Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Мемлекеттің шығуы туралы теориялар





 

Мемлекет пен қ ұ кық тың шығ уы туралы тү рлі теориялар бар. Осы қ ұ былыстардың пайда болуын олар тү рліше тү сіндіреді. Марксизм-ленинизм ілімі мемлекет пен қ ұ қ ық тың пайда болуын таптық теория тұ рғ ысынан тү сіндіреді. Рулық қ ауым қ ұ лдырап, жеке меншік пайда болып, қ оғ ам екі тапқ а – қ анаушы жә не қ аналушы таптарғ а бө лінген соң, олардың арасында шешілмейтін қ айшылық тар, ымырасыздық орын алады. Сол екі тап нә тижесіз, тоқ таусыз кү ресте бірін-бірі жойып жібермеуі ү шін рулық биліктің орнына жаң а саяси қ ұ рылым – мемлекет пайда болады. Мемлекет аталғ ан қ айшылық тарды шешу ү шін емес, кедей тапты байлардың еркіне кө ндіріп, оны қ анауғ а, езуге жағ дай туғ ызу ү шін қ ұ рылғ ан. Сондық тан кандай да мемлекет болсын тек қ анауды максат тұ тып, бай, яғ ни ү стем таптың игілігін кө здеп, соның мү ддесін қ орғ айды. Ф. Энгельс " Отбасы, жеке меншік жә не мемлекеттің пайда болуы" деген ғ ылыми ең бегінде мемлекет пен қ ұ қ ық ты ү стем таптың қ ұ ралы деп таниды. Социалистік мемлекет те таптык мемлекет. Бірақ ол сан жағ ынан қ оғ амның басым кө пшілігін қ ұ райтын ең бекші таптың мү ддесін қ орғ айды.

Теологиялық (діни) теория мемлекет пен қ ұ қ ық тың пайда болуын қ ұ дайдың қ ұ діретімен байланыстырады. Ә рбір ірі дінде кұ дайдың ә рекеті деген діни-қ ұ қ ық тық қ ағ идалары бар. Қ азіргі заманда да кейбір мемлекеттер осындай қ ағ идааларғ а негізделіп қ ұ рылып, қ ызмет атқ аруда. Бұ л қ ағ идаларғ а сү йене отырып дін теоретиктері мемлекет пен қ ұ қ ык қ ұ былыстарын діни рә сімдерге байланыстыра тү сіндіреді.

Патриархалдық теория мемлекет пен қ ұ қ ық тың шығ уын отбасының дамуымен байланыстырады. Отбасының қ ожасы ер адам, ол отбасын ө з еркімен билейді, отбасы мү шелерінің арасындағ ы қ атынастарды реттейді. Сө йтіп, отбасы мү шелерінің белгілі бір тә ртіпке бағ ынып, қ алыптасуының жө н-жобаларын аныктайды. Адамдар осындай қ ағ идаларды басшылық қ а алып, мемлекет қ ұ руда отбасын басқ ару ү лгілерін қ олданғ ан деп тү сіндіреді бұ л теория.

Келісім-шарттық теория мемлекет пен қ ұ қ ық тын шығ уын, пайда болуын адамдар арасындағ ы келісім-шартпен байланыстырады. Тағ ылық дә уірде адамдар ө мір сү ру ү шін бірімен-бірі жауласып, соғ ысып, ә бден береке-касиеті кетеді. Сондай кауіпті, келіссіз ө мірден қ ұ тылу ү шін адамдар ө зара ымырағ а келісіп, шартқ а отырады. Соның нә тижесінде мемлекет қ ұ рып, оғ ан қ оғ ам мү шелерінің барлығ ын қ орғ ауды, лайық ты ө мір сү руге жағ дай туғ ызуды міндеттейді. Қ оғ ам мү шелері де заң талаптарына бағ ынатыны туралы міндеттеме алады, деп тү сіндіреді бұ л теорияны жақ тайтындар.

Кү штеу (зорлау) теориясы мемлекет пен қ ұ қ ық тың шығ уын зорлық -зомбылық пен байланыстырады. Кү шті тайпалар ә лсіз тайпаларды жаулап алып бағ ындырып, олардың қ арсылығ ын басып тұ ру ү шін мемлекет жә не оғ ан тә н басқ ару, кү ш қ олданатын органдарды қ ұ рады дейді.

Мемлекет пен қ ұ қ ық тың шығ уын тү сіндіруге тырысатын бұ л аталғ аннан басқ а да теориялар бар. Осы теориялардың бә ріне тә н бір белгі бар – ол мемлекет пен қ ұ қ ық тың адам қ оғ амы дамуының белгілі бір сатысында пайда болуы. Шынында да тарихи деректерге жү гінсек, мемлекет пен қ ұ қ ық тың қ оғ ам дамуының белгілі бір кезең інде шығ а бастағ анын байқ аймыз.

1. Мемлекет (таптық тә сіл бойынша) – бір таптың (азшылық тың) бір тапқ а (кө пшілікке) ү стемдік етуін қ олдайтын саяси ұ йым.

2. Мемлекет (жалпы ә леуметтік тә сіл бойынша) – саяси ұ йым (ассоциация). Бұ л саяси ұ йымғ а оның мү шелері бұ қ аралық биліктің қ атынастар арқ ылы біріктіріледі. Мұ нда мемлекет адамдардың ө зара ымырағ а келуінің қ ұ ралы болып табылады.

3. Мемлекет – қ ұ қ ық тық заң дарғ а тә уелді адамдардың бірлестігі (И.Кант бойынша).

 

 

 


Қ ұ қ ық тың пайда болуының негізгі теориялары:

1. Теологиялық теория. Бұ л теорияны жақ таушылар қ ұ қ ық ты қ ұ дайдың жаратқ аны, қ ұ дайдың адамдарғ а берекелікке, ә рі сонымен бірге жер бетінде тө ртіпті сақ тау мақ сатындағ ы берген қ ұ рылымы деп тү сіндіреді.

2. Қ ұ қ ық тың табиғ и жаратылыстық теориясы. Бұ л теорияны жақ таушылардың пайымдауы бойынша мемлекеттің белгілеуі арқ ылы анық талғ ан қ ұ қ ық тармен қ атар адамнын жаратылыстық табиғ атынан туындайтын да қ ұ қ ық тардың бар екендігі алғ а тартылады.

3. Қ ұ қ ық тың тарихи теориясы. Бұ л теория қ ұ қ ық ты тарихи тү рде туындайтын, сө йтіп ә рі қ арай дамитын кұ былыс деп таниды. Теорияның бір ерекшелігі мұ нда қ ұ қ ық тың ұ лттық ө згешеліктері болады да, олар мемлекетте қ ұ қ ық дамуы барысында ескеріліп отырады. Бұ л теория қ ұ қ ық дамуы барысындағ ы ұ лттық ерекшеліктерді ескеріп отыратынын мойындағ анымен заң шығ арушылардың рө лін жеткілікті дә режеде тани қ оймайды, яғ ни мойындамайды.

4. Қ ұ қ ық тың психологиялық теориясы. Бұ л теория қ ұ қ ық тың тү зілуін (пайда болуын) адамдардың психикасына (жү йке жү йесіне) байланыстыра қ арастырады. Сонда, осы теорияның тү сіндіруі бойынша – қ ұ қ ық деп адамдар қ оғ амда қ абыл алынып мақ ұ лдағ ан мінез-қ ұ лық ережелерін баянды ету мақ сатын білдіретін психологиялық тілек-ық ыласын бірінші орынғ а қ ояды. Мұ ның ө зі адамның жаратылыстық табиғ атында (жү йкесінде) кө рініс тапқ ан, ө йткені белгісіздік пен екі ұ штылық қ а адам тө збеген ғ ой деп дә лелдейді.

5. Қ ұ қ ық тың маркстік теориясы. Осы теорияны жақ таушылар қ ұ қ ық тық терең тамыры экономикада деп бұ лтартпайтын дә лелдер келтіріп, қ ұ қ ық экономикалық базиске тә уелді деп сендірген. Қ ұ қ ық тың экономикадан жоғ ары тұ руы мү мкін емес, ө йткені мемлекет экономикасының белгілі бір мерзіміне қ андай қ ұ қ ық тық нормалардың қ ажет болатынын тек экономика ғ ана айта алады. Дегенмен қ ұ қ ық ты таптар кү ресімен байланыстыра қ арау, сө йтіп қ ұ қ ық тан тек ү стем таптың кө зкарастарын іздестіру артық кеткендік болады. Олай болатын себебі ә лгілердің барлығ ы, дұ рысын айтқ анда қ оғ ам мен мемлекеттің типіне (тү ріне) байланысты болып келеді. Ө йткені, қ ұ қ ық тық қ оғ ам, қ ұ қ ық қ аналушы таптарды езіп-жаншуғ а бағ ытталмағ ан, қ айта ол қ оғ амдағ ы қ атынастарды дамытып, бә ріне тең қ ұ қ ық тылық жағ дай жасауғ а бағ ытталғ ан болып келеді.

 

Пысық тау сауалдары:

1. Қ ауымдық қ ұ рылыстың негізгі белгілері мен ерекшеліктерін атап-атап кө рсетің із.

2. Ф.Энгельс рулық қ ауымды не себетпі " алғ ашқ ы қ ауымдық коммунизм" деп атақ ғ ан?

3. Қ ауымдық қ ұ рылыста адамдар арасындағ ы қ атынастарды қ андай нормалар реттеп отырады?

4. Мемлекеттің пайда болуын тү сіндіретін қ андай теориялар бар?

5. Қ ұ қ ық тың пайда болуын тү сіндіретін теорияларды атаң ыз.

6. Мемлекеттің пайда болуының " шығ ыстың жолынан" " батыстың жолының " айырмашылығ ы неде?

7. Мемлекет жә не қ ұ қ ық тың шығ уы туралы теориялардың қ ажеттілігін немен тү сіндіруге болады?

8. Мемлекет жә не қ ұ қ ық тың пайда болуын теологиялық теория арқ ылы тү сіндірудің негізгі тү йіні неде?

9. Мемлекет жә не қ ұ қ ыктың пайда болуын патриархалдық теория тұ рғ ысынан тү сіндіру қ алай ұ ғ ынылады?

10. Мемлекет жә не қ ұ қ ық тың пайда болуын келісім-шарт теориясы тұ рғ ысынан тү сіндіру қ алай ұ ғ ынылуы тиіс?

11. Мемлекет жә не қ ұ қ ыктың пайда болуының кү штеу (зорлау) теориясын калай тү сінген жө н?

12. Мемлекет жә не қ ұ қ ық тың пайда болуын патриархалдық теория қ алай тү сіндіреді?

13. Мемлекет жә не қ ұ қ ық тың пайда болуын теологиялык теория арқ ылы тү сіндіруді ұ сынғ ан ғ алымдарды атаң ыз.

14. Мемлекет жә не қ ұ қ ық тың пайда болуын келісім-шарт теориясы тұ рғ ысынан тү сіндіруді ұ сынғ ан ғ алымдарды атаң ыз.

15. Мемлекет жә не қ ұ қ ық тың пайда болуын кү штеу (зорлау) теориясы тұ рғ ысынан тү сіндіруді ү сынғ ан ғ алымдарды атаң ыз.

16. Мемлекет жә не қ ұ қ ық тың пайда болуын таптық тұ рғ ыдан тү сіндіру теориясының мә нісі неде?

17. Мемлекет жә не қ ұ қ ық тың пайда болуын таптық тұ рғ ыдан тусіндіруді ұ сынғ ан ғ алымдарды атаң ыз.

18. Мемлекет жә не қ ұ қ ық тың пайда болуын психологиялык теория тұ рғ ысынан тү сіндірудің мә нісі неде?

 







Дата добавления: 2014-11-12; просмотров: 2055. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!




Вычисление основной дактилоскопической формулы Вычислением основной дактоформулы обычно занимается следователь. Для этого все десять пальцев разбиваются на пять пар...


Расчетные и графические задания Равновесный объем - это объем, определяемый равенством спроса и предложения...


Кардиналистский и ординалистский подходы Кардиналистский (количественный подход) к анализу полезности основан на представлении о возможности измерения различных благ в условных единицах полезности...


Обзор компонентов Multisim Компоненты – это основа любой схемы, это все элементы, из которых она состоит. Multisim оперирует с двумя категориями...

Пункты решения командира взвода на организацию боя. уяснение полученной задачи; оценка обстановки; принятие решения; проведение рекогносцировки; отдача боевого приказа; организация взаимодействия...

Что такое пропорции? Это соотношение частей целого между собой. Что может являться частями в образе или в луке...

Растягивание костей и хрящей. Данные способы применимы в случае закрытых зон роста. Врачи-хирурги выяснили...

Шов первичный, первично отсроченный, вторичный (показания) В зависимости от времени и условий наложения выделяют швы: 1) первичные...

Предпосылки, условия и движущие силы психического развития Предпосылки –это факторы. Факторы психического развития –это ведущие детерминанты развития чел. К ним относят: среду...

Анализ микросреды предприятия Анализ микросреды направлен на анализ состояния тех со­ставляющих внешней среды, с которыми предприятие нахо­дится в непосредственном взаимодействии...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.008 сек.) русская версия | украинская версия