ФАХОВИЙ ТВОРЧИЙ КОНКУРС (творчість, теорія музики)Творчий конкурсоцінюється за 100-бальною шкалою оцінювання (від 100 до 200 балів).
а/ Творчість: Абітурієнт повинен представити свої твори. Які б свідчили про наявність неординарних творчих здібностей, високу професійну підготовку, незаперечне володіння знаннями, уміннями та навичками у галузі композиції (відповідно до освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр»). На випробування представляються не менше двох творів, написаних у різних жанрах протягом останніх двох років. Твори демонструються у живому виконанні або аудіо запису. Обов’язковим є представлення нотних текстів творів б/ Колоквіум: 1. План-проспект магістерської роботи до 0,5 др. арк., погоджений з науковим керівником, в якому висвітлюються проблеми, поставлені в роботі, її актуальність, можливості практичного застосування результатів. Співбесіда з питань, пов’язаних з тематикою магістерської роботи, сучасних проблем музикознавства, джерельної бази дослідження. 2. Теоретичне фахове випробування в обсязі курсів професійно-орієнтованих дисциплін освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр». Абітурієнт повинен продемонструвати відмінні знання з основних теоретичних дисциплін: аналізу музичних творів, поліфонії, інструментознавства, а також виявити широку ерудицію та високий рівень мислення у зазначених галузях. Питання до теоретичного фахового випробування 1. Щипкові та клавішні інструменти. Арфа, Будова інструменту. Діапазон, характер звучання в різних регістрах. Техніка. Навести приклади використання арфи у симфонічному оркестрі. 2. Характеристика групи ударних інструментів. Мембранофони. Інструменти з визначеною та невизначеною висотою звуку. Діапазони ‑ реальні та відносні. Характер звучання. Техніка гри. Нюансування. Навести приклади використання в симфонічному оркестрі. 3. Характеристика особливостей мідної духової групи. Труба: італійське, німецьке, французьке, англійське написання терміну. Історична довідка. Будова інструменту. Діапазон. Характер звучання в різних регістрах. Техніка. Нюансування. Різні засоби звуковідтворення. Приклади використання труби (різного характеру) в симфонічний та оперній літературі. Емоційно-виражальна особливість наведених прикладів. 4. Характеристика особливостей мідної духової групи. Валторна: італійське, німецьке, французьке та англійське написання терміну. Історична довідка. Будова інструменту. Діапазон. Характер звучання в різних регістрах. Техніка. Нюансування. Різні засоби звуковідтворення. Приклади використання валторни (різного характеру) в симфонічній та оперній літературі. Емоційно-виражальна особливість наведених прикладів. 5. Характеристика особливостей дерев'яної духової групи. Фагот: італійське, німецьке, французьке, англійське написання терміну. Історична довідка. Будова інструменту. Діапазон. Характер звучання в різних регістрах. Техніка. Нюансування. Різні засоби звуковідтворення. Різновиди фагота. Приклади використання фагота (різного характеру) в симфонічній літературі. Емоційно-виражальна особливість наведених прикладів. 6. Характеристика особливостей дерев'яної духової групи. Гобой: італійське, німецьке, французьке, та англійське написання терміну. Історична довідка, будова інструменту. Діапазон. Характер звучання в різних регістрах. Техніка. Нюансування. Різні засоби звуковідтворення. Різновиди гобою (різного характеру) в симфонічній та оперній літературі. Емоційно-виражальна особливість наведених прикладів. 7. Характеристика особливостей струнної смичкової групи. Контрабас: діапазон, штрихи, засоби звуковідтворення, багатозвучна. Використання в оркестрі (з прикладами). 8. Характеристика особливостей струнної смичкової групи. Альт: діапазон, штрихи, засоби звуковідтворення, багатозвуччя. Використання в оркестрі(з прикладами). 9. Характеристика особливостей струнної смичкової групи. Скрипка: діапазон, штрихи, засоби звуковідтворення, багатозвуччя. Використання в оркестрі (з прикладами). 10. Характеристика особливостей струнної смичкової групи. Віолончель: діапазон, штрихи, засоби звуковідтворення, багатозвуччя. Використання в оркестрі (з прикладами). 11. Особливості дво- і триголосної канонічної секвенції II розряду. 12. Особливості фуги, експозиції, її різновиди. 13. Особливості дво- і триголосної канонічної секвенції 1 розряду. 14. Характеристика фути, зокрема її серединно-репризної частини. 15. Роль імітації, канону, їх види. 16. Типи однотемної фуги. 17. Особливості складного контрапункту, його видів й принципів утворення. 18. Особливості багатотемної фуги та її різновидів. 19. Особливості простого контрапункту. Основні принципи утворення простого контрапункту в строгому і вільному стилях. 20. Особливості поліфонії у творах/циклах “Ludus tonalis” П. Хіндеміта, “24 прелюдії і фуги” Д. Шостаковича та Р. Щедріна.
|