Ø Қала және дала тұрғындарының материалдық мәдениеті
- Ерте орта ғасыр кезінде қалаға айналған: қыстаулар.
- VI-IX ғасырларда түріктердің қалалық мәдениеті дамыған аймақ: Оңтүстік Қазақстан және Жетісу.
- VI-IX ғасырларда қалалық мәдениет дамыған, Тараз, Талхир (Талғар), Алмалық, Қойлық; қалалары орналасқан өңір: Жетісу.
- VI-IX ғасырларда отырықшылық мәдениет орталығы болған Отырар, Йасы, Сығанақ, Сауран қалалары орналасты: Оңтүстік Қазақстан.
- VI–IX ғасырларда Қазақстанның оңтүстігі мен Жетісуда болған әлеуметтік–экономикалық өзгерістер:
R Мал өсірумен шұғылданатын тұрғындар арасындағы кедейленген топтар егіншілікпен, қолөнермен айналысып, қыстақтар мен қала тұрғындарының санын көбейтті.
R Қала мен дала тұрғындарының арасында экономикалық байланыс дамыды.
- Орта ғасырлық қалалардың құрылыс жүйесі үш бөліктен жасалған:
1. Орталық бөлік (цитадель) à бай-шонжарлар.
2. Екінші бөлік (шахристан) à тұрмысы орташа қалыптағы тұрғындар, қолөнер шеберлері.
3. Үшінші бөлік (рабад) à егіншілер, кедейлер.
- Сайрам қаласының қытай жылнамаларындағы атауы: Испиджаб.
- Оңтүстік Қазақстанда маңызды сауда орталығы болған «көпестер» қаласы атанған: Тараз.
- Киіз үй туралы деректер кездесетін елдер: Араб, Қытай.
- Көшпелілердің материалдық мәдениетінен мәлімет беретін: Қару-жарақтар.
- Қолөнер бұйымдарын жасауда түріктер ерекше көңіл бөлген зат: Кісе белдік.
v Шонданайда сақталған заттар: қайрақ, шапқы.
v Қында сақталған зат: пышақ;.
v Оқшантайда сақталған зат: мылтықтың оқ-дәрісі.
- Түріктер қажетті киімдердің барлығын: өздері тікті.
- Қала тұрғындарының арасында қыш құмыра жасау өнерінің жақсы даму себебі: Қала тұрғындары бір жерде тұрақты өмір сүруі, шеберханалардың болуы.
- Түріктер кен қорыту ісімен таныс: V ғасырдан.
R VIII–IX ғасырларда күміс заттарды шығару өндірістің негізгі түріне айналған аймақ: Жетісу.
v Түсті металдар өндірілген аймақтар: Шу, Іле бойлары мен Қаратау.
Ø Сауда мен ақша айналымы
- Сауда негізгі үш бағытта жүрген:
1. Халықаралық сауда.
2. Қалалардың өз аумағындағы сауда.
3. Қала мен дала арасындағы сауда.
- Ерте орта ғасырларда Қазақстанның оңтүстігі мен Жетісу өңірінде халықаралық сауданың дамуына ықпал етті: Ұлы Жібек жолы.
- Сауда қатынасын дамыту мақсатында Иран, Византия елдеріне елшіліктер жіберіп, байланыс орнатуға ұмтылған түрік қағаны: Иштеми.
- Ерте орта ғасырларда Жетісу жерінде теңге шығару ісін дамытқан: Түргештер.
- Таразда табылған түргеш теңгелері соғылған кезең: VIII ғасыр.
- Кангу Тарбан деген түрік бірлестіктерінің теңгелері табылған: Сырдария бойындағы қалалардан.
Ø Архитектура және өнер (VI – IX ғ.)
- Архитектура латынша құрылысшы деген мағына білдіреді. Құрылыс дегеніміз – жобасы күрделі, биік, әсем салынған архитектуралық ғимарат.
- VII–VIII ғасырлар арасында басталып, бітпей қалған Тараз қаласынан 40 км жерде орналасқан ғимарат: Ақыртас (Тасақыр).
v Ақыртас аталу себебі, құрылыс материалына пайдаланылған тас блоктардың бір жағы ақыр сияқты ойылған.
- Қазақстан мен Қарақалпақстан шекарасы арасында орналасқан ортағасырлық сәулет өнері туындыларының бірі: Білеулі ғимараты.
- Су сақтау әрі белгі мақсатымен құдықтардың үстіне тұрғызылған күмбезді ескерткіш: Сардоба.
- VI–IX ғасырларда қазақ жерінде салынған сардоба: Мырзарабат және Якка.
v Екі сардоба да Мырзашөл керуен жолының бойына салынған.
- VI–IX ғасырларда салынған Мырзарабат және Якка сардобаларының құрылыс жүйесі және жобасы ұқсас: Киіз үйге.
- VI-IX ғасырлар арасында Қазақстанда дами бастаған архитектуралық құрылыстың бір сипаты діни сенімге байланысты.
- VIII ғасырда Қарлұқ, Қимақ қағанаттар дәуірінде кең тараған, құрылыс жүйесі киіз үйге ұқсас діни құрылыс жүйесі: Дың ескерткіштері.
v Дың қаза болған адамды жерлеген жерге тұрғызылған, ислам дініне дейінгі қазақ жеріндегі сәулет құрылысының бір түрі.
v Дың ескерткіштерінің көп сақталған жерлері: Орталық Қазақстан, Жетісу, Тарбағатай, Маңғыстау.
- VII ғасырдың аяғы және VIII ғасырдың басында Ақбешімде (Суяб) салынған діни құрылыс :Будда ғибадатханалары.
- Ислам дінінің архитектуралық құрылыс жүйелері салына бастаған уақыт: ІХ ғасырдың екінші жартысы.
- Баба-Ата мешітінің; сыртқы көрінісіндегі жартылай сфера тәрізді күмбездер саны: 5 (бес).
Ø Бейнелеу өнері. Мүсін өнері
- Орта ғасырдың басында сәндеудің ең жақсы сақталған түрі – саз сылақтың қалың қабатын қөркемдеп оймыштау.
v Құйрықтөбе қамалы (Отырар маңы) – салтанатты жиын өткізетін залдың аркалары мен төбе тақтайларында бедерлеп салынған құдай суреттері болған. Суреттердің сюжеттері діни және мифтік сипатта болған.
- Көне түрік дәуіріндегі тас мүсіндердің орхон жазуындағы атауы: «Балбық».
- Бабалар құрметіне қабір басына қойылатын мүсін тас: Балбал тас.
- Қазақстандағы түрік дәуірінде кең тараған балбал мүсіндері негізінен жасалды: Тастан.
- «Күлтегін» жазуының авторы: Йолығ-тегін
v Ол әкесі Білге қағанға ескерткіш орнатқанда: «Әкем қағанға балбық тіктім» деп жазған.
- Түріктердің ата-баба аруағына табынғандықтарына дәлел: Балбал тастар.
- Балшықтан жасалып, үстінен лай қабаты жағылып, бет-әлпеті қызыл сырмен боялған будда мүсіндері табылған: Жетісудағы қалалардан.
- Жартастарға салынған суреттер мазмұны жағынан екі топқа бөлінеді:
1. Салт аттылар (түрік қағанаттарының әскери-саяси сипатын танытады. Олардың қолында ту бейнеленген), қаумалап аң аулау, көшіп-қону, жекпе-жек бейнеленген көріністер.
2. Аңдардың бейнлері.