Студопедия — Індуістське мистецтво.
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Індуістське мистецтво.






Значні зміни проходять в індійському мистецтві в середині – наприкінці першого тисячоліття. В цей час буддизм витісняється індуїзмом, що проповідував, передусім, поклоніння Шиві і Вішну. Нова культова символіка змінює і планування, оформлення храмів і образність скульптури.

Архітектура. Естетична основа храмової архітектури – рух. Об’єм планується таким чином, щоб людина повільно обходила його, рухаючись до центру; частини храму постають у всій своїй символіці і, водночас, як єдине ціле. Одним з чудес світового храмового будівництва вважається “Чорна пагода” – храм Сонця в Конараці на березі Бенгальської затоки. Це – сорокаметрова заввишки піраміда на постаменті з 24-ма висіченими барельєфно чотирьохметровими колесами – по шість з кожного боку. Сім кам’яних коней – від них залишились лише п’єдестали – мчать цю “світову башту” в океан. Не менш уславлений шиваітський храм Кайласанатх в Еллорі, висічений із скелі і символізуючий священну гімалайську обитель Шиви. Фактично гора перетворена у твір мистецтва. Обробка скелі йшла від верхівки до підніжжя. За ретельно складеним планом оброблялись фасад, святилище, зал, входи, освятительні колони та аркади. Чудові статуї та рельєфи у гармонійному поєднанні прикрашають храм. Довершена за силуетом та розкішно декорована споруда трохи більша, ніж Парфенон, за площею і в півтора рази вища. Величезний храм-гора містить в темному печерному святилищі святиню – образ бога.

До шедеврів світового мистецтва відносяться і інші скельні храмові комплекси – Кандарья Махадев в Каджурахо, Лінгарадж в Бхубанесварі, Дхармараджа в Махабаліпурамі. Останній з названих – у вигляді царської колісниці висотою 11 м. з триярусним пірамідальним дахом. Храми з пірамідальним дахом були дуже популярні. В основі храм має квадрат, на ярусах його даху встановлюються в ряд невеликі башточки. Їх розмір зменшується з висотою ярусу і в кожній башточці – підковоподібне псевдовікно., що є характерним декоративним елементом. Башточки символізують житла душ. Яскравим зразком такого типу є храм Бріхадешвара в Танжорі, побудований на початку ХІ століття. Він має 13-поверховий дах; висота храму – 55 м., а увінчує споруду моноліт вагою 80 т. Більшість храмів прикрашена сценами переважно еротичного змісту, оскільки кохання між чоловіком і жінкою розглядалось як вияв вищого пориву до злиття з Абсолютом.

Скульптура. Особлива увага скульпторів тієї доби зосереджується на формуванні образу Шиви Натараджа – Шива – цар танцю. Ці статуї О.Роден назвав найдосконалішим в світі зображенням ритмічного руху. Шива зображувався танцюючим в своєму небесному житлі на горі Кайласа. В його репертуарі не менше 108 танців, якими творець Всесвіту висловлював ніжність, пристрасть чи гнів. Шива, як бог всього сутнього, містить і чоловічі і жіночі риси, тому в правому вусі має довгий чоловічий кульчик, а в лівому круглий жіночий. Права нога небесного танцюриста спирається на розпластаного демона-карлика, джерело зла та незнання. Руки і ноги карлика напружені, пролпорції подібні до немовляти, але могутнє тіло уособлює ідею матерії як початок розвитку. Шива ж – господь і мета розвитку, цар знання. З тіла карлика виростають дві напівкруглі галузки “світового дерева” з листочками полум’я. Утворюється полум’яне коло-німб навколо постаті Шиви, що символізує матеріальні сили Всесвіту (Майї), Шива ж панує над колесом вогню, змушує його рухатись. Стикаючись з матерією і не виходячи за її межі, Шива демонструє єдність духу і матерії.

В своєму танці Шива творить світ, зберігає його і руйнує. Відповідно, в правій руці, що піднята вище плеча, він тримає маленький барабанчик дамару, символ пробудження Всесвіту. В лівій руці Шиви – полум’я Агні, символ очищення і оновлення світу. Друга права рука сильно зігнута в лікті і повернута долонею вперед жестом заохочення. Друга ліва рука витягнута навскоси перед грудьми паралельно лівій зігнутій нозі в положенні, що означає владу і силу. По обидва боки від голови – 30 пасем волосся символізують енергію, яку випромінює Шива. Жести і положення рук ідеально співзвучні положенню ніг і потрійно зігнутому тілу (трибханга – три нахили), що чотири – або вісім в інших варіантах – руки Шиви здаються цілком природними. Обличчя Шиви ніби незворушне, але його оживляє ледь помітна загадкова посмішка. Два ока Шиви-Натараджі – це сонце і місяць, а третє в лобі – вогонь. Навколо шиї та талії обвились кобри, а в зачісці русалка, що уособлює Ганг. І чим глибше ми аналізуємо цей шедевр мистецтва, тим більше захоплюємось його змістовою ємкістю і художньою виразністю.







Дата добавления: 2015-09-07; просмотров: 402. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Вычисление основной дактилоскопической формулы Вычислением основной дактоформулы обычно занимается следователь. Для этого все десять пальцев разбиваются на пять пар...

Расчетные и графические задания Равновесный объем - это объем, определяемый равенством спроса и предложения...

Кардиналистский и ординалистский подходы Кардиналистский (количественный подход) к анализу полезности основан на представлении о возможности измерения различных благ в условных единицах полезности...

Обзор компонентов Multisim Компоненты – это основа любой схемы, это все элементы, из которых она состоит. Multisim оперирует с двумя категориями...

ЛЕЧЕБНО-ПРОФИЛАКТИЧЕСКОЙ ПОМОЩИ НАСЕЛЕНИЮ В УСЛОВИЯХ ОМС 001. Основными путями развития поликлинической помощи взрослому населению в новых экономических условиях являются все...

МЕТОДИКА ИЗУЧЕНИЯ МОРФЕМНОГО СОСТАВА СЛОВА В НАЧАЛЬНЫХ КЛАССАХ В практике речевого общения широко известен следующий факт: как взрослые...

СИНТАКСИЧЕСКАЯ РАБОТА В СИСТЕМЕ РАЗВИТИЯ РЕЧИ УЧАЩИХСЯ В языке различаются уровни — уровень слова (лексический), уровень словосочетания и предложения (синтаксический) и уровень Словосочетание в этом смысле может рассматриваться как переходное звено от лексического уровня к синтаксическому...

Вопрос. Отличие деятельности человека от поведения животных главные отличия деятельности человека от активности животных сводятся к следующему: 1...

Расчет концентрации титрованных растворов с помощью поправочного коэффициента При выполнении серийных анализов ГОСТ или ведомственная инструкция обычно предусматривают применение раствора заданной концентрации или заданного титра...

Психолого-педагогическая характеристика студенческой группы   Характеристика группы составляется по 407 группе очного отделения зооинженерного факультета, бакалавриата по направлению «Биология» РГАУ-МСХА имени К...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.008 сек.) русская версия | украинская версия