Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Музичне мистецтво 7.02020401





«ХОРОВЕ ДИРИГУВАННЯ»

ФАХОВИЙ ТВОРЧИЙ КОНКУРС (диригування, колоквіум)

Творчий конкурс(комплексний)оцінюється за 100-бальною шкалою оцінювання (від 100 до 200 балів).

а/ Виконання фахової програми:

1. Диригування програми з двох різнохарактерних творів: один для хору а' сарреllа; другий ‑ великої форми (оперна сцена або частина з кантати, ораторії, реквієму, меси тощо).

2. Виконання додаткових практичних завдань (гра партитури на роялі, вокально-практичне втілення технічних та художніх засобів виконавської виразності на прикладах окремих фрагментів партитур).

б/ Колоквіум

Колоквіум включає перевірку рівня знань з історії вітчизняної та світової музично-хорової літератури, хорознавства та методики роботи з хором, історії хорового мистецтва України, методики викладання хорових дисциплін.

 

Питання до теоретичного фахового випробування з дисципліни «Хорознавство та методика роботи з хором»

У чому полягає специфіка та особливості хорового виконавства?

Які існують форми виконавства та виконавські профілі?

Висвітліть естетичні та етичні засади професійної діяльності диригента хору.

Що таке компоненти хорової звучності та які закономірності їх практичного опрацювання?

Які існують засоби виконавської (художньої) виразності та методи їх втілення?

Розкрийте принципи інтонування в зонному і темперованому строї.

У чому полягають особливості концертного виконання?

Які існують принципи підбору репертуару та формування концертних програм?

Що таке моделювання виконавського твору та які існують способи самопідготовки до практичної роботи з хором?

Розкрийте творчо-психологічні контури диригентської професії.

Мистецтво диригування. Висвітліть еволюційні процеси диригентського мистецтва в історичному зрізі епох.

Розкрийте форми та методи розспівки як вокально-слухової настройки хору.

Висвітліть методи опрацювання вокально-хорової техніки як елементу хорової звучності.

Що таке хоровий стрій та в чому полягають методичні принципи роботи над строєм?

Що таке хоровий ансамбль та які існують різновиди ансамблю?

В чому полягають орфоепічні особливості вокально-хорової дикції?

Які існують форми та методи роботи з хоровим колективом?

Висвітліть етапи роботи над хоровою партитурою.

Розкрийте основи музикознавчого аналізу хорових партитур.

Розкрийте методичні принципи здійснення виконавського аналізу музично-хорового твору.

Висвітліть закономірності спілкування та комунікативні процеси в творчому колективі.

Висвітліть мистецтво диригування як поліфункціональну систему керуючих та регулюючих дій диригента хору.

В чому полягають сугестивні фактори впливу в структурі диригування?

 

Література:

Дирижерское исполнительство. Практика. История. Эстетика / Сб. статей. / ред.-составитель Л.Гинзбург. – М.: Музика, 1975.

Дмитревский Г. Хороведение и управление хором. 2-е изд. - М.: Музыка, 1957.

Живов В.Л. Исполнительский анализ хорового произведения//Работа с хором: Методика. Опыт. ‑ М.: Музика, 1979.С. 115-138.

Живов В.Л. О музыкально-выразительных средствах в хоровом исполнительстве//Хоровой коллектив. ‑ М.: Музика, 1976.-С.20-41.

Иванов-Радкевич А. О воспитании дирижера. ‑ М.: Музика, 1978.

Казачков С.А.Дирижерский аппарат и его постановка. ‑ М.: Музыка, 1967.

Казачков С. Формы меняются ‑ проблемы остаются. ‑ М.: Сов. музыка, 1978.-№4.

Колесса М.Ф. Основи техніки диригування. - К.: Музична Україна, 1981.

Краснощеков В.И. Вопросы хороведения. ‑ М.: Музыка, 1969.

Левандо П.П. Проблемы хороведения. ‑ Л.: Музыка, 1974.

Малько Н.А. Основы техники дирижирования. – М.: Музыка, 1965.

Мархлевський А.С. Практичні основи роботи в хоровому класі. – К.: Музична Україна, 1986.

Мусин И. Техника дирижирования. – М.: Музыка, 1967.

Ольхов К.А. Вопросы теории дирижерской техники и обучения хоровых дирижеров. ‑ Л.: Музыка, 1979.

Пігров К.К. Керування хором. – К.: Музична Україна, 1964.

Птица К.Б.О хоровом дирижировании // Работа в хоре. ‑ М.: Музыка, 1960. ‑ С.238-279.

Птица К.Б.Очерки по технике дирижирования хором. ‑ М.: Муз.гиз, 1948.

Радик Д.В. Моделювання та структурний аналіз виконавського твору. – К.: НМАУ, 2010.

Чесноков П.Г. Хор и управление им. ‑ М.: Музыка, 1961.

Питання до теоретичного фахового випробування з дисципліни

«Методика викладання хорових дисциплін»

Що таке професійна компетентність викладача фахових дисциплін?

Розкрийте професійно значимі якості викладача.

В чому полягають функції педагогічного та художньо-творчого спілкування в структурі освітньо-професійної діяльності викладача?

Розкрийте структуру таланта та особливості його розвитку.

Висвітліть освітньо-кваліфікаційну характеристика спеціаліста в галузі хорового мистецтва.

Що таке предмет методики? Охарактеризуйте види занять, функції, вимоги та форми контролю в навчальному процесі.

Розкрийте методичні основи укладання типових та робочих програм фахових дисциплін.

 

Література:

Вопросы профессионально-педагогической направленности преподавания специальных дисциплин на музыкальном факультете. Сб.статей. / Отв.ред. Конивников В. ‑ Казань, 1979.

Егоров А. Очерки по методике преподавания хоровых дисциплин. ‑ Л.: Музгиз, 1958.

Ержемский Г. Структура общения дирижера. - Краснодар, 1975.

Ержемский Г. Психология творчества. - М.: Музыка, 1987.

Ержемский Г. Психология дирижирования. - М.: Музыка, 1988.

Казачков С. О дирижерско-хоровой педагогике // Музыкальное исполнительство. Вьш.6. ‑ М.: Музыка, 1970.

Медьш Я.К. Методика преподавания дирижерско-хоровых дисциплин. ‑М.: Музыка, 1978.

Основы педагогического мастерства. ‑ М.: Просвещение, 1989.

Птица К.Б.Заметки педагога. ‑ М.: Сов.музыка, 1965.-№1. ‑ С. 103-106.

Радик Д.В. Музична дидактика в структурі диригентської освітньо-професійної діяльності. ‑ К.: НМАУ, 2010.

Рудницька О.Методика оціночної діяльності. ‑ К.: Музика, 1977. ‑ №4. ‑ С25.

Рудницька О. Педагогіка: загальна і мистецька /Навч.посібник. ‑ К., 2002.

 


 

Мистецтво 0202

Музичне мистецтво 7.02020401

«ОПЕРНО-СИМФОНІЧНЕ ДИРИГУВАННЯ»

ФАХОВИЙ ТВОРЧИЙ КОНКУРС (диригування, колоквіум)

Творчий конкурсоцінюється за 100-бальною шкалою оцінювання (від 100 до 200 балів).

а/Диригування:

Абітурієнт повинен: продиригувати симфонічний твір у виконанні фортепіано і проявити професійну майстерність (методику) роботи з оркестром над твором контрастним за темою та характером.

б/ Колоквіум:

Співбесіда з фахових питань в обсязі курсів професійно-орієнтованих дисциплін освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» НМАУ. Абітурієнт повинен показати знання з питань фахової літератури, особливостей композиторських і виконавських стилів та інструментів симфонічного оркестру (тембр, діапазон, регістри, транспорт, основні засоби виразності), вміти проаналізувати твір та заграти на фортепіано фрагмент симфонічної партитури.

 

 


Мистецтво 0202

Музичне мистецтво 7.02020401

«КОМПОЗИЦІЯ»







Дата добавления: 2015-10-19; просмотров: 619. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!




Кардиналистский и ординалистский подходы Кардиналистский (количественный подход) к анализу полезности основан на представлении о возможности измерения различных благ в условных единицах полезности...


Обзор компонентов Multisim Компоненты – это основа любой схемы, это все элементы, из которых она состоит. Multisim оперирует с двумя категориями...


Композиция из абстрактных геометрических фигур Данная композиция состоит из линий, штриховки, абстрактных геометрических форм...


Важнейшие способы обработки и анализа рядов динамики Не во всех случаях эмпирические данные рядов динамики позволяют определить тенденцию изменения явления во времени...

Шов первичный, первично отсроченный, вторичный (показания) В зависимости от времени и условий наложения выделяют швы: 1) первичные...

Предпосылки, условия и движущие силы психического развития Предпосылки –это факторы. Факторы психического развития –это ведущие детерминанты развития чел. К ним относят: среду...

Анализ микросреды предприятия Анализ микросреды направлен на анализ состояния тех со­ставляющих внешней среды, с которыми предприятие нахо­дится в непосредственном взаимодействии...

Решение Постоянные издержки (FC) не зависят от изменения объёма производства, существуют постоянно...

ТРАНСПОРТНАЯ ИММОБИЛИЗАЦИЯ   Под транспортной иммобилизацией понимают мероприятия, направленные на обеспечение покоя в поврежденном участке тела и близлежащих к нему суставах на период перевозки пострадавшего в лечебное учреждение...

Кишечный шов (Ламбера, Альберта, Шмидена, Матешука) Кишечный шов– это способ соединения кишечной стенки. В основе кишечного шва лежит принцип футлярного строения кишечной стенки...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2025 год . (0.012 сек.) русская версия | украинская версия