Маст культура у 10-12 ст. развівалася пад уплывам двух фактарау: прыняцце хрысц. І уздзеяння культуры Візантыі.Хрысц. садзейнічала фармірав. Новых відау і жанрау маст.: мураванага дойлідста, іканапісу, фрэскавага роспісу, царкоуных харавых спевау, культавага ткацтва і асобных жанрау дэкаратыунага мастацтва.Архітэктура: у сяр. 11 ст. з’яул. Першы мураваныбудынак – храм Святой Сафіі у Полацку, зроблены з цэглы- плінфы, названы Сафійскім, каб падкрэсліць сувязь з візантыйскім хрысціянствам (крыжова- купальны храм).У12 ст. складв. Самастойная школа дойлідства, яе асаблівасці: муроука са схаваным радам, выцягнутасць плана, дамінаванне цэнтральнай апсіды, дамінаванне цэнтральнага нефа, перанос купала на адно чляненне на захад, стварэнневежападобнай цэнтрычнай кампазіцыі знешняга выгляду храма. Зхараз вядомы 10 збудавнняу полацкай школы дойлідства.Захавлася толькі Спасауская царква, пабудаваная дойлідам Іаанам па заказе Еуфрасінні. У Гародні узнікае гродзенская архітэктурная школа. Яе прыкметы вызначаліся на падставе троз вядомых зараз помнікау:Барысаглеб (Калож) царквы,Ніжняй царквы на Старым замку.Прачысценскай царквы.Важнейшае адрозненнне: Роунаслаявая муроука. Знешняя дэкаратыунасць. Акцэнтаванне увагі у інтэр’еры на поліхромную падлогу. Выразная трохапсіднасць плана. Ужыванне збаноу- галаснікоу. Жывапіс. Фрэска стала асноуным сродкам упрыгожвання храма.Самыя старажытныя знах. У Сафійскім саборы Полацка., найлепш захаваныя у Спасаускай царкве.Большасць выяу напісаны па візантыйскім каноне(франтальнасць выявы,конткрны роспіс, плоскаснасць,”грэчаскі” тып твару). Абразоу таго часу не захавалася. Дэкаратыунае мастацтва. У ім адлястр. Візантыйскі уплыу і зліцце паганскіх і хрысціянскіх традыцый. Шкларобства як від рамястваі выраб бранзалетау, пярсценкау і пацерак, эмальернае мастацтва(крыж Лазара Богшы). Вырабл. знакі – абярэгі, да іх далуч. хрысц. крыж. З’яул. Крыжы- энкалпіены, нацельныя абразкі, царкоунае адзенне, царк. начынне. Вырабы дробнай пластыкі(“ Канстанцін і Алена” – абразкі з каменю і дрэва). Свецкая пластыка прадстаулена шахматнымі фігуркамі з косці. Літаратура. Літ творы мелі пераважна рэліг характар.Гіяграфічная літ.(“Жыціе Ефрасіні Полацкай”), апакрыфічныя(“ Хаджэнне Багародзіцы па пакутах”),патрыстыкы(павучэнні і пропаведзі К. Тураускага,Смаленскага), творы урачыстага красамоуства(Іаана Златавуста), іераклады бібліі(“ Апостал”, “ Псалтыр”). Свецкая літ прадст. Летапісамі “ Аповесць мінулых гадоу”, перакл., гістар. Літ. “ Александрыя”, “ Троя”.У 11ст. ствар. Тураускае Евангелле, Полацкі летапіс.