (спеціальний інструмент, диригування)

Творчий конкурсоцінюється за 100-бальною шкалою оцінювання (від 100 до 200 балів).

Виконання програми з фахової дисципліни «спеціальний інструмент»:

Абітурієнт повинен виконати:

1. Один поліфонічний твір /для баяністів/,

2. Одну-дві частини сонати або концерту або дві-три частини сюїти;

3. Одну п'єсу в перекладі, або одну п'єсу написану в оригіналі для даного інструмента;

4. Народну пісню або танець в обробці для даного інструмента.

5. Один вокальний твір /для бандуристів /.

Диригування:

Абітурієнт повинен продиригувати двома різнохарактерними творами, які виконуються на фортепіано /один з партитури, другий напам'ять/.

ДРУГИЙ ТВОРЧИЙ КОНКУРС (колоквіум):

Абітурієнт повинен відповісти на питання, які дають змогу виявити рівень його професійної підготовки:

1. Виконавський аналіз одного з творів, який виконувався на випробуванні з фаху; дати характеристику стильових особливостей композитора.

2. Відомості з історії розвитку спеціального інструмента, знання його

репертуару, творчості видатних виконавців, характеристику основних штрихів та прийомів гри, та основи методики викладання гри на даному інструменті.

3. Відомості з історії розвитку музичного інструментарію України.

4. Знання найважливіших елементів диригентської техніки, партитури оркестру народних інструментів, капели бандуристів.

5. Знання музичної літератури в обсязі програми музичного училища.

ТРЕТІЙ ТВОРЧИЙ КОНКУРС (сольфеджіо, гармонія /письмово та усно/)

Творчий конкурсоцінюється за 100-бальною шкалою оцінювання (від 100 до 200 балів).

Випробування проводиться в обсязі програм з сольфеджіо та гармонії для середніх спеціальних навчальних закладів. Оцінки з письмових робіт та усної відповіді підсумовуються і виводиться одна оцінка.

Письмові роботи:

Абітурієнт повинен:

1. Написати двоголосний диктант у формі періоду. Для абітурієнтів відділу народних інструментів пропонується два типи двоголосних диктантів: перший ‑ загального зразка для всіх спеціалістів, другий ‑ тільки для бандуристів. У першому типі /приклад1 / передбачаються нескладні види внутрішньо ладової альтерації, можливі й тональні відхилення у тональності 1 ступеня спорідненості, музичний склад диктанту поєднує елементи поліфонії і гармонічного двоголосся. Другий тип диктанту /приклад 2/ (для бандуристів) дещо полегшений відносно першого, переважно діатонічного пісенного складу з паралельним рухом голосів або з ладо функціонально і фактурне чітким басом до мелодії. Кількість програвань ‑ 11, час виконання ‑ 30 хвилин.

Приклад 1


Приклад 2

2. Виконати письмову роботу по гармонізації мелодії в формі періоду /8 ‑ 12 тактів в залежності від метру/ в академічному чотириголосному складі. Мелодія діатонічна, але з відхиленнями або модуляцією в кінці у тональність 1 ступеня спорідненості.

Час виконання ‑ 2 академічні години

Усні завдання:

1. Проспівати з листа одноголосний приклад, що містить різноманітні інтонаційні труднощі ‑ хроматизми, стрибки, в тому числі і на нестійкі ступені, особливі ритмічні групи /тріолі та ін./. Орієнтовна складність ‑ “Сольфеджіо" Островського, Соловйова, Шокіна /перший розділи/.


2.Виконати на фортепіано гармонізацію уривку мелодії, баса або цифрової схеми з обов’язковою модуляцією у названу тональність і завершенням побудови повною каденцією.

3.Виконати на фортепіано гармонізацію уривку мелодії, баса або цифрової схеми з обов'язковою модуляцією у названу тональність і завершенням побудови повною каденцією.


Обсяг знань з гармонії включає весь розділ діатоніки: абітурієнту необхідно виявити вміння оперувати всіма тризвуками та їх оберненнями, септакордами всіх ступенів, /перевага віддається септакордам V VІІ /різних видів/ і П ступенів, D9, акордам ДД/ відхиленнями та модуляціями в тональності І ступеня спорідненості.

 
 

4.Виконати на фортепіано секвенцію /діатонічну, хроматичну чи транспонуючу/ на заданий мотив /3-4 ланки з закріпленням в заданій тональності/.

5.Визначити на слух гармонію в періоді інструментального типу. Орієнтовна складність ‑ перший період другої частини сонат для фортепіано Бетховена.

 


Мистецтво 0202

Музичне мистецтво 6.020204

«АКАДЕМІЧНИЙ СПІВ»

/ денний та вечірній відділи/

ПЕРШИЙ ТВОРЧИЙ КОНКУРС (сольний спів)

Творчий конкурсоцінюється за 100-бальною шкалою оцінювання (від 100 до 200 балів).

Для вступників на вокальний факультет обов'язковим є спеціальний медичний /фоніатричний/ огляд. Попередній творчий відбір для абітурієнтів включає виконання частини програми за вибором абітурієнта.

Виконання програми з фахової дисципліни «сольний спів»:

Абітурієнт повинен представити комісії 4 твори:

І тур – одну арію, романс або народну пісню;

ІІ тур ‑ одну арію, романс або народну пісню (один з творів дозволяється повторити з програми першого туру).

 

ДРУГИЙ ТВОРЧИЙ КОНКУРС (колоквіум):

Абітурієнт повинен відповісти на питання, які дають змогу виявити рівень його професійної підготовки: знання основного репертуару для свого типу голосу; вміння розказати про твори, які виконувались на іспиті з фаху, їх авторів; знання існуючих виконавських традицій, обґрунтування власної виконавської інтерпретації; знання творчості видатних співаків; знання основної методичної літератури.

 

ТРЕТІЙ ТВОРЧИЙ КОНКУРС (теорія музики /письмово та усно/)

Творчий конкурсоцінюється за 100-бальною шкалою оцінювання (від 100 до 200 балів).

Випробування проводиться в обсязі програм з теорії музики для середніх спеціальних навчальних закладів. Оцінки з письмових робіт та усної відповіді підсумовуються і виводиться одна оцінка.

Письмові роботи:

Абітурієнт повинен:

1. Написати одноголосний диктант в формі періоду. Матеріал для диктанту ‑ фрагменти музичних творів композиторів /вітчизняних та зарубіжних/ та народних пісень.

Кількість програвань ‑ 11, час виконання ‑ 30 хвилин.


2.Написати письмову роботу з елементарної теорії музики:

а/ побудувати гами, інтервали, акорди;

б/ визначити гами (тональність, лад), інтервали, акорди; задані септакорди визначити та розв’язати;

в/ транспонувати дану мелодію на вказаний інтервал.

Усні завдання:

1.Співати:

а/ гами /три види мажорних, три види мінорних/, лади народної музики;

б/ співати з листа - одноголосні вправи із збірників сольфеджіо /Ладухін "Одноголосне сольфеджіо", Драгомиров "Підручник сольфеджіо", Калмиков та Фрідкін "Сольфеджіо"/.

2. Визначити на слух:

а/ інтервали;

б/ тризвуки /та їх обернення/;

в/ септакорди в основному виді ‑ V, VІІ,

3. Заграти на фортепіано:

а/ гами, лади народної музики;

б/ акорди: тризвуки та септакорди в основному виді /V,VІІ,ІІ/;

в/ визначити тональність по ключових знаках.


«АКАДЕМІЧНИЙ СПІВ»

/підготовче відділення/

ПЕРШИЙ ТВОРЧИЙ КОНКУРС (сольний спів)

Творчий конкурсоцінюється за 100-бальною шкалою оцінювання (від 100 до 200 балів).

Для вступників на вокальний факультет обов'язковим є спеціальний медичний /фоніатричний/ огляд. Попередній творчий відбір для абітурієнтів включає виконання частини програми за вибором абітурієнта.

Виконання програми з фахової дисципліни «сольний спів»:

Абітурієнт повинен виконати:

І тур – одну нескладну арію, романс або народну пісню;

ІІ тур ‑ одну невелику арію, романс або народну пісню (один з творів дозволяється повторити з програми першого туру).

ДРУГИЙ ТВОРЧИЙ КОНКУРС (колоквіум):

Абітурієнт повинен вміти розповісти про твори які виконувались ним на іспиті з фаху, про їх авторів, знати основну вокальну літературу.

ТРЕТІЙ ТВОРЧИЙ КОНКУРС (перевірка музичних здібностей)

Творчий конкурсоцінюється за 100-бальною шкалою оцінювання (від 100 до 200 балів).

Абітурієнт повинен:

1. Повторити голосом окремі звуки в першій та малій октавах.

2. Співати по черзі кожний звук акорду, даного на фортепіано в тісному викладі.

3. Повторити виконаний на фортепіано фрагмент мелодії.

4. Повторити заданий ритмічний малюнок або ритм виконаної на фортепіано музичної фрази.

 


Мистецтво 0202

Музичне мистецтво 6.020204

«ОПЕРНО-СИМФОНІЧНЕ ДИРИГУВАННЯ»

ПЕРШИЙ ТВОРЧИЙ КОНКУРС (диригування)

Творчий конкурсоцінюється за 100-бальною шкалою оцінювання (від 100 до 200 балів).

Диригування:

Абітурієнт повинен: продиригувати двома симфонічними творами, контрастними за темою та характером /один твір у виконанні фортепіано, другий з оркестром/.

ДРУГИЙ ТВОРЧИЙ КОНКУРС (фортепіано, колоквіум):

Фортепіано:

Випробування проводиться в обсязі програми з фортепіано середніх спеціальних навчальних закладів. Абітурієнт повинен продемонструвати підготовку гри на інструменті не нижче восьмого року навчання, техніку читання з листа на матеріалі уривків симфонічних творів віденських класиків у чотирьох ручному перекладі для фортепіано. Програма складається з трьох творів: поліфонічного, великої форми, п'єси малої форми.

Колоквіум:

Абітурієнт повинен показати:

1. Знання основних етапів та закономірностей розвитку історії музики.

2. Знання літератури з обраної спеціальності, партитури та інструментів симфонічного оркестру /тембр, діапазон, регістри, транспорт, основні засоби виразності/.

3. Уміння проаналізувати твір, виконаний на іспиті, заграти на фортепіано фрагмент нескладної симфонічної партитури.

ТРЕТІЙ ТВОРЧИЙ КОНКУРС (сольфеджіо, гармонія /письмово та усно/)

Творчий конкурсоцінюється за 100-бальною шкалою оцінювання (від 100 до 200 балів).

Письмові роботи:

1. Запис триголосного диктанту середньої складності, гомофонно-гармонічного складу з мелодично розвиненими голосами, різноманітною хроматикою. Можливі відхилення й модуляції в тональності першого ступеня спорідненості.

Кількість програвань ‑ 11, час виконання ‑ 30 хвилин.
 
 

 

2. Гармонізація мелодії обсягом 8-12 тактів з використанням неакордових звуків, альтерованих акордів, відхилень в близькі тональності та модуляцій в тональності середньої спорідненості /II ступінь спорідненості, за Римським-Корсаковим/.

Регламент ‑ 2 академічні години.


Усні завдання:

1. Сольфеджування та слуховий аналіз:

Спів з листа досить складного одноголосного уривка. Можливі інтонаційні труднощі ‑ різноманітні хроматизми, стрибки до нестійких звуків; метро-ритмічні труднощі - синкопи, умовний ритмічний поділ /тріолі, дуолі/, мішані та перемінні розміри. Орієнтовна складність: Н. Качаліна. "Одноголосне сольфеджіо" розділи 1 та II.

Визначення на слух гармонічної послідовності у фрагменту з художнього матеріалу /за обсягом ‑ речення або періоду/. Можливі відхилення й модуляції в близькі тональності, нескладні види ладової альтерації /послідовно введений альтераційний хроматизм/.

2. Вправи з гармонії на фортепіано: гра секвенцій різного типу /діатонічних, хроматичних, транспонуючих / на мотив 2-3 акордів, з каденційним завершенням побудови в початковій або кінцевій тональності. Мотив дається в нотному записі.

Гармонізація фрагменту мелодії або баса або виконання послідовності за цифровою схемою /фрагмент обсягом в одне речення/ з наступним завершенням періоду модуляцією в тональність середньої спорідненості. Модуляція переважно поступова або енгармонічна.

Примітка. При оцінці вправ з гармонії /як письмової задачі, так і вправ на фортепіано/ особлива увага приділяється художнім якостям рішення: різноманітності акордових засобів, логіці їх послідовності.

 


Мистецтво 0202

Музичне мистецтво 6.020204

«КОМПОЗИЦІЯ»

ПЕРШИЙ ТВОРЧИЙ КОНКУРС (творча робота):

Творчий конкурсоцінюється за 100-бальною шкалою оцінювання (від 100 до 200 балів).

Творча робота:

Абітурієнт повинен представити свої твори, які б свідчили про наявність необхідних професійних творчих даних і навиків формування образно-тематичного матеріалу, на випробування представляються як інструментальні, так і вокальні, хорові і сольні твори /в тому числі обробки народних пісень/. Твори демонструються у живому виконанні або в аудіозапису. Обов’язковим є представлення нотних текстів творів.

ДРУГИЙ ТВОРЧИЙ КОНКУРС(фортепіано, колоквіум):

Фортепіано:

Випробування проводиться в обсязі програми з фортепіано середніх спеціальних навчальних закладів. Абітурієнт повинен продемонструвати підготовку гри на інструменті не нижче восьмого року навчання. Програма складається з трьох творів: поліфонічного, великої форми, п'єси малої форми.

Колоквіум:

Колоквіум включає в себе:

1. Перевірку слухових навичок.

2. Виявлення знань елементарної теорії музики, інструментознавства, музичної літератури в обсязі курсу музичного училища.

3. Перевірку навичок аналітичної роботи /комплексний аналіз твору невеликого об'єму ‑ сонатина, романс, пісня тощо/.

Колоквіум виявляє ерудицію абітурієнта в галузі музичного мистецтва і суміжних мистецтв, знання найвідоміших творів української, російської, зарубіжної класики, основних тенденцій в сучасному українському і зарубіжному музичному мистецтві.


ТРЕТІЙ ТВОРЧИЙ КОНКУРС (сольфеджіо, гармонія /письмово та усно/)

Творчий конкурсоцінюється за 100-бальною шкалою оцінювання (від 100 до 200 балів).

Сольфеджіо:

 
 

1. Письмова робота /музичний диктант/. Запис триголосного диктанту гармонічного складу з досить виразною поліфонізацією тканини: можливі різноманітні види хроматизмів, відхилення та модуляції в тональності найближчої та середньої спорідненості, складні метро-ритмічні малюнки. Регламент часу ‑ 30 хвилин. Кількість програвань ‑ 11.

 

2. Спів з листа досить складних одноголосних зразків із різноманітними труднощами ладо-інтонаційного та ритмічного плану. Фрагменти переважно з художнього матеріалу XX століття. Орієнтовна складність: Г.Виноградов. ”Інтонаційні труднощі ” №№ 2,3,4,5,7,10.

3. Спів з листа нескладного вокального твору з фортепіанним супроводом у власному виконанні. Орієнтовна складність: Степовий, романс "Три шляхи", Ревуцький, пісня "Червоная ружа" /з циклу "Галицькі пісні"/, Глінка, романс "Как сладко с тобою мне быть", солоспіви М. В. Лисенка, обробки народних пісень Б. Лятошинського.

4. Визначення на слух гармонічної послідовності з художнього тексту, обсягом від речення до періоду. Можливі альтеровані акорди, елементи мажоро-мінору, органний пункт, модуляції й відхилення в далекі тональності, органний пункт. В стильовому плані орієнтовно: Ліст, Гріг, Римський-Корсаков, Скрябін /крім пізнього періоду/.

5.Визначення на слух акордів за їхньою структурою /ізольованих акордів, поза контекстом/: тризвуків усіх видів із оберненнями, септакордів діатоніки з оберненнями, домінантового нонакорду.

Гармонія:

1. Письмова робота. Гармонізація мелодії із застосуванням мелодичної фігурації. Можливі всі типи секвенцій, складні види альтерації, еліпсис, модуляції без обмеження ступеня спорідненості, в тому числі енгармонічні, через акорди мажоро-мінору тощо.

Регламент часу – 3 академічні години.


2. Вправи на фортепіано:

а/ модуляція у формі періоду. Перше речення задається як мелодія або бас для гармонізації, або ж як цифрова схема для виконання. Друге речення імпровізується за даним тональним планом, зазначеним способом: поступова модуляція, або енгармонічна, або через спільний акорд зі сфери мажоро-мінорних засобів;

б/ гра секвенцій будь-якого типу /діатонічних, хроматичних, транспонуючих/ на мотив з 3-4 акордів, з використанням ладової альтерації та неакордових звуків. Мотив дається в нотному записі. Побудова завершується імпровізованим кадансом в початковій або кінцевій тональності.

3. Гармонічний аналіз з листа фрагмента художнього тексту. Обсяг гармонічних засобів той самий, що і в слуховому аналізі на іспиті з сольфеджіо; там же див. стильові орієнтири.

Примітка. У вправах з гармонічного аналізу /як слухового, так і за нотним текстом/ мусять бути зроблені окремі зауваження щодо форми заданого уривка, його стилю, ролі гармонії у створенні музичного образу.

 


Мистецтво 0202

Музичне мистецтво 6.020205

«МУЗИКОЗНАВСТВО»

«ІТФ»

ПЕРШИЙ ТВОРЧИЙ КОНКУРС (сольфеджіо, гармонія /письмово та усно/)

Творчий конкурсоцінюється за 100-бальною шкалою оцінювання (від 100 до 200 балів).

Оцінки з письмових робіт та усних відповідей по сольфеджіо та гармонії підсумовуються і виводиться одна оцінка.

Сольфеджіо:

Випробування проводиться в обсязі програми з сольфеджіо середніх спеціальних навчальних закладів.

Абітурієнт повинен:


1. Написати триголосний диктант з мелодично розвиненими голосами, ясно визначений у ладо тональному відношенні. Можливе використання альтерованих гармоній, акордів, об'єднаного мажоро-мінору, відхилень і модуляцій /у тому числі енгармонічних/ в будь-які тональності.

 

2. Проспівати з листа:

а/ одноголосний фрагмент з художньої літератури, який за складністю відповідає прикладам з "Сольфеджіо" вип. І. Качаліної або "Інтонаційних труднощів" Г. Виноградова;

б/ солоспів з нескладним супроводом на фортепіано /наприклад вокальні твори Ф. Шуберта, П.Чайковського, М. Лисенка, обробки українських народних пісень для голосу й фортепіано Л.Ревуцького, Б.Лятошинського тощо/;

3.Визначити на слух:

а/ структуру акордів поза тональністю у послідовності до 3-5 елементів підряд;

 

 
 

б/ акордові засоби та логіку ладо функціонального руху у фрагменті з художнього твору;

в/ запам'ятати і відтворити по пам'яті на фортепіано нескладний двоголосний фрагмент /у основній тональності і в транспозиції/. Кількість програвань – 3.


Гармонія:

Абітурієнт повинен:


1. Виконати письмову роботу по гармонізації мелодії в формі періоду /8 ‑ 12 тактів/ з неакордовими звуками, алітераційною та модуляційною хроматикою, секвенціями. Гармонізація передбачає використання органних пунктів, акордів об'єднаного мажоромінору, еліптичних послідовностей, енгармонічних відхилень і модуляцій у тональності ІІ та Ш ступенів спорідненості. Час виконання ‑ 3 години.

 
 

2. Зіграти на фортепіано без попередньої підготовки:

а/ секвенції: діатонічні, хроматичні, транспонуючі /3-4 ланки із закріпленням у заданій тональності/;

Транспонуюча (в. 2 вниз)

б/ модуляції у формі періоду в тональності будь-якого ступеня спорідненості /поступові, прискорені, раптові через енгармонізм зменшеного та малого мажорного септакордів, мелодичні та мелодико-гармонічні, тощо/; Вихідним матеріалом для модуляційних періодів можуть бути:

-
 
 

заданий невеликий фрагмент;

Модуляція в g-moll через спільний акорд

- заданий голос для гармонізації з наступною імпровізацією другого речення;

- задана гармонічна послідовність /у вигляді цифровки/ з наступною імпровізацією другого речення.

Виконання завдань з гармонії на фортепіано передбачає володіння різними фактурними засобами: акордовим чотириголоссям, чотириголоссям з ритмічною, гармонічною та мелодичною фігурацією, мелодією з гомофонним супроводом.

3. Проаналізувати гармонію та форму музичного твору середньої складності /наприклад, Прелюдії Шопена – 1, 4, 6, 9, Прелюдії ор.11 Скрябіна ‑ 1, 2, 4, 5 тощо/.

4.Відповісти на теоретичні питання, які виявляють знання спеціального курсу гармонії в обсязі програми середніх спеціальних навчальних закладів.

 

 

ДРУГИЙ ТВОРЧИЙ КОНКУРС (музична література):

Творчий конкурсоцінюється за 100-бальною шкалою оцінювання (від 100 до 200 балів).

Музична література/усно/:

Абітурієнт повинен знати основні етапи розвитку та найбільш значні явища музичної культури України, ближнього та далекого зарубіжжя, життєві та творчі шляхи визначних композиторів та музичну літературу /список додається/, добре орієнтуватися у музикознавчій та музично-критичній літературі по цих питаннях.

Питання до творчого випробування з української музики до ХХ ст.

1. Особливості жанрів партесного концерту та кантів.

2. Характерні особливості жанру українських дум та історичних пісень. Українські календарно-обрядові пісні. Українські народні весільні пісні.

3. Особливості жанру хорового концерту в творчості М. Березовського, Д. Бортнянського, А. Веделя.

4. С. Гулак-Артемовський. Життєвий і творчий шлях. Опера “Запорожець за Дунаєм”.

5. “Вечорниці” П. Ніщинського.

6. “Українська симфонія” М. Калачевського.

7. Симфонія В. Сокальського /соль мінор/.

8. Життєвий і творчий шлях М. Лисенка, його різнобічна діяльність.

9. Особливості обробок народних пісень М. Лисенка.

10. Хорова творчість М. Лисенка (“Іван Гус”, “Наш отаман Гамалія, “Широкая, високая калино моя”, кантати “Б’ють пороги”, ”Радуйся ниво…”).

11. Камерно-вокальна творчість М. Лисенка на тексти Т. Шевченка ("Ой одна я, одна", “Закувала зозуленька”, “Не тополю високую”, “Мені однаково”, “Ой крикнули сірі гуси”, “У неділю вранці рано”) та інших авторів (“Безмежнеє поле”, “Розвійтеся з вітром”, “В грудях вогонь”, “У мене був коханий, рідний край”, “Місяцю князю”).

12. Фортепіанна творчість М. Лисенка (Рапсодія №2, Ноктюрн B-moll, Героїчне скерцо, Ескіз в дорійському ладі, Баркарола e-moll).

13. Опера М. Лисенка “Тарас Бульба”.

14. Опера І. Котляревського “Наталка Полтавка” в редакції М. Лисенка.

15. Життєвий і творчий шлях С. Людкевича. Кантата-симфонія “Кавказ”.

16. Життєвий і творчий шлях К. Стеценка. Хорова творчість.

 

Питання до творчого випробування з української музикиХХ століття

1. М. Леонтович. Життєвий і творчий шлях. Новаторські риси хорової творчості М. Леонтовича. Обробки українських народних пісень (“Щедрик”. “Дударик”, “Мала мати одну дочку”, “Козака несуть”, “Піють півні”, “Із-за гори кам’яної”).

2. Я. Степовий. Життєвий і творчий шлях. Загальна характеристика творчості. Камерно-вокальна творчість (з вокального циклу “Барвінки”: “Із-за гаю сонце сходить”, “Степ”, “Досить невільная думка мовчала”, “Зимою”, “Розвійтесь з вітром”, “Колискова”; з вокального циклу на сл. О. Олеся: “Пісні настрою”: “О, ще не всі умерли жалі”, “В квітках була душа моя”, “Не беріть із зеленого лугу верби”, “О, слово рідне”).

3. Л. Ревуцький. Життєвий і творчий шлях. Симфонія №2. Кантата-поема “Хустина”.

4. Б. Лятошинський. Життєвий і творчий шлях. Симфонія №3. Хорова творчість. “Український квінтет”. Симфонічна балада “Гражина” (програмний симфонізм)

5. В. Косенко. Творчий шлях. “Героїчна увертюра”.

6. А. Штогаренко. Творчий шлях.

7. М. Скорик. Творчий портрет. Концерт для оркестру “Карпатський”. Гуцульська симфонієта.

8. Л. Дичко. Творчий портрет. Кантати “Червона калина”, “Пори року”.

9. Є. Станкович. Творчий портрет. Камерна симфонія №3.

10. В. Сильвестров. Творчий портрет.

 

Питання до творчого випробування з музики ХХ ст. /близьке зарубіжжя/

1. М. Мясковський. Творчий портрет. №27 симфонія.

2. С. Прокоф’єв. Життєвий та творчий шлях. Симфонія №7. Канатата “Олександр Невський”. Музичний театр С.Прокоф’єва: “Ромео і Джульєтта”, “Війна і мир”.

3. Д. Шостакович. Життєвий та творчий шлях. Симфонія №7. Опера “Катерина Ізмайлова” (загальна характеристика, драматургія).

4. А. Хачатурян. Творчий портрет. Концерт для скрипки - огляд..

5. Г. Свиридов. Формування вокально-симфонічної творчості. “Курські пісні”.

6. Основна характеристика музичної творчості країн близького зарубіжжя останньої третини ХХ століття. (А. Шнітке, Р. Щедрін, Г. Канчелі та інші).

 

Питання до творчого випробування з зарубіжної музики

1. Г.Ф. Гендель Ораторія “Самсон”: (хори 1 та 5, арія Самсона /1ч./,арія Даліли /ІІ ч./, сцена руйнування храму, жалібний марш /ІІІ ч./). Кончерто-гроссо.

2. І.С. Бах. Органна токата і фуга ре-мінор. Хроматична фантазія і фуга. Меса сі-мінор. Добре темперований клавір: прелюдії і фуги /2-3.за вибором/ Оркестрові сюїти або Брандербургські концерти. Органні хоральні прелюдії.

3. Х. Глюк. Принципи оперної реформи. Опера “Орфей”.

4. Й. Гайдн. Фортепіанні сонати /2-3 за вибором/, Симфонія № 103.

5. В. А. Моцарт. Опери “Весілля Фігаро”, “Дон – Жуан”. Симфонія № 40.Фортепіанні сонати /2-3 по вибору/. Фантазія та соната для фортепіано c-moll.

6. Л. Бетховен. Сонати №№ 8, 14, 17, 21, 23. Симфонії №№ 3, 5,6,9. Увертюра “Егмонт”.

7. К. Вебер. Опера “Вільний стрілець”.

8. Ф. Мендельсон Увертюра “Сон у літню ніч”. Концерт для скрипки з оркестром e-moll.

9. Ф. Шуберт. Симфонія сі-мінор /незакінчена/. Вокальні цикли “Прекрасна мельничиха”, “Зимовий шлях”. Пісні: “Маргарита за прялкою”, “Лісовий цар”.

10. Р. Шуман. Фортепіанний цикл "Карнавал" Вокальний цикл "Любов поета". П’єси для фортепіано.

11. Д. Россіні. Опера "Севільський цирульник".

12. Ф. Шопен. Мазурки, прелюдії, ноктюрни, етюди, полонези /за вибором/. Балада № 1, Соната № 2.

13. Ф. Ліст. Симфонічна поема “Прелюди”. Рапсодії /за вибором/. “Роки мандрів”/ 2-3 п'єси за вибором /. Парафраза на теми опери “Ріголетто”. Один з Фортепіанний концерт Es-dur.

І4. Г. Берліоз. Фантастична симфонія.

15. Ж. Бізе Опера “Кармен”. Дві сюїти з музики до п’єси А. Доде “Арлезіанка”.

16. Й. Брамс. Симфонія № 4. Концерт для скрипки з оркестром d-moll.

17. Р. Вагнер. Опера "Лоенгрін". Увертюра до опери “Тангейзер”. Жалібний марш з опери “Загибель богів”.Політ валькірій з опери “Валькірія”

18. Д. Верді. Опери “Ріголетто”, “Травіата”, “Аїда”.

19. Ш. Гуно Опера “Фауст”.

20. Д. Пучіні Опера “Богема”.

21. Б. Сметана. Симфонічна поема “Влтава”.

22. А. Дворжак. Симфонія № 9.

23. Е. Гріг. Сюїта “Пер-Гюнт”.

24. К. Дебюссі. Прелюдії для фортепіано. “Ноктюрни”. «Пополудневий відпочинок Фавна».

25. М. Равель. “Болеро”, “Вальс”.

 

Питання до творчого випробування з російської музики

1. А. Алябьев. Песни “Иртыш”, “Зимняя дорога”.

2. М. Балакирев. Симфоническая поема “Тамара”, Восточная фантазия “Исламей”.

3. А. Бородин. Опера “Князь Игорь”, Симфония № 2, Квартет № 2,

Романсы и песни.

4. А. Варламов. Романсы “Красный сарафан”, “Белеет парус одинокий”,

“На заре ты ее не буди”.

5. А. Глазунов. Симфония №5.

6. М. Глинка. Оперы “Жизнь за царя”, “Руслан и Людмила”, "Камаринская", "Вальс-фантазия". Испанские увертюры /Арагонская хота, Ночь в Мадриде. Романсы / по выбору /.

7. А. Гурилев. Песни “Матушка-голубушка”, “Разлука”.

8. А. Даргомыжский. Опера “Русалка”. Романсы / по выбору /.

9. А. Лядов “Восемь русских народных песен”, “Кикимора", “Волшебное озеро”.

10. М. Мусоргський. Опера “Борис Годунов”, “Хованщина” /вступление, песня Марфы “Исходила младешенька”, хор стрельцов/, Фортепианный цикл “Картинки с выставки”, Вокальный цикл “Песни и танцы смерти”. Песни.

11. С. Рахманинов. Прелюдии ор.2З, ор.32. /5-6/, этюды-картины ор.38, ор. 39 / по выбору /. Концерты для фортепиано с оркестром № 2.

12. Н. Римский-Корсаков. Оперы “Снегурочка”, “Царская невеста”, Оркестровая сюита “Шехерезада”. Романсы.

ІЗ. А. Скрябин. Прелюдии ор.11 /5-6 по выбору/, Этюды ор.8 /по выбору/, Соната №4, Симфония № З, “Поэма экстаза”.

14. С. Танеев. Симфония до-минор.

15. П.Чайковский. Оперы “Евгений Онегин”, “Пиковая дама”, Симфонии №№4, 5, 6. Увертюра-фантазия “Ромео и Джульетта”. Фортепианный концерт №1. Романсы.

І6. И. Стравинский. Балеты “Весна священная”, “Петрушка”.

17. С. Прокофьєв. Кантата “Александр Невский”, балет “Ромео и Джульетта”, Токката, “Наваждения”, “Мимолетности”, Фортепианный концерт №1. Опера “Война и мир”. Симфонии № 1, № 7.

18. Д. Шостакович. Симфонии №№ 1,5,7,14,15 /за вибором/. Опера “Катерина Измайлова”.

19. А. Шнитке. Concerto grosso №1.

20. А. Хачатурян. Концерт для скрипки c оркестром.

21. Г. Канчели. Симфонии № 4 или 5 /по выбору/.

22. Г. Свиридов. Вокальный цикл на слова Р.Бернса. Цикл “Памяти Есенина”

23. Р. Щедрин. “Озорные частушки”, Концерт для фортепиано №2, Прелюдии и фуги /по выбору/.

24. В. Гаврилин. “Русская тетрадь”

ТРЕТІЙ ТВОРЧИЙ КОНКУРС (фортепіано, колоквіум):

Фортепіано:

Іспит проводиться в обсязі програми з фортепіано середніх спеціальних навчальних закладів. Абітурієнт повинен продемонструвати підготовку гри на інструменті не нижче восьмого року навчання, техніку читання з листа на матеріалі уривків симфонічних творів віденських класиків у чотириручному перекладі для фортепіано.

Програма складається з трьох творів: поліфонічного, великої форми, п'єси малої форми.

Колоквіум:

Колоквіум виявляє рівень загальнокультурної і світоглядної підготовки абітурієнта, обізнаність в галузі суміжних видів мистецтва, ерудицію в області музичного мистецтва, знання найважливіших праць українських і зарубіжних музикознавців, робіт відомих музичних критиків, сучасної періодичної преси і проблематики музики XX ст. Знання літератури з питань теорії музики, історії музики, педагогіки перевіряються в залежності від інтересів абітурієнта.

Для вступу на музикознавчий факультет абітурієнт повинен продемонструвати вміння орієнтуватися в питаннях сучасного музичного життя, самостійно мислити і оцінювати явища дійсності, культури і мистецтва.








Дата добавления: 2015-10-19; просмотров: 1374. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Аальтернативная стоимость. Кривая производственных возможностей В экономике Буридании есть 100 ед. труда с производительностью 4 м ткани или 2 кг мяса...

Вычисление основной дактилоскопической формулы Вычислением основной дактоформулы обычно занимается следователь. Для этого все десять пальцев разбиваются на пять пар...

Расчетные и графические задания Равновесный объем - это объем, определяемый равенством спроса и предложения...

Кардиналистский и ординалистский подходы Кардиналистский (количественный подход) к анализу полезности основан на представлении о возможности измерения различных благ в условных единицах полезности...

Машины и механизмы для нарезки овощей В зависимости от назначения овощерезательные машины подразделяются на две группы: машины для нарезки сырых и вареных овощей...

Классификация и основные элементы конструкций теплового оборудования Многообразие способов тепловой обработки продуктов предопределяет широкую номенклатуру тепловых аппаратов...

Именные части речи, их общие и отличительные признаки Именные части речи в русском языке — это имя существительное, имя прилагательное, имя числительное, местоимение...

В теории государства и права выделяют два пути возникновения государства: восточный и западный Восточный путь возникновения государства представляет собой плавный переход, перерастание первобытного общества в государство...

Закон Гука при растяжении и сжатии   Напряжения и деформации при растяжении и сжатии связаны между собой зависимостью, которая называется законом Гука, по имени установившего этот закон английского физика Роберта Гука в 1678 году...

Характерные черты официально-делового стиля Наиболее характерными чертами официально-делового стиля являются: • лаконичность...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.008 сек.) русская версия | украинская версия