Студопедия — Театральне мистецтво 6.020201
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Театральне мистецтво 6.020201






«МУЗИЧНА РЕЖИСУРА»

ПЕРШИЙ ТВОРЧИЙ КОНКУРС (спеціальність):

Творчий конкурсоцінюється за 100-бальною шкалою оцінювання (від 100 до 200 балів).

Вступник повинен мати здібності до художнього мислення та емоційно-образного розв’язання сценічного твору, бути наділеним конкретністю режисерського бачення. Велике значення має акторське обдарування, педагогічні та організаторські здібності, вміння орієнтуватися в питаннях сучасного театрального життя, самостійно мислити та оцінювати явища дійсності.

Спеціальність

Майстерність актора: складається з трьох частин:

а/ виконання літературних творів. Вступник мусить підготувати такий репертуар: вірш, уривок з прозового твору /2-3 хв./, байку та монолог з п’єси або арію (монолог) з опери, оперети, мюзиклу. Якість виконання оцінюється за такими критеріями: розуміння змісту виконаного твору, ставлення до матеріалу, вміння донести цей зміст і ставлення до аудиторії власними виконавськими засобами, логіка читання, глибина й яскравість бачення, відчуття авторського стилю й жанру твору. Для вступника особливе значення має обґрунтування вибору творів, яскрава громадянська та мистецька позиція виконавця.

б/ перевірка музичних даних. Вступник має підготувати романс, арію (з опери, оперети, мюзиклу) або народну чи сучасну пісню й виконувати їх драматургічно виправдано; уміти просольфеджувати вокальну мелодію /за завданням комісії/; володіти певним музичним інструментом.

в/ перевірка пластичних даних. Вступник отримує завдання від комісії і виконує танок (вальс, танго або народний) під акомпанемент фортепіано. Перевірка мусить виявити наявність розвиненого почуття ритму та вміння імпровізувати на задану тему в характері запропонованої мелодії. Пропонуються також вправи – тести на координацію рухів, швидкість реакції, етюд на пластичну імпровізацію.

Практична режисура

На цьому іспиті вступникові буде запропоновано створити, поставити чи виконати /самому або залучаючи інших вступників як виконавців / короткий /2-3 хв./ етюд /бажано без слів, з органічним мовчанням /, в основі якого лежить подія, пережита чи колись побачена самим вступником / в окремих випадках тему етюду пропонує комісія /; поставити залучаючи інших вступників як виконавців, етюд, в основі якого лежить масова пісня /за вибором вступника /.

Завдання можуть виконуватися вступником як суто імпровізаційно так і /залежно від складності/ з наданням певного часу на їх підготовку.

На цьому іспиті виявляються такі якості: уява, винахідливість, кмітливість, увага, спостережливість, швидкість реакції, здатність до подійного, дійового та пластичного мислення, організованість та самодисципліна.

Письмова робота з режисури.

Самостійний твір на одну із запропонованих комісією тем: виконується протягом 4-х годин /240 хв./ у присутності лаборанта кафедри, або відповідальної людини. Письмова робота шифрується відповідальним секретарем приймальної комісії.

Вступникам може бути запропоновано:

- обравши будь-яку оперу, оперету, мюзикл /сучасні чи класичні, українські чи зарубіжні /, описати своє розуміння обраного твору і проект втілення його на сцені;

- визначити подію,зображену на запропонованій комісією картині з числа шедеврів світового живопису, відтворити поведінку дійових осіб до події і після неї, описати, як цю подію можна поставити на сцені, визначити, музика якого композитора співзвучна стилю картини художника;

- режисерські розробити сцену опери, оперети, мюзиклу, яка має бути відома вступникові, визначити подію цієї сцени, подати пластично-просторове розв’язання її;

- написати режисерські розроблений етюд, що містить у собі подію, побачену чи пережиту вступником, або тему, запропоновану комісією. Знайти музичний ряд до цього етюду з музики яка відома вступнику.

Вимоги до цього випробування аналогічні вимогам до роботи, що подається на попередній творчий відбір.

ДРУГИЙ ТВОРЧИЙ КОНКУРС (колоквіум):

А) Це заключне випробування з фаху проводиться з широкого кола питань щодо інтересів та нахилів вступника. /музики, літератури та мистецтва/. Вступник має виявити обізнаність з основами теорії та історії режисури, театру та театральної критики, теорії та історії музики, знання творів вітчизняної та зарубіжної класичної музичної драматургії.

Б) На співбесіді може бути обговорено письмову екзаменаційну роботу вступника, а також роботу подану ним на попередній творчий відбір.

В) Перевірка володіння фортепіано. На цьому етапі іспиту враховується рівень підготовки абітурієнтів, який визначається на попередньому прослуховуванні (консультації).

Вимоги для абітурієнтів, які при отриманні першої вищої освіти мали атестацію з загального фортепіано:

1. Зіграти один твір напам’ять (поліфонія, сонатина чи п’єса).

2. Читання з аркуша нескладних творів у 4 руки з викладачем, який проводив консультацію.

Вимоги для абітурієнтів, які при отриманні першої вищої освіти мали атестацію зі спеціалізованого фортепіано:

1. Зіграти напам’ять один твір (крупна форма або поліфонія).

2. Зіграти одну п’єсу за власним вибором.

3. Читання з аркуша у 4 руки частини симфонії Гайдна або Моцарта (2, 3 ч) з викладачем який проводив консультацію.

Рекомендована література

Архімович Л., Гордійчук М. Лисенко М.В. – К., 1963.

Бобошко Ю. Режисер Лесь Курбас. – К., 1987.

Василько В. Фрагменти режисури. – К., 1967.

Курбас Лесь. Статті, спогади про Л.Курбаса. Літературна спадщина. – М.,1987.

Кауфман Л. Гулак-Артемовський С. – К.,1962.

Кашпус Е. Про мюзикл. – Л.,1983.

Кудінова Т. Від водевілю до мюзиклу. – М., 1982.

Мейєрхольд В.Е. Статті. Промови. Бесіди. Листи: в 2-х томах. – М.,1968.

Неллі В. Про режисуру. – К.,1977.

Покровський Б. Про оперну режисуру. – М.,1977.

Покровський Б. Роздуми про оперу. – М.,1979.

Станіславський К. Моє життя в мистецтві. / будь-яке видання/

Станіславський К. Етика. – М.,1981.

Станішевський Ю. Барви української опери. – К.,1970.

Товстоногов Г. Дзеркало сцени: в 2-х кн. ‑ Л.,1980.

Фельзенштейн В., Мельхінгер З. Бесіди про музичний театр. – Л.,1972

Фельзенштейн В. Про музичний театр. – М.,1984.

Ханіш М. Про пісні під дощем. ‑ М.,1984.

Юра Г. Режисер у театрі. – К.,1967.

Янковський М. Мистецтво оперети. – М., 1982.

Рекомендована драматургія

П’єси

Котляревський І., Наталка-Полтавка.

Шевченко Т., Назар Стодоля.

Карпенко-Карий І., Сто тисяч.

Франко І., Украдене щастя.

Українка Леся, Лісова пісня

Островський О., Безприданниця.

Чехов А., Чайка. Вишневий сад.

Шекспір В., Ромео і Джульєтта, Гамлет.

Мольєр Ж.-Б., Тартюф.


Опери

Верді Д., Аїда.

Пучіні Д., Богема.

Россіні Д., Севільський цирульник.

Моцарт В., Весілля Фігаро.

Бізе Ж., Кармен.

Гершвін Д., Поргі та Бесс.

Гулак-Артемовський С., Запорожець за Дунаєм.

Глінка М., Життя за царя.

Лисенко М., Тарас Бульба, Наталка-Полтавка.

Кирейко В., Лісова пісня.

Римський-Корсаков М., Царева наречена.

Чайковський П., Євген Онєгін. Пікова дама.

Оперети. Мюзикли.

Ерве Ф., Мадемуазель Нітуш.

Планкет Р., Корневільські дзвони.

Штраус Й. Летюча миша., Циганський барон.

Кальман І. Сільва.Принцеса цирку./Містер Ікс./

Лоу Ф., Моя прекрасна леді.

Бернстайн Л., Вестсайська історія.

Лі М., Різдвяна ніч.

Дунаєвський І., Вільний вітер.

Рябов О., Весілля в Малинівці

Татаренко Г., Біла ворона.


ТРЕТІЙ ТВОРЧИЙ КОНКУРС (теорія музики /письмово та усно/)

Творчий конкурсоцінюється за 100-бальною шкалою оцінювання (від 100 до 200 балів).

Письмова робота:

Випробування проводиться в обсязі програм з теорії музики для середніх спеціальних навчальних закладів. Оцінки з письмової роботи та усної відповіді підсумовуються і виводиться одна оцінка.

Абітурієнт повинен виконати письмову роботу по гармонізації мелодії із застосуванням відхилень та модуляції в тональність 1 ступеня спорідненості, повної діатонічної акордики, включаючи септакорди різних ступенів.

Регламент ‑ 2 академічні години.


Усні завдання:

1. Проспівати з листа одноголосний приклад, що містить стрибковий рух, хроматизми, особливі ритмічні групи, модуляційність найпростішого типу. Орієнтовна складність - Сольфеджіо Н. Качаліної, 1 розділ.

2. Визначити на слух гармонію в періоді інструментального типу. Орієнтовна складність – Шуман «Північна пісня» з «Альбому для юнацтва» для фортепіано, (перший період).

3. Гра секвенцій (3-4 ланки) (діатонічних, хроматичних, транспонуючих) з закріпленням.

4. Гра модуляцій за заданим уривком (мелодія, цифровка, бас) в формі періоду.

 








Дата добавления: 2015-10-19; просмотров: 618. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Картограммы и картодиаграммы Картограммы и картодиаграммы применяются для изображения географической характеристики изучаемых явлений...

Практические расчеты на срез и смятие При изучении темы обратите внимание на основные расчетные предпосылки и условности расчета...

Функция спроса населения на данный товар Функция спроса населения на данный товар: Qd=7-Р. Функция предложения: Qs= -5+2Р,где...

Аальтернативная стоимость. Кривая производственных возможностей В экономике Буридании есть 100 ед. труда с производительностью 4 м ткани или 2 кг мяса...

Задержки и неисправности пистолета Макарова 1.Что может произойти при стрельбе из пистолета, если загрязнятся пазы на рамке...

Вопрос. Отличие деятельности человека от поведения животных главные отличия деятельности человека от активности животных сводятся к следующему: 1...

Расчет концентрации титрованных растворов с помощью поправочного коэффициента При выполнении серийных анализов ГОСТ или ведомственная инструкция обычно предусматривают применение раствора заданной концентрации или заданного титра...

Уравнение волны. Уравнение плоской гармонической волны. Волновое уравнение. Уравнение сферической волны Уравнением упругой волны называют функцию , которая определяет смещение любой частицы среды с координатами относительно своего положения равновесия в произвольный момент времени t...

Медицинская документация родильного дома Учетные формы родильного дома № 111/у Индивидуальная карта беременной и родильницы № 113/у Обменная карта родильного дома...

Основные разделы работы участкового врача-педиатра Ведущей фигурой в организации внебольничной помощи детям является участковый врач-педиатр детской городской поликлиники...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.012 сек.) русская версия | украинская версия